Re: Sandd Bode loopvolgorde straten voor vervanger

13
Nou ik zit niet te springen op een lijstje van de vaste bezorger. Ik kijk ruim van tevoren hoe de straten lopen en waar ik het best me fiets kan neerzetten. Trouwens je zou maar zo lijstje krijgen waar je uren mee bezig bent het te ontcijferen.

trouwens, ik heb wel vaak dat ik aan de telefoon hang en dan zegt *ik heb geen idee hoe de vaste bezorger dat oplost, maar denk laat ik het toch maar melden* bijvoorbeeld als je klachten krijgt enof je iets niet kan vinden wat een belangrijke poststuk heeft. En heel soms zeggen ze dan, we gaan het navragen enof dat is een zaak voor de vaste bezorger.

@janny
Daar hebben ze ons voor gewaarschuwd, toen onze wijken door elkaar werden gegooid dat het wellicht kan zijn dat er nog post van de andere wijk erbij zat. Dat heeft te maken met postcodes en hoe ze gesorteerd worden in de sorteerhal bij reli. Daar zou het ook best wennen zijn geweest.

@RedSquirrel
Dat is wel handig!
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: Sandd Bode loopvolgorde straten voor vervanger

14
Maar niet ieder heeft ruim van te voren tijd. Kreeg vorig jaar een paar keer een wijk op het laatste moment. (Dinsdag ochtend telefoontje krijgen of ik aub de wijk wil lopen, terwijl ik mijn eigen nog niet eens af had. Geen probleem.. maar was een pittige wijk met veel bizarre verspringen qua nummers en onvindbare adressen... had toen wel liever een lijst of database gehad voor die wijk) De meeste omliggende wijken heb ik wel eens gehad en heb ze ook voor mezelf op papier uitgewerkt. Geen bizarre verassingen meer voor mij :)

Re: Sandd Bode loopvolgorde straten voor vervanger

16
Ik heb van mijn wijken en invalwijken altijd een sorteer en bezorgvolgorde gemaakt en ingeseald, ik heb deze altijd in de koffer van mijn scooter liggen. Het kwam een keer voor dat ik werd aangehouden door een flexwerker die de weg vroeg, hij beklaagde zich er over dat hij zich in een onbekende wijk zich maar moest zien te redden, ik heb hem op weg geholpen en de ingesealde lijst meegegeven, na afloop kwam hij netjes de lijst bij mij terugbrengen en me bedanken voor het gebruik ervan.
Nu ik 1 wijk heb afgestoten om gezondheidsredenen heb ik de lijst van deze wijk aan de volgende bezorger doorgegeven die er blij mee is. De wijken die ik bezorgd heb zijn niet de wijk waarin ik woon dus heb ik bekeken waar ik het beste kan beginnen en de route bepaald om het snelste te bezorgen, ik heb het depotjuffie ervan weten te overtuigen van mijn gelijk en zij hebben nu de lijsten ook liggen voor invallers.

Re: Sandd Bode loopvolgorde straten voor vervanger

17
De looproute mogen de vervangers zelf bepalen maar het is wel zo aardig om een lijstje te maken met bijzonderheden. In mijn wijk zitten ook van dier are dingen. Vervangers moeten zich wezenloos zoeken naar de nummer 54 t/m 66 maar die nummers bestaan helemaal niet bijvoorbeeld.
Trouwens de nummering begint altijd aan die kant van de straat die het dichts bij het centrum ligt. Dat hoef je dus niet uit te zoeken door langs te gaan.

Re: Sandd Bode loopvolgorde straten voor vervanger

19
Ik zeg ook niet dat ieder beslist de wijk moet lopen zoals de huidige/vorige heeft gedaan.
Ik vind het mijn de (nieuwe) invalwijken ook leuk om alles zelf uit te zoeken :) Hele ontdekkingsreis!
Ik zeg alleen dat het wel enorm handig is als bijzondere, bizarre, vage adressen zijn. Wat ieder ermee doet moet hij zelf weten. Vooral mijn wijk heeft veel bizarre en vooral onvindbare adressen. Zo bevinden zich 10 appartementen bovenop een supermarkt. Nergens staat dit aangegeven, ook niet op de plattegrond van Sandd. En als je er voor staat lijkt het totaal niet op een appartementen complex. Ik heb me de eerste keer naar gezocht. En zo heb ik ook 2 huizen die verstopt zitten achter een ander huis. Heb 1 straat gaat van: 21 - 22 - 23 - 23a - 24 - 25 - 27 - 26 - 28a - 29 ... Eerst kon ik 26 niet vinden.. hoe onlogisch is het dat eerst 27 komt en dan pas 26.. en ik had post voor 28.. maar die heeft nooit bestaan en wordt 28a mee bedoelt haha! En zo zijn er in mijn wijk en andere wijken genoeg bijzondere adressen ;)

Van mij mag er wel een database worden opgezet :)
cron