Wie maakte nou weer die stempassen zoek?

1
Zo'n bericht dat je eigenlijk het liefst niet leest: hele dorpen die geen stempassen hebben gekregen via SANDD.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2266 ... rgd__.html

Dan wordt er nog een vergelijking gemaakt met een sociale werkplaats die dit jaar voor het eerst bezorgde.
PostNL komt er natuurlijk wel goed vanaf (naar eigen zeggen). "Bezorger PostNL had voor de verkiezingen zelfs een apart team op de werkvloer, zodat de stempassen goed zouden aankomen." Het woord werkvloer suggereert voor mij dat er bij ons iets in het logistieke traject is mis gegaan en niet bij het bezorgen. Anders zou er toch staan "op straat"?

In mijn wijk werden de stempassen bezorgd door PostNL. Van de -normaal twee- stembureau's was er nog maar één over.
"Bezuinigingen meneer, en lage opkomst".

Re: Wie maakte nou weer die stempassen zoek?

3
postbode7

Heel simpel: traceer de wijkcode, is het een Sandd bezorger die de stempassen achterhield: ontslag.
maar wie weet zijn niet alle passen gedrukt of is het elders fout gegaan.

en wat betreft de sociale werkplaats.. laat mensen die daar niet geschikt voor zijn niet bezorgen.
de onderste steen moet boven aldus een woordvoerder.. :lol: laat ze lekker schoffelen.

Re: Wie maakte nou weer die stempassen zoek?

4
@Carla
maar wie weet zijn niet alle passen gedrukt of is het elders fout gegaan
Ik heb de stempassen in twee wijken bezorgd en het viel me op dat er voor enkele adressen geen stempas was, zo ongeveer 10 à 12 per wijk met rond 350 afgiftepunten. Hoe kan dat nou? Het waren allemaal bewoonde huizen. Het enigste wat ik kon bedenken was dat voor deze adressen niemand bij de gemeentelijke basisadministratie ingeschreven staat. :|

Re: Wie maakte nou weer die stempassen zoek?

5
Carla41 schreef: maar wie weet zijn niet alle passen gedrukt of is het elders fout gegaan.

en wat betreft de sociale werkplaats.. laat mensen die daar niet geschikt voor zijn niet bezorgen.
de onderste steen moet boven aldus een woordvoerder.. :lol: laat ze lekker schoffelen.

Ja, intussen staat er wel weer groot SANDD bij in de krant... aaargh.
De sociale werkplaats heeft nou inderdaad niet zo'n reputatie dat je ze je post zou meegeven... pffff.

Re: Wie maakte nou weer die stempassen zoek?

6
sssandra schreef:Ik heb de stempassen in twee wijken bezorgd en het viel me op dat er voor enkele adressen geen stempas was, zo ongeveer 10 à 12 per wijk met rond 350 afgiftepunten. Hoe kan dat nou? Het waren allemaal bewoonde huizen. Het enigste wat ik kon bedenken was dat voor deze adressen niemand bij de gemeentelijke basisadministratie ingeschreven staat. :|
Of die mensen hebben geen Nederlandse nationaliteit.. ;)
ex Sandd Postbezorgster

Re: Wie maakte nou weer die stempassen zoek?

7
postgirl schreef:
sssandra schreef:Het enigste wat ik kon bedenken was dat voor deze adressen niemand bij de gemeentelijke basisadministratie ingeschreven staat. :|
Of die mensen hebben geen Nederlandse nationaliteit.. ;)
Je bent ook stemgerechtigd als je de nationaliteit van een andere lidstaat van de Europese Unie hebt.

Re: Wie maakte nou weer die stempassen zoek?

8
sssandra schreef: Ik heb de stempassen in twee wijken bezorgd en het viel me op dat er voor enkele adressen geen stempas was |
Ik heb ze (bij PostNL) elk jaar voor bepaalde adressen niet. Daar zullen dan wel niet-stemgerechtigden of niet-ingeschrevenen wonen. Dit jaar miste ik ze bij een adres waar ik ze anders altijd wel heb. Maar voor dat adres had ik al een tijdje helemaal geen post. Misschien waren ze afwezig en maakten ze gebruik van bewaar- of doorstuurservice? Ik heb het wel gemeld, maar kreeg daar niet echt antwoord op (is makkelijk even na te gaan, lijkt me).
Nog een paar dagen in de gaten gehouden en aangebeld (ze waren duidelijk langere tijd niet thuis, er kwam wel Sandd-post in de bus, die er niet werd uitgehaald - speurneus hè) en uiteindelijk een briefje in de bus gedaan. Had ik mijn best tenminste gedaan. (Verder gaat het mij geen d*nder aan natuurlijk.)

Ik weet nog, de eerste keer dat ik stempassen moest bezorgen zat de helft in verkeerde straten gesorteerd of aan elkaar geplakt. Had tientallen adressen waar ik geen stempas voor had, waarvan ik later driekwart weer kon doorstrepen. Niet zo`n dag om vrolijk van te worden ;) Nu hebben ze er in ieder geval een envelop om gedaan, dat bezorgt (en sorteert?) veel fijner.

Re: Wie maakte nou weer die stempassen zoek?

9
ike schreef:
postgirl schreef:
sssandra schreef:Het enigste wat ik kon bedenken was dat voor deze adressen niemand bij de gemeentelijke basisadministratie ingeschreven staat. :|
Of die mensen hebben geen Nederlandse nationaliteit.. ;)
Je bent ook stemgerechtigd als je de nationaliteit van een andere lidstaat van de Europese Unie hebt.
Misschien hebben die mensen nationaliteit van buiten EU? ;)
ex Sandd Postbezorgster

Re: Wie maakte nou weer die stempassen zoek?

10
ike schreef:
postgirl schreef:
sssandra schreef:Het enigste wat ik kon bedenken was dat voor deze adressen niemand bij de gemeentelijke basisadministratie ingeschreven staat. :|
Of die mensen hebben geen Nederlandse nationaliteit.. ;)
Je bent ook stemgerechtigd als je de nationaliteit van een andere lidstaat van de Europese Unie hebt.
Klopt Ike .... maar deze mensen moeten de stempass aanvragen bij de lidstaat waar ze vandaan komen .... deze worden niet door de gemeente verzonden
cron