Re: NPL doosjes

52
@Carla41
Jep, ik heb (als ik me goed herinner) altijd alles in één keer kunnen bezorgen zonder te hoeven herladen :D ook als het totale gewicht van de post meer dan 30 kg, al heb ik nooit meer dan ongeveer 32 a 35 kg gehad. Qua vergoeding is een laag gewicht niet echt geweldig, wel als je die dag nog andere dingen wil doen :D

Re: NPL doosjes

53
annezech schreef:Qua vergoeding is een laag gewicht niet echt geweldig, wel als je die dag nog andere dingen wil doen :D
Ik vond altijd het zware spul uitermate slecht betaald. Wanneer je alles zo dun licht spul hebt dan hoef je niet te herladen. Het bezorgen wordt immers per stop/adres betaald en als ik moet herladen dan gaat er heel wat tijd inzitten.

Re: NPL doosjes

54
woon je zo ver van je wijk af dan sssandra..
ik ga als ik meer dan 1 x moet uitrijden dan even een bak koffie thuis halen.
mijn wijk (en) zijn niet ver van mijn huis af.

alleen gewicht met weinig post is inderdaad niet goed voor je inkomen, ook veel poststukken is dan handig.
maar ja, dan zijn er ongetwijfeld weer bezorgers die op zien tegen het sorteren :D

naarmate het weer maart wordt kan je er op rekenen dat je vaker slagen krijgt dat je moet herladen.
de maanden maart t/m juni neemt de post meestal wel toe.

Re: NPL doosjes

55
@Carla

Ik denk dat we over 2 verschillende dingen praten.

Jij hebt het over absolute cijfers (uitbetaalde euro's). Logisch dat je bij meer zware post meer inkomen hebt, b.v. 25 euro i.p.v. 20 euro per slag. Helemaal met je eens.

Ik bedoel de uurloon die resulteert uit de tijd die je aan je werk besteed en de uitbetaalde euro's. Ik heb zowat 2 jaar elke bezorgdag bijgehouden in een excel-tabel: hoeveel tijd ik aan sorteren kwijt was en hoeveel aan het bezorgen en tegenover gesteld hoeveel voor de slag betaald werd, daarnaast kan je in zo een excel-tabel nog de een en andere conclusie laten uitrekenen.
Mijn uurloon was bij licht dun spul duidelijk hoger dan bij zwaar spul. Dat bedoelde ik.
Probeer het eens zelf enkele bezorgdagen en houd je tijden bij en reken je uurloon uit (of laat hem door de pc uitrekenen).

Re: NPL doosjes

56
Bij die dozen van BGL moest ik herladen omdat het gewoon niet allemaal paste in posttas en fietstassen. Het was bij lange na niet te zwaar. Ik bezorg en woon gelukkig sinds twee weken in dezelfde wijk.

Re: NPL doosjes

57
@sssandra

dat is inderdaad iets anders.
ik doel op het feit dat ik herladen (dus een keer terug naar huis) sowieso niet vervelend vind.

ik reken niet elke slag meer uit hoeveel tijd ik eraan kwijt ben.
dat deed ik de eerste tijd ook. ik kom uit met de tijd die ervoor wordt geschreven.
maar dat is lang niet voor iedereen zo op het forum.

ik werk Niet voor een onderaannemer, want dan krijg je als ik het hier goed lees sowieso te weinig. :cry:
dat betekent Niet, dat ik wat er voor wordt betaald genoeg vind. Dat mag natuurlijk Meer zijn!

Re: NPL doosjes

58
postboy schreef:Bij die dozen van BGL moest ik herladen omdat het gewoon niet allemaal paste in posttas en fietstassen. Het was bij lange na niet te zwaar. Ik bezorg en woon gelukkig sinds twee weken in dezelfde wijk.
Dat is inderdaad frustrerend. Met kratten vol bijna gewichtsloze doosjes moet je net zo vaak herladen, maar staat er geen herlaadvergoeding tegenover. Gelukkig hoef je niet zo ver te fietsen, maar het heen en weer krijg je er wel van ;)

Re: NPL doosjes

59
@Carla
ik reken niet elke slag meer uit hoeveel tijd ik eraan kwijt ben.
dat deed ik de eerste tijd ook. ik kom uit met de tijd die ervoor wordt geschreven.
maar dat is lang niet voor iedereen zo op het forum
.
Dat klopt. Met bezorgen kwam ik er redelijk uit, maar met sorteren niet (ik denk dat we het erover al in een andere thread gehad hebben).
Mijn hoogste uurloon in twee jaar lag bij 7,78 en gemiddeld de laatste tijd rond de 7 euro.
Maar ja, voor mij is dat sowieso geschiedenis, want ik ben per eind januari gestopt i.v.m. voor de tweede keer gewijzigde aanlevertijden en bijkomend, een hondenbeet.
Maar toch blijft me het post bezorgen interesseren, daarom lees en post ik nog hier. :lol: :P

Re: NPL doosjes

60
ja , we hebben het er al eerder over gehad :P
geeft toch niet.
En het is leuk dat je nog steeds meedoet en leest (Y)

ivm hondenbeet is bezorgen niet je ding? ik hoop dat die schrik niet blijft.. want dat is heel vervelend.
voorbereider bij postnl mischien?

maar dan kom je weer andere zaken tegen zoals..
het "moet"steeds sneller, efficienter.
Niet meer van je plek mogen, , alleen ingooien en zetten.
pauze 10 min. na 3 uur en 1 kwartier.

kan je thuis je tas nog zetten voor zoals je het als bezorger het liefst zou willen, er even uitbreken om iets anders te doen,
op het werk is er een motto: Klaar?
cron