Re: Post sorteren

51
Ik ben nieuw als postbezorger bij Sanddd en heb net voor het eerst de post gesorteerd. Het viel me erg tegen. Ik deed er 80 minuten over terwijl het maar 274 poststukken waren... oftewel 206 per uur.. Hoe snel gaan jullie?

Re: Post sorteren

52
Het gaat steeds sneller hoor naarmate je langer bezig bent met bezorgen. Op een gegeven moment heb je de juiste loopvolgorde/straatvolgorde en dan leg je het zo op die volgorde neer. Dan nog even snel op huisnummervolgorde en klaar is kees!

Welkom hier trouwens!! Ik wens je morgen veel bezorgplezier. Hoop dat het bevalt!
In welke stad bezorg je?

Re: Post sorteren

53
De tijd leerd het! (Y) Hoelanger je bezig bent hoe meer handigheid je op een geven moment hebt. En voor je het weet voel je je net een robot die alles gewoon uit zich zelf doet, en dan bedenk je je van hoe je eerste dag was met het sorteren en bezorgen en hoe veel je gegroeid bent :mrgreen:
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: Post sorteren

54
Bedankt voor de reacties. Het bezorgen viel me ook niet mee zeg, ben ruim 2 uur bezig geweest met 204 stops. Maar goed, soms had ik net de post van hoog-laag gesorteeerd terwijl andersom handiger was etc.

In totaal zorgden alle vergoedingen (inclusief afmelden) voor een gemiddeld uurloon van 4,58 euro. Hopelijk zit ik de volgende keer al zo'n beetje op 5 euro:D (Hoe komst Sandd erbij dat je voor het minimumuurloon van iets van 8 nog wat euro per uur werkt? Ik denk dat weinigen daar aan komen)

Ik bezorg trouwens in Groningen

Hehe, als de vakantie voorbij is stop ik hier wel direct mee.

Re: Post sorteren

55
@sanddvinkie

heb je de route van te voren een keer gefietst/gelopen?
zodat je alle huis nummers direct kan vinden en een logische sorteervolgorde hebt bepaald.
dan kan wel schelen. :P

en na een maand ( 8 x sorteren en lopen) neemt je snelheid ook toe hoop ik voor je.
ruim 2 uur met 204 stops... dat hangt er vanaf of het flats waren of huizen met lange voortuinen..?

het minimum uurloon van 8.34 euro per uur is Bruto.. dat is trouwens overal het minimumuurloon
bij welk bedrijf dan ook.

wat beter verdient is geloof ik de thuiszorg als je voor een organisatie werkt.

Re: Post sorteren

56
@ Carla,

Niet van te voren gelopen of gefietst, wel bekeken met Google maps en streetview.

Het was denk ik 60% huizen, met voortuinen (soms niet zo lang, soms wel) en 40 % van die portiekflats met 6 adressen per portiek

Over dat loon, ik bedoel dat je wel heeeel snel moet zijn wil je 8,34 euro (bruto) verdienen hiermee.

Re: Post sorteren

57
:shock: Ik wist niet dat we bij SANDD ook betaald werden op hoelang we bezig zijn met bezorgen? We werden toch betaald aan de hand van hoeveel poststukken je hebt? :oops:

Google maps is meer een handigheidje als je de straat niet ken vinden, of je hebt een poststuk met alleen de postcode, dan ken je hem ook gebruiken.
Tevens doe ik het nog op de oudewetsen manier! Gewoon een plattegrond en met een makeerstift de stratenmakeren.
En het is ook erg handig als je voor het eerst ergens gaat bezorgen dat je dan vooraf even kijkt waar alles nou zit, dat voorkomt dat je tijd verliest met het zoeken!
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: Post sorteren

58
har099bezorger schreef::shock: Ik wist niet dat we bij SANDD ook betaald werden op hoelang we bezig zijn met bezorgen? We werden toch betaald aan de hand van hoeveel poststukken je hebt? :oops:
Ja, dat is waar. Maar Sandd beweert dat een ervaren bezorger op een bepaalde snelheid sorteert en rondbrengt dat hij het minimumuurloon verdient...

Wat valt daar niet aan te snappen?

Re: Post sorteren

59
@sanddvinkie

ja, je moet snel zijn vinkie...
maar als je dan 8.34 uur bruto niet haalt.. na een paar weken..
dan ben je dus niet snel genoeg voor sandd begrippen :lol:

maar... ik heb nog nooit bezorgers gezien die met een stopwatch hun rondes lopen/ fietsen.
calculeer rustig in dat je met iemand een praatje maakt.
een kwartiertje lummelen op je route moet kunnen..vind ik. :P


@har
tja har, we zijn al wat meer ervaren he en doen het nog op de ouderwetse manier.
zoals denk ik de postbodes van postnl vroeger ook hun route uitzetten. :lol:
maar voor je het weet haalt sanddvinkie dat ook binnenkort. (Y)

Re: Post sorteren

60
Carla41 schreef: maar... ik heb nog nooit bezorgers gezien die met een stopwatch hun rondes lopen/ fietsen.
calculeer rustig in dat je met iemand een praatje maakt.
een kwartiertje lummelen op je route moet kunnen..vind ik. :P
Als de nood echt zo groot is om de exacte tijden te weten.
Koop een horloge met GPS
je looptijden + duur van de stops + afgelegde afstand

heel simpel, instellen, druk op de knop en na afloop op de pc en uitdraaien

wil je ook nog weten hoe lang en welke afstanden op de fiets, koop je daar weer een fietswatch voor.

@Carla41
Ik mag toch hopen dat ze bij Sandd een plattegrondje krijgen welke straten en dan idd leg je de looproute zoals jij dat wilt.
Bijv een ingelaste lunch/plas-pauze, dan wil je toch zo dicht mogelijk bij huis stoppen en na de lunch weer verder gaan.
cron