BGL was iets van een kofferriem. Kofferlabel en dat laatste ben ik vergeten.
Ik heb vrijdag nog iets van 60 kilo. Denk ook rabo kwartaal magazine. Dat is hier altijd een flinke. Verder heb ik niet gekeken, ben er na vrijdag een weekje tussenuit!
Re: NPL doosjes
42Die doosjes zijn bij mij niet echt populair. Passen niet in een te kleine brievenbus.
Re: NPL doosjes
43Die doosjes zijn bij meer bezorgers niet echt geliefd om te bezorgen. Het lijkt me dat - als meerdere postbezorgers dergelijke poststukken retour blijven sturen wanneer het niet door de brievenbus past - BGL/PCL het formaat van de poststukken aanpast, uiteraard indien mogelijk.
So wie so is het formaat van bepaalde poststukken van BGL/PCL niet bepaald handig. Laatst waren er van die grote vierkante enveloppen, deze vond ik nogal onhandig: niet alleen met het bundelen (grote kans dat door de elastieken de poststukken kreukelen), maar ook met bezorgen (soms heb je beide handen nodig; één voor het openhouden van de brievenbus, de andere voor het bezorgen - niet handig als je nog een hele stapel nog in je hand hebt). Hoe hebben jullie dat (als er van die grote enveloppen bezorgd moeten worden) gedaan?
So wie so is het formaat van bepaalde poststukken van BGL/PCL niet bepaald handig. Laatst waren er van die grote vierkante enveloppen, deze vond ik nogal onhandig: niet alleen met het bundelen (grote kans dat door de elastieken de poststukken kreukelen), maar ook met bezorgen (soms heb je beide handen nodig; één voor het openhouden van de brievenbus, de andere voor het bezorgen - niet handig als je nog een hele stapel nog in je hand hebt). Hoe hebben jullie dat (als er van die grote enveloppen bezorgd moeten worden) gedaan?
Re: NPL doosjes
44Als je grote post hebt kun je die dubbelvouwen. Dan zijn ze meestal wel sterk genoeg om welke brievenbus dan ook open te duwen. Daar hoe je niet altijd je vingers voor te riskeren.
Re: NPL doosjes
45Ik heb ze ongenadig dubbel gevouwen bij het sorteren.annezech schreef:(...) Laatst waren er van die grote vierkante enveloppen, deze vond ik nogal onhandig: niet alleen met het bundelen (grote kans dat door de elastieken de poststukken kreukelen), maar ook met bezorgen (soms heb je beide handen nodig; één voor het openhouden van de brievenbus, de andere voor het bezorgen - niet handig als je nog een hele stapel nog in je hand hebt). Hoe hebben jullie dat (als er van die grote enveloppen bezorgd moeten worden) gedaan?
Door die enveloppen pasten anders de stapels niet meer naast elkaar op de sorteerplek, ze pasten niet in veel brievenbussen, ze maakten een bende van de bundels enz. Dus na een halve wijk sorteren mijn eigen "aanpassing" gemaakt.
Ik krijg bovendien op mijn postrondes vaak te horen "ze gaan meteen de vuilnisbak in hoor, hoe kan ik me hiervoor afmelden?"
Re: NPL doosjes
4688 kg voor 1 bezorgdag? Eh, hoe doe je dat met bezorgen? Eerst de 'gewone' post en later de zware dingen (als er zware post tussen zitten). Voor 6 maart verwachten ze voor mijn wijk ruim 80 kg (ruim 580 stuks). Kreeg bijna een hartverzakking...slagvaardige schreef:88 kilo krijg ik. Ben benieuwd. Ik heb de komende slagen veel. Steeds over de 32 kilo en meer dan 700 stuks post tot aan 6 maart. Ben heel benieuwd.
Re: NPL doosjes
47Record hier is meer dan 100 kilo.
Ik bezorg gewoon alles tegelijk. Vind nooit dat er echt duidelijk heel veel zware post is. Dus gewoon je straten verdelen en wat vaker heen en weer rijden en duimen voor mooi weer!
Vandaag bijna 60 kilo dus twee keer rijden.
6 maart staat de teller op 89,9.
Ik bezorg gewoon alles tegelijk. Vind nooit dat er echt duidelijk heel veel zware post is. Dus gewoon je straten verdelen en wat vaker heen en weer rijden en duimen voor mooi weer!
Vandaag bijna 60 kilo dus twee keer rijden.
6 maart staat de teller op 89,9.
Re: NPL doosjes
48Ik ga bij heel veel post gewoon wat vaker heen en weer maar bezorg wel alles in een keer. Ik heb de mazzel dat ik zo ongeveer midden in mijn eigen wijk woon dus kan het zo indelen dat ik telkens vlakbij huis uitkom om te herladen. Omdat er bij van die grote postorders vaak vanalles bij zit wat niet goed door brievenbussen past, of wel maar waarbij je extra moet doorduwen neem ik altijd extra lange schroevedraaier mee. Of om brievenbus open te wrikken en niet mijn vingers te bezeren, of om klem zitten post extra door te duwen. Ik probeer het moeten aanbellen bij mensen ivm te kleine brievenbus zobeel mogelijk te vermijden. Vaak reageert me sacherijnig, het kost veel tijd en ze schaffen echt geen grotere brievenbus aan. Wellicht doen ze dat wel als hun tijdschriften en pakjes allemaal dubbelgevouwen aankomen.... En kan het er ook niet ingepropt dan gaat het retour...
Re: NPL doosjes
49Misschien ben ik nog te voorzichtig door dergelijke poststukken niet dubbel te durven vouwen (nou kan ik me niet voorstellen dat iemand bij dergelijke dubbelgevouwen post een klacht in zal dienen, maar toch...). Als je 't dubbel vouwt, is het inderdaad handiger om de brievenbusklep te openenpostboy schreef:Als je grote post hebt kun je die dubbelvouwen. Dan zijn ze meestal wel sterk genoeg om welke brievenbus dan ook open te duwen. Daar hoe je niet altijd je vingers voor te riskeren.
@Berber/Nieuweling
Ik denk dat die methode ook voor mij het handigst is. Zit al te denken hoe ik mijn wijk in stukjes zal verdelen, maar dat komt wel goed, zal me er verder niet druk om maken. De schouders eronder en met gezond verstand komen we al een heel eind.
Re: NPL doosjes
50@annezech
rijd jij dan tot nu toe alles in 1 keer uit?
600 poststukken of meer loont ook de moeite annezech van 223 postst/ 19 kilo wordt ik niet vrolijk.
ik kan gemiddelde 3,5-4 kratten in 1 keer mee.
als het meer dan 30/60 kg is krijg je niet voor niets een herlaadvergoeding
@berber
Ga voor je duimen dat het tegen die tijd van 89,9 naar 91 kilo is gegaan!
rijd jij dan tot nu toe alles in 1 keer uit?
600 poststukken of meer loont ook de moeite annezech van 223 postst/ 19 kilo wordt ik niet vrolijk.
ik kan gemiddelde 3,5-4 kratten in 1 keer mee.
als het meer dan 30/60 kg is krijg je niet voor niets een herlaadvergoeding
@berber
Ga voor je duimen dat het tegen die tijd van 89,9 naar 91 kilo is gegaan!