Post in 2 ladingen aanleveren

1
Ik zat me van de week te bedenken dat ik het altijd wel fijn vind dat de post in 2 partijen
wordt aangeleverd bij grote hoeveelheden, maar naar mijn idee doen ze dat een beetje onpraktisch...
Ik begrijp dat er nogal wat mensen met 2 (of meer?) wijken zijn.
Wat heb je nu? Telkens als er in 2 delen wordt geleverd, krijg je steeds 2 X een halve wijk, zeg maar.
Kun je wel vast beginnen met sorteren, maar je kunt het de volgende dag pas echt "afmaken"; je bent dan
immers nog tijd kwijt aan het tussensteken, als jullie begrijpen wat ik bedoel?
Zou het niet gewoon makkelijker zijn als ze bij grote hoeveelheden, die ze in 2 delen willen aanleveren,
op de eerste dag 1 hele wijk aanleveren, en de volgende dag de andere wijk?

Re: Post in 2 ladingen aanleveren

2
Ik denk dat dit heel moeilijk gaat, omdat ze denk ik de post van verschillende instanties niet op hetzelfde moment aangeleverd krijgen op het depot, en dan toch daarna weer met stukken voor de wijk komen, die je dan net al even gesorteerd hebt.....
maar een exact antwoord heeft misschien jouw bezorgmanager hier wel op ;)

Re: Post in 2 ladingen aanleveren

3
Ik heb nog nooit meegemaakt dat de post in 2 ladingen wordt bezorgd. Wel als het veel is pas om een uur of 8 's avonds (en dan ben ik hier in het dorp de eerste die het krijgt) maar daar wordt je ook niet vrolijk van.
Het zal toch wel per depot verschillend zijn denk ik.

gr lucie

Re: Post in 2 ladingen aanleveren

6
Hebben ze net van Sandd gebeld, dat vanwege een stroomstoring, geen post wordt geleverd vandaag... :evil:
Dat betekent wel dat ik dan a.s. woendag, wel heel veel post krijg: ook de zendingen die er vandaag eigenlijk uit zouden moeten + dan voor a.s. vrijdag, en dán zou ik een wijk invallen naast mijn eigen twee wijken. Nu krijg ik die wijk voor de eigenlijke bezorgdag van 11-05-10 er ook bij...dan wil ik ook die wijkvergoeding, die voor die dag staat, omdat ik die er dan bij bezorg.
Nu dan ook maar gauw achter de extra vergoedingen aan, want door hun storing wordt de vracht zwaarder, en moet ik ook meer herladen...

Hebben meer Sanddbezorgers hiermee te maken, dat er vandaag geen post komt, vanwege storing op het depot?

Re: Post in 2 ladingen aanleveren

8
Ikzelf was vanmorgen niet thuis, maar mijn manneke heeft gewoon post voor me in ontvangst
genomen; kan dus meteen aan de slag na de boterham, en morgen gewoon fietsen.

@Anne, dan zul je vrijdag wel lekker bezig zijn, of niet??? Inderdaad aanspraak maken op
de vergoedingen; zeker in dit geval! ze snappen toch ook wel dat dit niet de meest ideale
situatie is?

Re: Post in 2 ladingen aanleveren

9
Wyfosi schreef: @Anne, dan zul je vrijdag wel lekker bezig zijn, of niet??? Inderdaad aanspraak maken op
de vergoedingen; zeker in dit geval! ze snappen toch ook wel dat dit niet de meest ideale
situatie is?
Ja, en dat wordt kassa woensdag, voor wat er voor a.s. vrijdag allemaal wordt gebracht. :D :lol: (Y) omdat ik mijn bezorgmanager niet per telefoon meer kon bereiken had ik mijn verzoek om extra vergoedingen gemailed. Mijn bezorgmanager had toch later de mails kunnen lezen, en meldde me net, dat ik inderdaad nu door de storing bij hun op het depot, van twee bezorgdagen post inval, en nu 2x invalvergoeding + de twee wijkvergoedingen krijg van de wijk die ik eigenlijk alleen a.s. vrijdag extra zou doen.
Zelfs m.b.t. herlaadvergoeding pakt het wellicht gunstig uit, want nu komt het aantal kilo's per wijk waarschijnlijk boven de marge van 30 kilo uit :lol: 8-) Hier wordt nog naar gekeken hoe dit aan de bezorgers wordt doorvergoed :), maar mijn bezorgmanager vond dit wel een goeie van mij haha :lol:
(bv. 2x 15 kilo van resp. de dinsdag + de vrijdag is ook 30 kilo)

Ik kan me al op woensdag en vrijdag verheugen hahahaha :roll: :? :lol:

Re: Post in 2 ladingen aanleveren

10
Dan ben je morgen lekker vrij!

Je hebt dan woensdag en eventueel donderdag ruim de tijd om alle post te sorteren.
En doordat je nu de post van twee bezorgdagen kunt combineren is het inderdaad wel lekker verdienen.
Ik hoop voor je dat ze de kilo's bij elkaar tellen, dat gebeurde bij mij in het verleden niet,
ik kreeg gewoon de partijen apart in kratten met afzonderlijke bezorgbonnen.
Goed dat je dat van tevoren al hebt gevraagd.

De prognoses voor de post van vrijdag zijn hier trouwens behoorlijk naar beneden bijgesteld,
die post is doorgeschoven naar volgende week.
Vandaag had ik voor 2 wijken 630 stuks (45 kg) en de prognose voor vrijdag is slechts 300 stuks (35 kg)
dat is voor een vrijdag erg weinig. Dat heeft natuurlijk met Hemelvaart te maken.
cron