extra retourreden op sticker zetten?

6 wel
Totaal aantal stemmen: 1 (5%)
7 wel
Totaal aantal stemmen: 2 (11%)
8 wel
Totaal aantal stemmen: 2 (11%)
9 wel
Totaal aantal stemmen: 5 (26%)
6 niet
Totaal aantal stemmen: 3 (16%)
7 niet
Totaal aantal stemmen: 2 (11%)
8 niet
Totaal aantal stemmen: 2 (11%)
9 niet
Totaal aantal stemmen: 2 (11%)
Totaal aantal stemmen: 19

Re: 4 extra retourredenen erbij op retoursticker Sandd?

14
Moet ik denken aan de (papieren) bezorgrapporten bij PostNL. Daarop moest je altijd invullen welke post je niet had kunnen bezorgen en waarom. Deed ik ook altijd uitvoerig. Toen we overgingen op digitale rapporten was daar geen ruimte meer voor. Op de vraag waar we dat dan moesten invullen, was het antwoord: oh, keken we toch al nooit naar.

Hoofd- en bijzaken onderscheiden en het probleem laten waar het hoort.

Re: 4 extra retourredenen erbij op retoursticker Sandd?

16
Carla41 schreef: @newman
sandd heeft aangegeven dat je deze optie moet gebruiken als de wijkcode niet klopt.
want deze straat komt Ook niet in jouw wijk voor..
ben ik met je eens (Y)
Op die manier kun je echter wel verwarring stichten, omdat je dan dus niet aan de sticker kan zien of het adres echt niet bestaat, of wel bestaat, maar in een andere wijk thuis hoort.

Re: 4 extra retourredenen erbij op retoursticker Sandd?

17
opdedeurmat.nl schreef:Moet ik denken aan de (papieren) bezorgrapporten bij PostNL. Daarop moest je altijd invullen welke post je niet had kunnen bezorgen en waarom. Deed ik ook altijd uitvoerig. Toen we overgingen op digitale rapporten was daar geen ruimte meer voor. Op de vraag waar we dat dan moesten invullen, was het antwoord: oh, keken we toch al nooit naar.

Hoofd- en bijzaken onderscheiden en het probleem laten waar het hoort.
Aan het eind van de dag stond er op elk depot een grijze bak gevuld met rode boekjes, bezorgrapportjes, en stapels retourpost. Alsof er ook maar iemand de tijd had om de postcodes en huisnummers van al die poststukken te gaan vergelijken met de ingevulde gegevens op de rapportjes. Sowieso dubbelop om zowel op de post zelf (middels een herstel/retoursticker) als op de rapportjes de reden van niet bezorgen te vermelden.

Maar om even on topic te blijven, de herstel/retoursticker bij PostNL kent slechts 5 rubrieken, en da's meer dan genoeg.

1) Herstellen aan geadresseerde: Die gebruik je dus als het adres wel bestaat, maar zich niet in jouw wijk bevindt. De post kan dan bezorgd worden, en hoeft dus niet retour afzender.

2) Retour afzender, met de volgende redenen:
a) Geen/volle brievenbus
b) Vertrokken
c) Onvolledig/foutief adres/postcode
d) Geweigerd/niet afgehaald.

Doe er jullie voordeel mee ;)

Re: 4 extra retourredenen erbij op retoursticker Sandd?

19
Carla41 schreef:@Newman
dit is pas meedenken Newman. (Y)

maar wat doet postnl met al die "vertrokken"post..?
weggooien/ gratis onderzoek en nazenden naar degene die niet iedereen verhuisberichten heeft gestuurd?
zal een dure zaak worden. :cry:
Lees nog eens goed.....
Maar om even on topic te blijven, de herstel/retoursticker bij PostNL kent slechts 5 rubrieken, en da's meer dan genoeg.

1) Herstellen aan geadresseerde: Die gebruik je dus als het adres wel bestaat, maar zich niet in jouw wijk bevindt. De post kan dan bezorgd worden, en hoeft dus niet retour afzender.

2) RETOUR AFZENDER, met de volgende redenen:
a) Geen/volle brievenbus
b) Vertrokken
c) Onvolledig/foutief adres/postcode
d) Geweigerd/niet afgehaald.
cron