Re: weer een klacht...

111
dank voor je reactie Chefke.

Net de manager aan de lijn gehad, klopt wat je zegt.
Meestal zijn dat "achterstallige" betalingen werd mij verteld.
Pfffff weet nu 1 adres die niet blij zal zijn als ik straks een hele bundel op de mat ga gooien, zit ook een zooitje CJIB bij.
Zal voor de veiligheid maar een helm op doen geloof ik :|

Re: weer een klacht...

112
Ja klopt. Toen ik nog bij Postnl werkte had ik vaak verhuizers er tussen zitten. Rechtsonderaan staat het nieuwe adres waar je dan moest bezorgen. En op de adreslabel waar normaliter altijd het adres hoort te staan op de envelop, stond dan het 'oude' adres. Toen ik het voor het eerst zag, dacht ik dat het een foutsortering was. Maar degene die mij inwerkte, liet het mij meteen zien.

Maar ik liep in een wijk met 'wanbetalers' Oef! De ene aanmaning na de andere moest ik bezorgen. :lol: Soms zelfs enveloppen met erop "In Naam der Koningin" :shock:

En inderdaad ook woningen, waar de enveloppen zich opstapelden in de gang. Bij sommige huizen dacht ik dat er misschien wel iemand 'lag' Zolang bleef de post liggen. En dan ineens was de post weg en kon het stapelen weer opnieuw beginnen. :lol:

Re: weer een klacht...

113
Kan iemand een voorbeeld geven hoe deze speciale code op de envelop eruit ziet want met sorteren let ik alleen op de straatnaam.
Het wijk nummer is gekoppeld aan de stad afkorting en als mijn wijknummer aan een andere stad is gekoppeld gaat de post retour omdat de straat dan ook niet in mijn wijk voorkomt.
B.v: 066RSD en 066WRD.
Dinsdag kon ik een adres niet bezorgen omdat de bewoners een plank achter de brievenbus hadden geplaatst uit angst dat wanneer ze op vakantie zijn er vuurwerk naar binnen wordt gegooid.
Jammer dat nog veel mensen denken dat alleen Post.nl belangrijke post bezorgt en die kan de post voor je bewaren totdat je terug bent van vakantie.

Re: weer een klacht...

115
(Y) gaat het dinsdag weer eens proberen bij die flatten, ziet het stapeltje hoger en hoger worden dus even kijken of er nog post van sandd bij liggen neem ik dat mee sticker er op als geweigerd en weg er mee. anders blijft het daar liggen! voor je het weer is er ene gek die gooid alles naar buiten... gelukkig is volgende week schoolvakantie voorbij, dus de meeste deuren zijn dan wel open :mrgreen:
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: weer een klacht...

116
Bij Sandd zijn het de laatste tijd veel klachten die nergens op slaan. Men doet het voorkomen blijkens hun controle systeem dat er niet bezorgd zou zijn geworden op de door hun gecontroleerde adressen. Het vrij dubieuze controlesysteem is inmiddels door mij onderzocht en doorzien en kan niet anders dan tot de conclusie komen dat het is gebaseerd op louter veronderstellingen waarmee men de bezorger[ster] op het verkeerde been wil zetten. Twijfel en onzekerheid gaat je dan parten spelen zodat je er welhaast in moet berusten dat hetgeen zij aanvoeren juist is. Nu daar heb ik een stokje voor gestoken en heb alreeds bereikt dat zij de betreffende adressen aan mij doorgeven zodat ik zelf de check kan toepassen. Dat is inmiddels niet zonder resultaat gebleken en ben daarmee tot de slotsom gekomen dat zaken er ineens heel anders er uit komen te zien als wat Sandd in eerste aanleg wil doen overkomen. Nu komen bij Sandd veelal de klachten binnen door toedoen van zg. callcentra die voor opdrachtgevers mensen in de bezorgwijken gaan nabellen voor verificatie of het poststuk wel is bezorgd. Vaak nemen de geadresseerden niet de moeite om op de vraag van de callcentra adequaat en correct te antwoorden of zij hebben bijv. de brievenbus niet op dezelfde dag geleegd. Ook is er m.b.t. de samenstelling van huishoudens ook niet altijd duidelijk wie de telefoon beantwoord of, wie of wat weet omtrent waar het èèn of ander over gaat. Nu ik daar zelf in de onderzoekssfeer behoorlijk aan het grasduinen ben geslagen ben ik achter diverse omstandigheden op de hoogte geraakt waardoor er toch een heel ander licht op bezorgklachten ontstaat. Men is bijv. bij Sandd enorm gevoelig voor kwaliteit en bezorgdiscipline dat is natuurlijk logisch. Je hebt dan ook als bezorger[ster] geen poot om op te staan als je het niet zo nauw neemt met de loyaliteit en bezorg-discipline gekoppeld aan een stukje betrouwbaarheid inzake de bezorging dat is evident. Maar als je werkelijk voldoet aan de protocollen die er voor zijn opgezet om, het is een kwestie van vertrouwen en eerlijkheid, consequent te zijn in het werkveld cq. postwijk en er ontstaan onterechte klachten dan kan en moet je in het geweer komen. Denk ook aan je eigenwaarde en zelfrespect en onderneem voor je eigen rehabilitatie de nodige stappen. Laat niet lijdzaam zo maar elke klacht aannemelijk worden wanneer dit pertinent niet het geval zou zijn. Nu ik daar de laatste tijd onnodig veel mee te maken heb is voor mij de maat vol en geef inzake deze dan ook bewijsbaar blijkens de conclusies van mijn eigen controle-systeem ferm tegengas. Daar ik zelf ook zo ver ben gegaan om ook het hoofdkantoor van Sandd te benaderen geeft ook al aan dat voor mij nu de maat meer dan vol is. Daar geef ik ook te kennen dat het een soort van "spijkers op laag water zoeken" is wat men op de subdepòts wellicht aan het uithalen is. Men wil klaarblijkelijk via "pushing"en anderszins druk uitoefenend, de bezorgers hetzij dwingend of uit angst pogen te "sturen" naar een absurde koers. Nou mooi niet want ik bestrijd ze met hun eigen tactiek. Ik geef ten eerste al aan dat wij niet altijd exact weten of de aanlevering van de post wel altijd compleet juist is, om nog maar niet te spreken van de soms behoorlijke aantallen foutsorteringen. Zelfs was er in de maand december j.l een complete bak post niet aangeleverd die kreeg ik pas de andere week [?] Kapitale fout gezien de inhoud met belastingbrieven,bankafschriften etc. Dit zijn voor mij allemaal items die ik ter berde breng bij de zoveelste klacht die op mijn bord terecht komt. In ieder geval laat ik mij niet "piepelen"en ringeloren door een stel van dle blaatgrage blaaskaken die er slechts op uit schijnen te zijn om een beetje de dominante bobo te gaan uithangen. Jammer voor Sandd maar wat ze in mij als bezorgster in de gelederen hebben dat is effe slikken. Ik noem het zelf een primeur maar hun schijnen dat niet zo te ervaren. Tja een tegendraadse tussen de jaknikkers en meelopers dat is een beetje slikken en accepteren. Maar ik moet hun grollen en stupiditeiten toch ook gedogen ? Groetjes van bezorgster Penny Diepstraten

Re: weer een klacht...

118
Marius schreef:Werd net weer gebeld over (alweer) een poststuk die niet aangekomen is. Van de Beta press ofzo??
Gelukkig zijn die klachten niet zo heel; erg ernstig, en komt ook niet elke week voor.. maar toch wel best regelmatig. En dan ga je toch aan jezelf twijfelen. doe ik het wel goed?

Nouja.. dat laat ik maar aan sandd over om te bepalen, ik doe mijn best gewoon, en zij doen maar wat ze niet laten kunnen.

Maar 1 vraag aan jullie.. steeds als er een klacht is, word mij de vraag gesteld wat voor een huis het is, hoe de brievenbus zit, hoe het er uit ziet... en dan moet ik echt goed nadenken hoor (doe het pas sinds een paar maanden, en om nu elke deur te weten??) Maar WAAROM willen zij dat weten iedere keer?
Het lijkt af en toe wel een soort test om te weten of ik mijn wijk wel goed ken ofzo? ;-)

Afdeling Sales / Kwalititeit wil graag de reden achterhalen waarom een poststuk niet is bezorgt

Men heeft per wijk een aantal "controle adressen" die door een extern bureau word benadert om na te vragen of een bepaald poststuk van een klant is bezorgt , wanneer en hoelaat

De vraag om wat voor huis, brievenbus ed. is te verklaren met het volgende sommige brievenbussen zijn lastig te vinden, of gesloten, verdwenen of te makkelijk toegankelijk waardoor post wordt gestolen

Een niet bezorgt post stuk kan verschillende oorzaken hebben :

1. Bezorger heeft niet bezorgt of te laat
2. Bezorger heeft zich vergist en het poststuk in de verkeerde brievenbus gestopt, kan gebeuren
3. Poststuk is niet op tijd geleverd op de vestiging en hierdoor te laat bezorgt
4. Drukkerij heeft een fout gemaakt en het betreffende poststuk had geen adressering , waardoor deze niet in het sorteer proces / bezorgproces is verder gegaan

en zo zijn er nog een aantal te noemen

Indien men een melding krijgt dat men als bezorger een klacht heeft in jouw wijk, vraag dan om welk adres het gaat en om wat voor soort poststuk.
Dit zo dat jij als bezorger bij een volgende keer extra kan opletten voor dit adres

Mvg Postman070

Re: weer een klacht...

120
Heb ook maar weer eens een klacht ingediend!
Bezorger van Sandd bezorgd hier steeds op woensdagmiddag of zaterdagmiddag.
Soms wel de gewone bezorgdagen, maar meestal wanneer het hem of haar het beste uitkomt lijkt het wel.
Alhoewel ik 'm ook niet vaak snap want gisteren was het droog, nu regent het, en nu moet ie nog op pad... :?
cron