Re: App verplicht stellen..

281
@Stan- Boét
Re: Heb je nog geen gebruik gemaakt van de GPS, maar zwicht je toch voor de druk (dat is heel goed denkbaar) van Sandd, dan raad ik je aan om een telefoon te nemen van Sandd. Dan hebben ze in ieder geval geen machtiging tot toegang van uw privé SD kaart.
is dit soms wat jij hebt gedaan Stan, dus zelf ook voor de druk bezweken :lol:
[/quote]



Wat is jouw lol op mijn bericht? Wat maak jij je druk over wat ik doe. Zo interessant ben ik niet, vind ik zelf.
Maar wil je toch meer weten, dan raad ik je aan om vooral mijn berichten te blijven lezen. :arrow:

Er is geen noodzaak om gebruik te maken van de GPS. Ik ga voor het bestellen van elastiekjes echt geen GPS aanzetten. Voorlopig is er geen enkele aantoonbare noodzaak om de GPS aan te zetten, omdat ik nooit berichten krijg van bezorgers die pakjes bezorgen voor Sandd.

Het project om te bezorgen op meerdere dagen is officieel ingegaan op 1-1-2016. Maar in de praktijk is dat gestopt na testen en proeven en het opgooien van luchtballonnen. Sinds 1 januari 2016 communiceert Sandd niet meer en het is een geruisloze dood gestorven. Ik zie nog geen pakjes tussen de post zitten. Even afwachten hoe het afloopt.

Eén ding is zeker. Zolang Sandd de leentoestellen slechts 3 maanden ter beschikking stelt is er een structureel probleem. Er blijven bezorgers die om diverse redenen niet hun eigen toestel gebruiken. Omdat ze het niet hebben of omdat ze niet willen dat SANDD hun pricacy schendt. (oa verplichte machtiging toegang SD kaart)

Re: App verplicht stellen..

283
@stan
interessant niet stan, maar je stukjes vind ik wel lollig.
ook deze zin: "Voorlopig is er geen enkele aantoonbare noodzaak om de GPS aan te zetten, omdat ik nooit berichten krijg van bezorgers die pakjes bezorgen voor Sandd.
Nou stan, bezorg je ZELF niet voor Sandd?

Want zoals opdedeurmat terecht opmerkt voor de Extra zeker Poststukken moet je Gps aanstaan, zodat Sandd ACHTERAF kan constateren dat je bij het bewuste adres hebt afgevinkt dat je wel/niet een poststuk hebt bezorgd. je moet je beter laten inlichten stan.. je info updaten.
En de bezorgers? die zullen uiteindelijk wel overstag gaan stan, willen ze voor sandd blijven werken.

.

Re: App verplicht stellen..

284
Carla41 schreef:@stan
ook deze zin: "Voorlopig is er geen enkele aantoonbare noodzaak om de GPS aan te zetten, omdat ik nooit berichten krijg van bezorgers die pakjes bezorgen voor Sandd. Jij krijgt geen berichten van bezorgers, oh je bezorgt echt helemaal niet voor sandd.
want zoals opdedeurmat terecht opmerkt.
Je zorgt voor entertainment met het gebruik van je emoticons. En dat is goedkoper dan een kaartje voor het theater. Voor die bijdrage wil ik je wel bedanken.


Als bezorgers niet willen dat hun privé SD kaart gelezen wordt, geef ik de tip om gebruik te maken van het leentoestel. Daarmee voorkom je een inkijkje in jouw gegevens. Ik geef in ieder geval niemand een machtiging die toegang biedt naar de gegevens op mijn privé SD-kaart. Maar ik laat iedereen vrij om met Sandd mee te werken.

Maar ik blijf zoeken naar de reden van SANDD om niet te communiceren over de landelijke bezorging op meer dagen? Dit met veel tamtam aangekondigde project kan ik niet los zien van van het huidige project. Er werden allerlei beloften gedaan. Er werden extra banen beloofd. Er is helemaal niets van dit project terecht gekomen.

En ook dit project lijkt op een fiasco uit te lopen. Voorlopig heb ik nog nooit een Extra Zeker pakje gezien. Dus wat komt er van dit nieuwe project terecht. SANDD heeft niet uitgewerkt hoe ze alle bezorgers de Extra Zeker pakjes in het computersysteem kunnen laten zetten. De gedachte dat iedereen wel een telefoon aanschaft en zijn privé SD kaart vrij geeft, is niet realistisch.

Re: App verplicht stellen..

285
[quote=Stan- Boét]

Maar ik blijf zoeken naar de reden van SANDD om niet te communiceren over de landelijke bezorging op meer dagen? Dit met veel tamtam aangekondigde project kan ik niet los zien van van het huidige project. Er werden allerlei beloften gedaan. Er werden extra banen beloofd. Er is helemaal niets van dit project terecht gekomen.
En ook dit project lijkt op een fiasco uit te lopen. Voorlopig heb ik nog nooit een Extra Zeker pakje gezien. Dus wat komt er van dit nieuwe project terecht. SANDD heeft niet uitgewerkt hoe ze alle bezorgers de Extra Zeker pakjes in het computersysteem kunnen laten zetten. De gedachte dat iedereen wel een telefoon aanschaft en zijn privé SD kaart vrij geeft, is niet realistisch.[/quote]

@Stan-Boet:
Tja, bedrijven ondernemen wel eens nieuwe projecten, soms gaat het goed. Soms niet.
Mijn werkgever geeft ook alleen maar nieuws over de nieuwe aanbestedingen die ze hebben binnengehaald. In het roddel-circuit weet ik ook welke bestaande concessies ze zijn verloren.

Ik begrijp niet helemaal je frustatie:
Ik heb al eerder gezegd dat dit een simpele arbeidsrecht discussie is, waarbij werkgever zijn personeel verplicht om (kostbare) prive-eigendommen in te zetten.
Tegenover dat dit door werkgever relatief goedkoop zelf gedaan kan worden.

@forum:
De aanschaf-kosten van de fietstas zijn bijvoorbeeld al hoger, rond de 50, dan de telefoon, laat staan de bezorgkarretjes. Die kosten inkoop rond de 250.
Die krijg je wel zonder maximale termijn en kunnen kosteloos worden omgeruild bij defect. Maar een telefoon van 30 is te duur?
Juridisch zit voorgaande wel snor. Maar te tweede male vraag ik: Wie gaat dit doen?

De nieuwe informatie dat de bruikleen telefoon voor max. 3 maanden is is nieuw voor mij.
Dat vind ik dan ook niet kunnen.

Dit is een kip/ei probleem voor Sandd:
Je wil als bedrijf wel willen innoveren, maar je zit met het volgende:

Vanuit Sandd gezien:
-Bestaand pesoneelsbestand
-Te gebruiken systemen. Varierend van sorteermachines, software en vooraf afgesproken computer systemen met de opdrachtgever.

Vanuit mij, facilitaire dienstverlening praktijk:
Ik heb er wel eens mee te maken dat je met hele oude protocollen moet werken, of dat er hele rigide afspraken zijn. (Deze zijn soms eigenlijk ook weer door de tijd ingehaald, maar goed: Ze bestaan.)
-Buitencontractuele afspraken. (Even minder juridisch: Er is iets in het contract afgeproken wat in de praktijk niet werkt. Dus we lossen het op en maken nieuwe afspraken.) Die wel bindend zijn.
Het is niet makkelijk om binnen bedrijven bestaande structuren/afspraken en/of cultuur te veranderen.

Om de bal even bij Stan-Boet te leggen:
En ik hoop dat hij op deze vraag ingaat:
Ga jij langdurig een afspraak aan, waarbij je twijfels kan hebben of de afgesproken, service/uitbetaling loon, waargemaakt kan worden?

Dit is het kip/ei verhaal:
Nu al zijn ze bezig om hier opdrachtgevers te werven voor deze dienst, maar die gaan geen contract tekenen zolang Sandd niet kan aantonen dat ze EZ landelijk kunnen garanderen.

Mijn mening:
Dit is gewoon een variant op aangetekende post. Hier kunnen wel forse winst-marges op liggen. Vandaar de 17 cent per stuk vergoeding voor de bezorger, waar die normaal rond de 2/3 zit?

Gerard.

Re: App verplicht stellen..

286
Ik heb een keer extra zeker gehad tot nu toe. Ik heb mail gehad dat het in de toekomst meer gaat gebeuren.
In de App verschijnt een roze balkje met "extra zeker" Als je daar op klikt kan je aangeven of je het hebt ontvangen of niet ook staat er bij welk adres het is en hoeveel stuks (kunnen ook meerdere adressen zijn). Als er geen extra zeker bij zit dan verschijnt dat balkje ook niet geloof ik.

Ze zeggen dat je de app aan moet doen tijdens het sorteren maar dat is niet echt nodig want je kan van te voren kijken of er een Extra zeker bij zit in de app dan kan hij gewoon weer uit. je kan het ook bekijken als je al klaar ben met sorteren. Meestal zet ik even de ziggo go app aan tijdens sorteren, kan ik met een half oog het journaal ofzokijken (nou ja meer luisteren eigenlijk). Ja ik werk voor de post dus kan geen tv betalen.

Met bezorgen moet je wel bij de adressen met EZ aangeven dat je hebt bezorgt en dat kan alleen binnen een beperkt gebied rondom het adres.

Ik geloof dat je ook een sms zou moeten krijgen als er extra zeker bij zit.

Re: App verplicht stellen..

287
@Loeki

Wat fijn dat er eindelijk iemand is die het snapt. Zolang Sandd geen landelijke dekking kan garanderen zullen opdrachtgevers niet zomaar hun orders bij Sandd stallen. Is ook best wel lastig. Ik zie de afdeling Sales al zitten bij een opdrachtgever.

"Ja, wij hebben een nieuwe dienst maar niet inner volgende wijken"

Sandd gaat GEEN 5-daagse bezorging doen en dat is vorig jaar gecommuniceerd. Wel komen ze dus met Extra Zeker, HaH folders en een frankeermachine.

Hoogstwaarschijnlijk is de toegang tot een geheugenkaart voor eventuele toekomstige diensten.

Re: App verplicht stellen..

289
Ga lekker wandelen Eric van Nijmegen? Waarom wil je toegang tot mijn privé gegevens? Brutale vraag hoor. Je vraag is bovendien niet cynisch. Het is de werkelijkheid van vandaag. We merken de laatste tijd meer en meer dat de werkelijkheid gekker is dan de fantasie. Ook in het dagelijkse nieuws en op alle niveaus.
Als er staat dat SANDD gemachtigd is tot toegang tot je SD kaart. Dan moet je je cynisme aan de kant zetten. Het is een heel gek idee, hoor. SANDD toegang tot je SD kaart. tjonge. Ik moet er niet aan denken.
Laatst gewijzigd door Stan- Boét op 07 feb 2017, 07:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: App verplicht stellen..

290
Mijn bericht van 4 februari is sterk gecensureerd. ik heb het origineel in mijn kladblok staan in de computer. Er staat niets onoorbaars in. Dit is echt belachelijk. Ik ga contact opnemen met Arjen Lubach, haha. Misschien is hij bereid een item te Besteden aan SANDD.
cron