Re: Waarom bezorg jij?

52
Berber schreef:Maar even serieus he. Hebben jullie weleens post op moeten halen? Ik vind het eerlijk waar een beetje triest of ligt dat aan mij? Voel me enorm klein als ik daar aan die deur sta ook nog.
Toen ik pas begon in een wijk als vervanger, heb ik een paar keer moeten aanbellen.
Waarschijnlijk met een rood hoofd... gelukkig waren de mensen wel aardig.
"Zou ik de post voor uw buren terug mogen hebben?"
Waar ik me echt voor schaamde, was dat iemand in diezelfde buurt me erop moest
wijzen dat er een envelop uit een bundel op straat was gevallen. Sindsdien doe ik
extra elastiekjes om bundels waar veel verschillende formaten door elkaar zitten.

Het is me nog niet gebeurd dat ik van Sandd te horen kreeg dat ik ergens iets moest afhalen.

Re: Waarom bezorg jij?

53
Nee dat heb ik gelukkig ook niet gehad. Mocht dat wel een keer voorkomen, dan ga ik gewoon in de slag. Is persoon niet thuis, dan zal ik dat per email melden aan de coordinator.

Ik vind het op moeten halen van per ongeluk verkeerd bezorgde post erg neerbuigend overkomen. Persoon zou best wel eens een beroepsze*kerd kunnen zijn. Even trappen naar de bezorger.

Re: Waarom bezorg jij?

54
slagvaardige schreef:
Ik vind het op moeten halen van per ongeluk verkeerd bezorgde post erg neerbuigend overkomen. Persoon zou best wel eens een beroepsze*kerd kunnen zijn. Even trappen naar de bezorger.
En wellicht nog niet open durven doen ook...

Re: Waarom bezorg jij?

56
Nou hoorde van buren inderdaad dat ze die man nooit zien. Pfffff heb ik weer zo'n lastig geval. Denk dat ik vooraan wel tien keer controleer voor ik DAAR iets ingooi!
Maar als ik aan de deur sta en je mobiel gaat af???? Dan zou je wellicht toch 1 van de twee kunnen beantwoorden! hoorde zijn mobiel gewoon afgaan aan de andere kant van de duer.
Maarja de buren vonden het een schuchtere man die ze amper spraken. Ze zien hem wel af en toe, maar niemand heeft contact met hem.

Re: Waarom bezorg jij?

58
Ik kreeg zo'n dertig klachten in het jaar van één en dezelfde man die een Duits blaadje nooit op tijd ontving. Kon ik niks aan doen, het zat gewoon niet bij mijn post. Dan wist ik van tevoren al: maandagochtend prrring... je hebt een klacht! Na twintig keer heb ik gezegd dat ik in het bel-me-niet-register wilde voor deze klacht en aangegeven dat ze bij het sorteren maar moeten controleren of het bij de post zat. Want in het begin werd ik beschuldigd van achterhouden, verkeerd bezorgen, geen zin hebben om het te bezorgen, enz. Dan liep hij luid op straat te verkondigen dat de post tegenwoordig door domme huisvrouwtjes bezorgd werd. (Terwijl ik weet dat de klacht al bestond in de goede oude tijd dat de postbode daar nog liep.)

Tijd geleden heeft hij zijn blaadje maar opgezegd, sindsdien nooit meer klachten. Beter voor zijn bloeddruk, ook ;-)

Re: Waarom bezorg jij?

59
In mijn wijk woont een zwakbegaafde, psychisch gestoorde man, die eigenlijk heel graag postbode wil zijn. Hij woont onder begeleiding via het RIBW in een tehuis. En kan amper lezen. Kan hij niets aan doen. Maar postbode zijn? Dat zit er niet in. Never, ever!

Zodra ik in de straat kom, staat hij mij op te wachten om mijn post uit mijn handen te rukken. Doet hij dit niet, dan staat hij wel in mijn tas te scheumen. Hij praat ontzettend veel en ontzettend onsamenhangend. En valt veel mensen hiermee echt lastig. Hij is vrij vasthoudend. En wordt behoorlijk agressief. Ik weiger mijn post aan hem te geven. Hij vind dit niet leuk. Jammer voor hem.

In mei begon hij het te presteren om daarom maar klachten bij Sandd in te dienen, voor niet bezorgde poststukken. Poststukken die hij echter wel ontvangt.

Ik heb Postservice op de hoogte gebracht en mail hen ook meteen als ik weer een akkefietje met hem heb. Zij weten ervan en ze vinden ook dat hij met zijn tengels van mijn post moet afblijven en niet uit 'wraak' klachten moet indienen bij Sandd. Ik maak nu elke keer als ik voor hem post heb, een foto van de post en ook een foto zodra ik de post in de bus doe. Het RIBW heb ik ingelicht en ik heb ook Sandd gebeld met waar die klachten vandaan komen en waarom. Zowel Postservice en het RIBW hebben gepaste actie ondernomen, na de vijfde, onterechte! klacht van dit heerschap.
Nooit geen last meer gehad van deze gestoorde meneer. Afkloppen... Zodra hij mij ziet, draait hij zich om en loopt hij weg. Mooi zo! Opgeruimd staat netjes. Sorry meneer. Maar als je de kwaadaardige, wraaklustige gestoorde wilt spelen, moet je niet tegen mij aanlopen. Dan kun je van een hele koude kermis thuiskomen.

Toch maak ik voor de zekerheid nog wel foto's. Dan heb ik bewijs. Na een paar weken verwijder ik die foto's weer en maak ik gewoon weer nieuwe als ik post voor hem heb..
Laatst gewijzigd door slagvaardige op 21 sep 2014, 14:50, 2 keer totaal gewijzigd.

Re: Waarom bezorg jij?

60
Ik heb weleens vaker met een meneer die onder begeleid wonen via het RIBW een akkefietje gehad. Was een andere man, andere flat, hele andere wijk en via Postnl.

Ik had toen een keer een envelop voor een oudbewoner van nr. 100 bij hem in de bus gedaan. Niet wetende dat deze bewoner vertrokken was. Hij was nieuw. Woonde eindelijk zelfstandig onder begeleiding en vond het niet leuk dat hij een foutief bezorgde envelop kreeg. Interesseerde hem niet dat we bezorgen op straat en huisnummer.

Ineens kreeg ik vijf klachten per week via Postnl van hem. Hij was de enige die klaagde in die hele wijk. Zelfs de enige klacht die ik al die jaren heb ontvangen sinds ik voor Postnl werkte. Op een gegeven moment heb ik met de toen Postbode+ de afspraak gemaakt elke keer op te schrijven wat ik had voor dat huisnummer en dat een paar maanden volgehouden.

Had hij weer een klacht, dan kon ik vertellen wat ik bezorgd had. Op een gegeven moment had hij weer een klacht en ik keek op mijn papiertje. Daarop stond dat ik die dag helemaal geen post voor hem had. Toen ging er een lampje branden bij Postnl. En hebben ze hem een bezoek gebracht. Heeft geholpen. Ik was eindelijk na drie maanden klachtenregens van die man verlost. Maar ondertussen had ik zo de pee in dat ik een andere wijk heb gevraagd en gekregen.

Jammer dat zulke mensen je zo het leven zuur kunnen maken. Dat je je plezier in je werk volledig verliest.
Men kan zeggen van je moet je nergens iets van aantrekken. Maar zo werkt het niet, als het onterechte klachten regent van mensen die gewoon op wraak uit zijn. Gewoon omdat ze zich vervelen, een hekel aan postbezorgers hebben of om wat voor reden dan ook.

Als het bij een klacht blijft dan ach.. dat vergeet je wel weer. En desnoods bied je je verontschuldigingen aan. En dan is het goed. Ook bij de ontvanger. Maar soms heb je er tuig tussen zitten.

Ik moet nog denken aan Elisa, die een aanvaring had met een agressieve man die haar van zijn oprit wilde rammen. Daar is toen de wijkagent nog op afgekomen.

Gelukkig heb ik zoiets nog niet meegemaakt. Gelukkig voor de ontvanger van de post. :twisted: :lol: *zie avatar*
cron