Re: Adres onvindbaar? Retour!

71
opdedeurmat.nl schreef:
ike schreef:
jandegraaf schreef: in dat geval retour. die nummering kom ik in mijn wijk niet tegen
Sommige post kan niet retour omdat er geen afzender op staat (bijvoorbeeld ansichtkaarten).
Wat doe je daarmee?
Die gaat naar de dienst 'Onbestelbare stukken', Postbus 99054, 2500NA Den Haag
En die kunnen er ook niets mee (behalve vernietigen).
Dan lijkt bezorgen (als dat lukt) me toch een vriendelijkere optie.
Zelfs al moet je daarvoor even naar de naam kijken.

Re: Adres onvindbaar? Retour!

72
ike schreef: Dan lijkt bezorgen (als dat lukt) me toch een vriendelijkere optie.
Zelfs al moet je daarvoor even naar de naam kijken.
Mee eens, ik denk dat de bezorger zelf nog de grootste kans heeft om het juiste adres te vinden, zeker als die al wat langer in de wijk loopt. In mijn vaste wijk krijgen ze mij niet meer gek en kom ik met alleen de voornamen al een heel eind. Maar ik moet zeggen dat ik van flatbewoners niks onthoud, die hebben dan wel weer vaak naambordjes.
Ik vind het wel een beetje een sport, maar ik moet zeggen dat ik meer moeite doe voor bv een ansichtkaart dan voor een commerciële mailing met continu foutieve of onvolledige adressen.

Re: Adres onvindbaar? Retour!

73
Ja ik heb inderdaad ook weleens een kaart gehad om te bezorgen waar alleen "voor oma" op stond en de postcode. Aan de postcode zag ik in welk straat ik moest zijn. Het was een blok met zes huizen. Ik heb bij drie huizen aangebeld. Bij het derde huis was het raak. Ik vond de reactie van de ontvangster erg leuk.

Even iets extra's en je bedrijf behoud ook nog zijn goede naam. Werkte toen voor Postnl overigens.

Bij Sandd kom ik ook weleens kaarten tegen, maar tot nu toe zijn die nog alijd volledig geadresseerd geweest.

Re: Adres onvindbaar? Retour!

74
slagvaardige schreef: Bij Sandd kom ik ook weleens kaarten tegen, maar tot nu toe zijn die nog alijd volledig geadresseerd geweest.
Ik moet voortdurend excuus-kaarten bezorgen van Domino's pizza. Dan krijgen mensen korting "omdat de service onlangs niet geheel zo was als u had mogen verwachten".
Jammer dat ze die kaarten standaard verkeerd adresseren (zonder etage, zonder naam, in portieken waar 8 gezinnen wonen.)

Re: Adres onvindbaar? Retour!

75
RedSquirrel schreef:
slagvaardige schreef: Bij Sandd kom ik ook weleens kaarten tegen, maar tot nu toe zijn die nog alijd volledig geadresseerd geweest.
Ik moet voortdurend excuus-kaarten bezorgen van Domino's pizza. Dan krijgen mensen korting "omdat de service onlangs niet geheel zo was als u had mogen verwachten".
Jammer dat ze die kaarten standaard verkeerd adresseren (zonder etage, zonder naam, in portieken waar 8 gezinnen wonen.)
Geen wonder dat die pizza koud was :)

Re: Adres onvindbaar? Retour!

76
slagvaardige schreef:Ja ik heb inderdaad ook weleens een kaart gehad om te bezorgen waar alleen "voor oma" op stond en de postcode. Aan de postcode zag ik in welk straat ik moest zijn. Het was een blok met zes huizen. Ik heb bij drie huizen aangebeld. Bij het derde huis was het raak. Ik vond de reactie van de ontvangster erg leuk.
Heb ik ook wel eens gehad. En het was toen nog Zeer Belangrijke Post ook: het kleinkind
stuurde oma een verlanglijst voor Sinterklaas (het was begin december) :)
cron