loonstrook/uitbetaling cao

1
Wij hebben voor de eerste keer ons 'loon' uitbetaald gekregen volgens cao, wij vinden het loonstrookje onoverzichtelijk omdat we niet kunnen terugvinden hoe het loon is opgebouwd en volgens ons krijgen we nog steeds bruto uitbetaald, hebben jullie dat ook?

Re: loonstrook/uitbetaling cao

2
@koewartje
heb je hier iets aan?

Links onder vind je bij vaste gegevens : de vaste gewerkte uren.. (13)

1:linksboven begint met deze uren.. Salaris uit uren gewerkt.
2:daaronder vakantietoeslag 8 %
3:daaronder salaris uit meeruren..

dit tesamen vormt het Bruto loon - Loonheffing (premies en loonbelasting)
wat je overhoudt is Netto.

er staat ook Nettoloon (te betalen loon) en dat zal je ook op je bankrekening hebben ontvangen.
rechtsonder bij dagen.. zie je hoeveel slagen je had in deze periode.. (9)

en koewartje.. vergeet niet dat je 30 april ook uitbetaald krijgt.

Re: loonstrook/uitbetaling cao

5
Ik zie alleen een aantal uren basis en een aantal uren meeruren, geen slagen geen info of er invalwijken bij zitten en het bruto bedrag is het zelfde als het netto bedrag, en ik wil graag zien hoe het salaris is op gebouwd zoals voorheen op het verantwoordingsformulier met datums en dergelijke, dat kon ik controleren maar nu kan ik dat niet meer en als er fouten gemaakt worden kan ik hier niet mee reclameren. Er staat echt bijna niets op het loonstrookje.

Re: loonstrook/uitbetaling cao

6
@koewartje

hebben we het wel over dezelfde specificatie of kan jij je loonstrookje niet lezen?
bij elke slag ontvang je een bezorgbon toch? ik zet alle bedragen erachter , tel ze eind
van de maand op en dat bedrag moet dan gelijk zijn aan je gewerkte uren:
basis en meeruren.

en als je extra wijken hebt gelopen tel je die bezorgbonnen natuurlijk ook op.
aantal slagen staat echt rechts onderaan koewartje..

niet gek als jij op je bankrekening netto hebt ontvangen wat je bruto ook krijgt. :P

Re: loonstrook/uitbetaling cao

7
Ik ben heel erg benieuwd welke formule er gebruikt wordt om te bepalen hoeveel tijd ik nodig heb om mijn post te sorteren en te bezorgen. Ik heb dit nu een poos zelf bijgehouden hoeveel tijd ik nodig heb voor het sorteerwerk en het bezorgen. Ik zal zeker niet de snelste zijn, maar ook niet de langzaamste. maar als ik de uren reken die ik daadwerkelijk nodig heb en ik zie dan welke uren ik betaald krijg dan zit hier toch wel een wereld van verschil in ten nadele van mij. Als ik alleen de uren tel die ik nodig heb voor te bezorgen dan klopt het wel, maar dan doe ik het sorteren dus voor noppes. Ben dus heel erg benieuwd hoe Sandd dit berekend.

Peter

Re: loonstrook/uitbetaling cao

8
peterhendrix schreef:Ik ben heel erg benieuwd welke formule er gebruikt wordt om te bepalen hoeveel tijd ik nodig heb om mijn post te sorteren en te bezorgen. Ik heb dit nu een poos zelf bijgehouden hoeveel tijd ik nodig heb voor het sorteerwerk en het bezorgen. Ik zal zeker niet de snelste zijn, maar ook niet de langzaamste. maar als ik de uren reken die ik daadwerkelijk nodig heb en ik zie dan welke uren ik betaald krijg dan zit hier toch wel een wereld van verschil in ten nadele van mij. Als ik alleen de uren tel die ik nodig heb voor te bezorgen dan klopt het wel, maar dan doe ik het sorteren dus voor noppes. Ben dus heel erg benieuwd hoe Sandd dit berekend.

Peter
Ik ben ook benieuwd hoe ze dat doen, ik heb vandaag met de post een brief gekregen met een sumire uitleg waar ik niet veel wijzer van word, ik heb begrepen van het depotjuffie dat ze uitgaan van een gemiddelde en dat de verdiensten nu eenmaal laag liggen, ik ga vanaf nu 1 maand bijhouden want ik ben zeker niet de langzaamste en misschien ook niet de snelste en dan zou ik graag willen gaan vergelijken met anderen, als we er geld bij moeten gaan leggen word het tijd voor overleg.

Het sorteren vandaag viel tegen, ik ben om 12.30u begonnen en had om 18u 3 wijken klaar met gemiddeld aantal van 650 stuks per wijk, ik moet nog 1 wijk doen. Mijn bezorgroute is morgen ruim 43 kilometer vanwege een extra wijk en heb in totaal 1030 afgiftepunten, geen flats en veel lintdorpen en polderwerk.

Re: loonstrook/uitbetaling cao

9
@peterhendrix

ergens op het forum heeft fred selekt de normering precies uit de doeken gedaan.

hoe houd ik bij of het klopt peter..
ik noteer de sorteertijd.. ik noteer de bezorgtijd en eind van de maand controleer ik of de betaalde vaste + meeruren
overeenkomen met mijn gewerkte uren.

Re: loonstrook/uitbetaling cao

10
Carla41 schreef:@peterhendrix

ergens op het forum heeft fred selekt de normering precies uit de doeken gedaan.

hoe houd ik bij of het klopt peter..
ik noteer de sorteertijd.. ik noteer de bezorgtijd en eind van de maand controleer ik of de betaalde vaste + meeruren
overeenkomen met mijn gewerkte uren.
Zo houd ik het ook bij en als ik het sorteren niet mee tel dan kom ik aardig in de buurt, tel ik de uren die ik nodig heb voor te sorteren wel mee dan kom ik die tekort. Moet eens gaan zoeken op het forum naar dat bericht van "fred selekt"

Peter
cron