Re: Sandd niet echt een leuke werkgever

11
Tsja.. die verzekeraar dacht natuurlijk dat je in dienst was van Sandd, maar dat is niet zo, we zijn in feite zelfstandig! En dan moet echt je verzekering dat betalen! Tenminste... een WA verzekeraar KAN heel moeilijk gaan doen, omdat de meeste mensen als prive persoon een WA verzekering afsluiten, en die zijn veel goedkoper, ben je zelfstandige, betaal je ineens veel meer!
Toch wil ik er wel serieus naar kijken, wat het precies kost, want het gevaar is vrij groot op schade, zeker met auto's.

Re: Sandd niet echt een leuke werkgever

13
Marius schreef:Tsja.. die verzekeraar dacht natuurlijk dat je in dienst was van Sandd, maar dat is niet zo, we zijn in feite zelfstandig! En dan moet echt je verzekering dat betalen! Tenminste... een WA verzekeraar KAN heel moeilijk gaan doen, omdat de meeste mensen als prive persoon een WA verzekering afsluiten, en die zijn veel goedkoper, ben je zelfstandige, betaal je ineens veel meer!
Toch wil ik er wel serieus naar kijken, wat het precies kost, want het gevaar is vrij groot op schade, zeker met auto's.
Als OVO moet je inderdaad zelf voor je verzekeringen zorgen. WA en AOV. Dat kost tenminste 50 euro per maand. Met die paar Euro die je per uur verdient en de belasting die je er nog over moet betalen naderhand komt dat dus niet uit.
Overigens mag je deze premiebetalingen wel aftrekken van je inkomsten voor je IB.

Re: Sandd niet echt een leuke werkgever

16
2 euro per maand.. kan best.
Maar dan moet je wel de kleine lettertjes lezen denk ik.
Zal alleen geldig zijn als je ergens op visite bent en je maakt schade, of je huisdier, of je dochter rijd met haar fiets tegen een auto aan ofzo, of trapt een bal ergens door een raam.
Maar het zal NIET gelden tijdens werkzaamheden, of je nu in loondienst bent of als freelancer.

Hoeveel het dan wel is, zou ik moeten navragen.
Maar het zou Sandd sieren als ze een collectieve korting zouden regelen bij een verzekeraar.

Re: Sandd niet echt een leuke werkgever

17
Marius schreef:2 euro per maand.. kan best..
Meestal wordt je premie goedkoper als een combinatie van verzekeringen afsluit. Bijv brand- of diefstalverzekering
Marius schreef:Maar dan moet je wel de kleine lettertjes lezen denk ik..
Altijd verstandig om de kleine lettertjes te lezen en in geval van twijfel na te vragen.
Marius schreef:Maar het zou Sandd sieren als ze een collectieve korting zouden regelen bij een verzekeraar.
Dat ben ik voor 100% met je eens. Ik heb een aantal ideeen geopperd tijdens de kerstbijeenkomst en in de enquete van afgelopen maand. Wat er met die voorstellen gaat gebeuren? Noem me een pessimist....
Afbeelding

Re: Sandd niet echt een leuke werkgever

18
Te vaak durfen de bezorgers of vast personeel geen tegenwoord te geven aan de diverse coordinatoren, team managers of manager als deze weer eens een klacht heeft over het werk, de bezorging of iets anders.

Te vaak heb ik gemerkt dat juist degene waarvan men weet dat zij het werk het hardst nodig heben het meest te verduren hebben m.b.t klachten of andere zaken.

Te vaak heb ik ook gemerkt dat juist je eigen collega's je in de steek laten als je wel je mond opendoet en correct en onderbouwt een weer woordt geeft.

Te vaak wordt gedacht dat iedereen maar dom is , maar helaas in elke vestiging is er wel iemand die juist wel net iets meer af weet van de diverse regels waar aan Sandd zich moet houden en dit wordt niet altijd gewaardeerd.

Kom voor elkaar op mensen en thuisbezorger, samen sta je sterk, er zal geen een manager het in zijn hoofd halen om 10 of meer mensen te ontslaan want dan gaan er op het hoofdkantoor ook bellen rinkelen en zal zeker de werkwijze van de manager eens worden doorgelicht.

Postman070

Re: Sandd niet echt een leuke werkgever

20
postbode21 schreef:@postman070

zo te lezen, werk (te) je zelf op een depot.
mischien wel interessant te horen hoe er van binnenuit wordt gewerkt. ;)
Ja dat klopt heb nu bij alle 3 de postbedrijven gewerkt , en weet dat dat binnen een vestiging de werkwijze sterk afhankelijk is van de manager die je boven hebt staan.

Uit eigen ervaring vind het in hokjes verdelen van de diverse afdelingen te strict en te rechtlijnig , blijft weinig ruimte over om goed flexibel te kunnen werken en op eventuele problemen zonder veel problemen te kunnen inspringen.

Er wordt te weinig all-round gewerkt daar iedereen maar zijn eigen hokje blijft afschermen.

Is Jammer want het werkt zou veel leuker kunnen worden en de bedrijfsresultaten hierdoor ook beter

Postman070
cron