Re: Nieuwe fietstassen Sandd al onderweg?

21
Carla41 schreef:Tip..
En de flappen waaien niet meer open als je de binnenriem vd sanddtas gebruikt, deze door de lussen van de
hopper trekt en dan flink aansnoeren.
Ideaal. :D

Redsquirrel

volgende tip graag :lol: (Y)

Ik haal de binnenriem alleen door de buitenste lus van de tas, zodat ik de bundels er beter uit kan krijgen en er toch niemand even snel met een hele tas vandoor kan gaan.

Voor het droog houden van de bundels heb ik geplastificeerde A4tjes bij me (ik heb zo'n apparaat daarvoor).
Zo ben ik niet afhankelijk van een gesealed stuk in de bundel.

Mijn andere hulpmiddel is een stuk "ribkarton" van plastic. Het komt van een koffertje dat ooit trendy was in de grafische print-wereld, waarmee we spullen vervoerden voor presentaties. Ik gebruik het een enkele keer zodat hele grote slappe formaten niet gelijk verfrommeld worden door de elastieken van de bundel.
Het werkt als een soort rug, net als de houten borden van je fietstassen. Ik moet er nog wel een paar meer van maken, maar de koffertjes, die je nog weleens ziet bij lifestyle winkels, zijn eigenlijk te duur om te slopen. Gewoon karton scheurt in en is bovendien niet watervast.

Re: Nieuwe fietstassen Sandd al onderweg?

23
Ik heb nu Ikeatassen aangeschaft en moet deze nog uittesten. Laatst was het droog en was er dus geen reden tot testen. Zal wel vertellen of het zo prettig werkt. Voornaamste is dat de post droog blijft en die enveloppen niet schuren omdat ze te nat worden en door een klembrievenbus gewurmd moeten worden achter een nog uitstekend dagblad. Maar we gaan morgen wat verkouden en goed gemoed aan het werk. En morgenavond probeer ik weer een heleboel punten met rikken te halen.
cron