Re: honden die je post uit je handen trekken

3
@robinjo 1976,

Verscheurt de hond de post?
Ik had zo papierversnipperaar en de bewoners reageerden ook nooit.
Wat achter de voordeur gebeurt is niet onze zorg maar je kan wel elke keer je rot schikken.
Een collega van Post.nl was zo hond ook zat en heeft een keer de belasting brief in stukjes laten scheuren door elke keer de brief terug te trekken.
De dag erop hing er een buitenbus.
Die hond bij mij kon ik goed zien doordat de deur helder glas heeft en dat is echt geen leuk gezicht.
Een keer heb ik de post in hun portiek buiten voor de deur gegooid.
Dit moet je niet melden maar gewoon zelf uitzoeken wat er nog mogelijk is want die manager zegt natuurlijk dat elke brief bezorgd moet worden.

Re: honden die je post uit je handen trekken

4
Afgelopen vrijdag ook een blaffende, postbijtende hond tegengekomen.

Ik had 5 poststuks voor die adres. Ik deed de post voor een klein deel door de brievenbus en geef de post dan zo'n duw dat die snel door de brievenbus heen 'vliegt'.. De hond had geen tijd meer om de post te pakken te krijgen.. 8-)

Misschien lukt dit ook bij jou, robinjo?
ex Sandd Postbezorgster

Re: honden die je post uit je handen trekken

5
Kom ze ook regelmatig die honden en niet alleen honden, katten kunnen er ook wat van. Heb een wijk waar steeds een kat achter de brievenbus zit, zodra ie me het tuinpad op ziet lopen, zit ie startklaar om de post die ik door de brievenbus gooi aan te vallen. Bij PostNL is het overigens zo dat als de honden een echt gevaar voor je gaan vormen je mag weigeren om post te bezorgen. Dit moet je wel aangeven bij de leiding, men zoekt dan contact met de bewoners om tot een oplossing te komen.

Re: honden die je post uit je handen trekken

6
Nou of ik dat heb meegemaakt. Er waren zelfs verschillende adressen: bij de een was het een ondoorzichtige deur, en daar zat de herder te wachten tot de post erdoor kwam en daar hoorde ik ook de post verscheurd worden.... inderdaad niet leuk. De collega van de concurrent legde op een gegeven moment de post op de groene biobak.... is ook niet de bedoeling.
Op een ander adres kon ik de hond zien, en als hij de kans had gehad, was hij door de glasruit heen gesprongen, gelukkig is dat nooit gebeurd.
En op nog een ander adres zat een kat achter de deur te wachten en die smeet zichzelf tegen de ruit aan..... dat was inderdaad elke keer schrikken.
Gelukkig heb ik nu een andere wijk, met bejaarden en geen honden.
Prettig kerstfeest iedereen!!!

Re: honden die je post uit je handen trekken

7
Ik had ook eens een hond die de post al half verscheurde voordat die op de mat lag. Dat beest stond al te grommen en blaffen als hij maar iemand bij de brievenbus hoorde. Ik blij dat het beest veilig achter de deur zat. Nu heeft het baasje al een tijd een buitenbus. In mijn folderwijk had ik ook een hond die het folderpakket naar binnen trok en dat vond ik wel zo handig. Ik zorgde er wel voor dat ik het pakket op tijd losliet. :D

Re: honden die je post uit je handen trekken

10
Met honden heb ik niet zo veel problemen gehad, maar wel met een kat, steeds op hetzelfde adres. Tot nu toe heb ik al twee keer lichamelijk contact gemaakt met deze kat. Telkens als ik de post in de brievenbus stop, dan zit de kat binnen onder de brievenbus te wachten. Zodra de post naar binnen gaat, dan springt de kat naar de brievenbus en op een of andere manier lukt het de kat om ongeveer 5 cm van zijn poot uit de brievenbus te steken. Hiervan schrik je zo, dat je terug trekt en dan is het kwaad al geschied. Je krijgt dan een flinke krab over je hand. Gevolg is dat ik hierna met een flink bebloede hand de post verder moet bezorgen. Gelukkig heb ik deze twee keer van goede mensen uit de buurt een pleister gekregen. Op het betreffende adres is elke keer niemand thuis. Ook heb ik de postbezorger van Post.nl hierover gesproken en hij vertelde dat hij ook al 2 keer een krab heeft ontvangen van de kat.
cron