Re: Huis aan huis bezorging

11
Ook ik heb voor het eerst h.a.h. bezorgd op 13 oktober.
Volgens het schrijven dat ik heb ontvangen betreft het een proef in het gebied waar ik de post bezorg.
De brief eindigt met de tekst:
"Namens Sandd en onze klant; hartelijk dank voor je inzet!".

Op de doos, waarin de h.a.h. inzat staat vermeld:
- mijn wijknummer
- aantal
- klant
- grafische afwerker
- afleveradres

Bij het afleveradres staat vermeld:
Sandd BV, IJsseldijk 2, 7325WZ Apeldoorn

Het hah komt volgens mij dus wel van Sandd af.
Dus ik vraag me nu af of er in de toekomst nog meer hah komt.
De vergoeding was € 0.02 p/st.
Voor deze vergoeding ga ik het in de toekomst niet meer bezorgen, veel te weinig gezien de tijd dat je ermee kwijt bent. Bovendien betrof het hah een flyer van een slap A4 formaat dat niet makkelijk in een brievenbus te stoppen was.
Ik vind dat de vergoeding minimaal gelijk moet zijn aan de bezorgvergoeding die je krijgt voor de poststukken.

Re: Huis aan huis bezorging

13
temmei schreef:Ook ik heb voor het eerst h.a.h. bezorgd op 13 oktober.
Volgens het schrijven dat ik heb ontvangen betreft het een proef in het gebied waar ik de post bezorg.

De brief eindigt met de tekst: "Namens Sandd en onze klant; hartelijk dank voor je inzet!".

De vergoeding was € 0.02 p/st.
Waarschijnlijk OVO en werkt via een onderaannemer van Sandd ??

Welke folders/klanten zaten er precies bij ?

Ik weet niet beter dan dat Sandd ( "rechtstreeks") alléén geadresseerde post bezorgd ;
zowel voor het 2-daagse als het nieuwe 5-daagse systeem.
Postbezorger Sandd

Re: Huis aan huis bezorging

15
Als het hier ook komt wil ik dat wel even een paar weken van te voren weten. Dan kan ik bij mijn concullega van PostNL (die toevallig ook op de kaartclub zit) even een lesje h.a.h. tegelijk met post volgen. Die heeft jaren ervaring in het lopen van h.a.h. samen met de post. Dan loop ik eens een paar straten met haar mee (uiteraard niet in Sanddkleding).

Re: Huis aan huis bezorging

19
postbode7 schreef:Bedankt opdedeurmat. Jij werkt zeker bij PostNL?
Klopt als een brievenbus ;) Ik bedacht vandaag nog - al huis-aan-huis bezorgende, wat al jaren op de automatische piloot gaat - dat het samenvoegen voor het volgende adres gebeurt tijdens het teruglopen naar de fiets. Of op weg naar het volgende adres, als je niet steeds een stukje hoeft te fietsen, zoals ik.

Toen ik begon met postbezorgen viel ik om van bewondering voor de postbode die mij inwerkte, hij kende alle stickeradressen uit zijn hoofd.... paar dagen later wist ik ze ook ;) Vooral de adressen waar je veel moeite doet voor jan met de korte achternaam (omweg voor niks, sticker onder de klep), daar stink je een volgende keer niet meer in ;)
O ja, die rottige plastic dingen alvast verwijderen en er (evt) een elastiekje om doen.

Maar ik begrijp dat het van later zorg is, voor Sandd. Hier af en toe een flyer, voor de werving van nieuwe bezorgers. Betaalt in verhouding best goed, want je hoeft niet te sorteren.

Re: Huis aan huis bezorging

20
Wat bedoel je met die rottige plastic dingen eraf halen opdedeurmat? Dat kan ik even niet volgen. Maar mooie aanpassing van het spreekwoord 'klopt als een bus'. Precies een idee van een postbode. Ik ken in mijn wijk ook de stickeradressen zowat van buiten. Heb die wijk ook een hele tijd voor Axender gelopen en dan leer je wel waar die stickers zoal zitten. Dat scheelt onnodig lopen als je geen post voor dat adres hebt.
cron