Prestaties Sandd postbode?

1
In mijn wijk zijn altijd veel retouren (veel sloop woningen et cetera). Van de leidinggevende kreeg ik te horen dat er veel te veel retouren zijn? Bedoelen ze met te veel retouren onterechte retouren of ook terechte retouren? Wordt een sub depot daar misschien op afgerekend?

Re: Prestaties Sandd postbode?

2
Hoi,
Ik vrees haast dat ze onterechte retouren bedoelen. Wat voor soort retouren heb je?
Zolang een (sloop)woning staat en een brievenbus heeft moet je bezorgen. Het is niet aan de postbezorger om er rekening mee te houden of het wel of niet bewoond wordt of door wie. Als het goed is zal de huiseigenaar va de sloopwoning wel zaken gaan opzeggen als ie last heeft van de post of hij flikkert het meteen weer weg nadat jij het bezorgd hebt. Als je echter al niet bezorgt omdat er niemand woont heb je inderdaad veel retouren en bij sandd is het nu eenmaal zo dat je altijd bezorgt zolang het adres bestaat en de post door de brievenbus past. Dus als dat het geval is dat je niet bezorgd omdat er niemand meer woont (maar het huis staat er nog wel) dan heb je onterechte retouren.
Anders zou ik het ook niet weten. Terechte retouren kan jij toch weinig aan doen lijkt me. Retouren horen in principe altijd terecht te zijn...

Re: Prestaties Sandd postbode?

4
Ja gewoon bezorgen als er een brievenbus is. Al staat het huis er niet meer en is er alleen nog maar een brievenbus. Lege woning is geen reden voor retour. Dat was ooit wel bij PostNL het geval maar daar is die regel dacht ik ook afgeschafd. Echter de mensen op het kantoor kan niet weten of er een brievenbus is aanwezig is toch? Wat ze wel doen is het adres te gaan bellen. En dan te vragen of er een brievenbus is. Als zij zeggen dat er wel eentje aanwezig is en jij als postbode niet hoop ik wel dat Sandd hoor en wederverhoor toepast?

Re: Prestaties Sandd postbode?

5
dijktolsma schreef:In mijn wijk zijn altijd veel retouren (veel sloop woningen et cetera). Van de leidinggevende kreeg ik te horen dat er veel te veel retouren zijn? Bedoelen ze met te veel retouren onterechte retouren of ook terechte retouren? Wordt een sub depot daar misschien op afgerekend?
Misschien moet Sandd de retouren dan eens beter verwerken.
Als je veel dingen die niet bezorgd kunnen worden op voorhand vernietigt (afspraak met bepaalde bedrijven) dan zullen die bedrijven hun adressenbestand ook nooit aanpassen.

Re: Prestaties Sandd postbode?

6
@redsquirrel

dat geloof ik niet redsquirrel.
bedoel je werkelijk dat sandd op voorhand poststukken vernietigt?
ik dacht dat elke Retour wordt gescand en digitaal naar de opdrachtgever wordt gestuurd.
met de opmerkingen zoals.. huis dichtgetimmerd, al jaren overleden etc...

en dat sandd dan in overleg bepaalde poststukken fysiek mag vernietigen.
maar post voor belastingdienst/ banken/ etc wordt gewoon retour gestuurd .

Re: Prestaties Sandd postbode?

7
Carla41 schreef:@redsquirrel

dat geloof ik niet redsquirrel.
bedoel je werkelijk dat sandd op voorhand poststukken vernietigt?
ik dacht dat elke Retour wordt gescand en digitaal naar de opdrachtgever wordt gestuurd.
met de opmerkingen zoals.. huis dichtgetimmerd, al jaren overleden etc...

en dat sandd dan in overleg bepaalde poststukken fysiek mag vernietigen.
maar post voor belastingdienst/ banken/ etc wordt gewoon retour gestuurd .
Ik weet niet precies hoe de retouren *echt* verwerkt worden, maar constateer dat ik dezelfde stukken al meer dan een jaar maandelijks of twee-wekelijks terugstuur. Ik meld dat vaak genoeg en de klant krijgt altijd de schuld.
"Het zal wel".
cron