Onverzekerd

1
Wanneer je werkt voor Sandd ben je niet verzekerd. Ik vroeg me af wat voor gevolgen dit kan hebben? Welk risico loop je hierin? Als je wordt aangereden door een auto en je raakt hierdoor arbeidsongeschikt (wat je niet hoopt) dan heb je denk ik ook geen recht op een WIA-uitkering of Ziektewet uitkering? Je kunt je wel laten verzekeren vrijwillig maar dat is wel erg duur.

Re: Onverzekerd

4
verzendenenontvangen schreef:Wanneer je werkt voor Sandd ben je niet verzekerd. Ik vroeg me af wat voor gevolgen dit kan hebben? Welk risico loop je hierin? Als je wordt aangereden door een auto en je raakt hierdoor arbeidsongeschikt (wat je niet hoopt) dan heb je denk ik ook geen recht op een WIA-uitkering of Ziektewet uitkering? Je kunt je wel laten verzekeren vrijwillig maar dat is wel erg duur.
Het antwoord op je vragen is : nee

Re: Onverzekerd

7
verzendenenontvangen schreef:Wanneer je werkt voor Sandd ben je niet verzekerd. Ik vroeg me af wat voor gevolgen dit kan hebben? Welk risico loop je hierin? Als je wordt aangereden door een auto en je raakt hierdoor arbeidsongeschikt (wat je niet hoopt) dan heb je denk ik ook geen recht op een WIA-uitkering of Ziektewet uitkering? Je kunt je wel laten verzekeren vrijwillig maar dat is wel erg duur.
Dat is gewoon beter uit je doppen kijken. Ik werk wel voor een onderaannemer, maar in die tijd van 16 t/m 19 ben ik nog geen een keer aangereden of wat dan ook! :D Risico is er altijd, maar je ken ook door andere dingen in de ziektewet komen hoor!
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: Onverzekerd

8
Carla41 schreef:@verzendontvangen

Bij Sandd ben je wel verzekerd als je tijdens je werk schade maakt aan een ander zijn eigendom.

@tobo (Y) beetje voorbarig hoor en beetje vreemde reactie van je .
Je bent iig niet verzekerd voor de volksverzekeringswetten. Geen WW, geen WIA, etc.

Re: Onverzekerd

10
Je zal deze dingen duidelijk moeten maken. Ik heb het hier in januari over gehad en toen meldde PostBode21 dat alle medewerkers wel degelijk verzekerd waren voor de meeste dingen.
Normaal gesproken geldt een ovo tussen minimaal 1 bedrijf (degene die het karwei klaart) en een bedrijf of particulier (de opdrachtgever). Het lijkt erop dat S&D (de opdrachtgever) zich onder alles uit wil draaien. Eigenlijk zouden alle bezorgers ondernemers moeten zijn. Minimaal ZZP-er. Maar dan moeten ze VAR's uitdelen. En dan zou wel eens kunnen blijken dat jullie feitelijk in loondienst zijn en dat S&D verantwoordelijkheid voor jullie moet nemen.
Dit is wat ik en vele anderen bedoelen wanneer we zeggen dat S&D zich op het randje van de nederlandse (en europese) arbeidsrechten begeeft.
cron