Post tassen

1
Ik heb een probleem.
Ik breng post rond in een buiten gebied (45km fietsen)maar het gebeurt nu vaak dat ik op dinsdag niet al mijn post kan meenemen,
nu heb ik gevraagd aan mijn depot houder om een groter tas maar nee die heeft Sandd niet.
Nu heb ik de baas van Sandd gemailt of er misschien een kans is om een groter posttas.
Anders moet ik er zelf een kopen een grote en een goeie die kost 86 euro :?
wie heeft er ook zo probleem met ze post tas

Re: Post tassen

2
Misschien kun je op marktplaats een voordelig aanhangertje aan je fiets kopen. Daarin kun je dan nog meer post kwijt. Maar pas dan op dat de fiets niet gaat steigeren omdat het gewicht ongelijk verdeeld is. Als tegengewicht kun je zo'n rek voor op je fiets laten plaatsen waar een kratje post op kan. Wel gedacht aan een fietsmandje voorop of heb je dat al?

Re: Post tassen

3
postbode7 schreef:Misschien kun je op marktplaats een voordelig aanhangertje aan je fiets kopen. Daarin kun je dan nog meer post kwijt. Maar pas dan op dat de fiets niet gaat steigeren omdat het gewicht ongelijk verdeeld is. Als tegengewicht kun je zo'n rek voor op je fiets laten plaatsen waar een kratje post op kan. Wel gedacht aan een fietsmandje voorop of heb je dat al?
ik heb al een rietemand voor op.
Maar ik vind sandd wel voor grote tassen mag verzorgen

Re: Post tassen

5
postbode21 schreef:@peter

denk dat veel postbezorgers niet in 1 keer hun ronde kunnen doen.
hiervoor ontvang je een herlaadvergoeding peter...
je zal dus een keertje terug moeten fietsen/brommen.. ;)
Maar als je dan weer 25 km moet fietsen is het niet fijn :evil: :evil:

Re: Post tassen

6
Ik probeer ook altijd zoveel mogelijk post in een keer mee te nemen. Meestal lukt dat wel. Ik hoef maar een tien minuutjes te fietsen overigens. Ik heb een postrek met een flinke krat erop zitten en eroverheen heb ik zo'n zwart hoesje. De post die niet meer in de tassen past, doe ik dan in de krat. Ik begin dan te lopen met de post uit het postrek. Dan is die in ieder geval leeg. Mijn man heeft bovendien in de tassen een plankje gemaakt, net als destijds bij DHL. Helaas heb ik geen grijze (TNT) zakken, want die waren vrij hoog en die kon je dichtritsen. Ik mag daar natuurlijk ook geen gebruik meer van maken, omdat ik niet meer voor TNT werk, maar die dingen kun je ook zelf maken eventueel, van sterk materiaal. En dan in de kleuren van het bedrijf waar je voor loopt. Als je die zakken ietsje hoger maakt dan de tassen diep zijn, kun je heel wat kwijt, zonder dat je je evenwicht verliest op de fiets. Ik leg als ik veel post heb, ook de straten op hun rug en dan daarbovenop zet ik straten naast elkaar. Dan kan er ook meer mee. Ik heb ook wel eens mijn man gevraagd (toen ik voor DHL liep) of hij wat post aan mij kon nabrengen. Ik kon het niet in een keer meenemen en toen heeft hij post met de auto naar mijn fiets toegebracht. Ik was mijn ronde aan het lopen en toen ik terugkwam bij de fiets was die weer netjes met de rest van de post bijgevuld en stond er een thermoskan met koffie in mijn rek. :) Maar ja, dat is mijn man hahaha. Dan moet je wel iemand vinden die zo gek is om post naar je toe te brengen. Maar het scheelt je wel tijd en een rit heen en weer. En ken je iemand in je wijk waar je eventueel de post mag stallen, zodat je niet zo ver heen en weer hoeft? Mijn schoonzus heeft eens aangeboden toen ik 20 kratten had (bij DHL weer haha) de kratten zolang in haar garage te zetten. Ik liep in de wijk waar zij woont. Ik kon zo bijladen. Dat heb ik maar een of 2x gedaan. Maar op deze manieren scheelt het toch als je toevallig veel post hebt. Als je al een tijd een wijk loopt, zijn er altijd wel mensen bereid je te helpen je even opslagruimte te geven, zodat je bij kunt laden.

Re: Post tassen

7
Ja ik werk net zo, post in de grote fietsmand voorop ,zoveel mogelijk erin, de post gaat plat in de tassen met daarin opzij ook bundels, aan beide kanten. Dus ik neem veel mee en gelukkig heb ik nu wijken dichtbij, herladen is nu geen punt meer. Koffie en WC kan snel thuis. Nee zon man heb ik niet die er met de koffie staat en je tassen snel bijvult haha!!

Re: Post tassen

8
@peter

Als je de sandd fietstas hebt kan je er zo,n 3 1/2 tot 4 kratten in kwijt. per keer.
.
Met een buitenwijk is het moeilijker herladen.. dat begrijp ik wel.
45 km... je krijgt van sandd een Km. vergoeding neem ik aan.
ws. verwacht men niet dat je het op de fiets doet..

postfiets halverwege je route stallen. 1x naar het midden rijden met de auto en vandaaruit je
post wegfietsen...

en als je het op dinsdag al niet redt, hoe doe je het dan op de vrijdag?

vandaag verwacht ik meer dan 160 kilo ... dat is dus 4 x uitrijden...
meestal rijd ik dinsdags 2 keer uit en vrijdags 3 keer. ;)

Re: Post tassen

10
@slagvaardige


Goedemorgen slagvaardige, ik weet je wel weer te vinden ..
waar ik zit? thuis :lol:

heb je gelezen slagvaardige op het andere forum bij ""Postmarkt on Twitter "...
dat er een bestelling aankomt van 10.000 zonnebrandzakjes...?

@Marius
daar komen ze weer Marius, de aparte pakketjes.... ;)
cron