Vraag over het loon

1
Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe het precies zit met het loon dat we krijgen bij Sandd?

Ik heb deze baan genomen om wat extra's te verdienen, maar ik krijg nu het idee dat ik er niet veel van over zal houden.
Ik krijg kindertoeslag en zorgtoeslag, en dat zal naar minder gaan worden, dus daar lever ik al wat geld op in,ben getrouwd (man werkt fulltime) en heb 2 kinderen.
En ik hoorde dat je ook nog belasting moet terugbetalen over het kleine loontje. Als ik alles optel en aftrek dan zou ik maar 30 euro ('extra') hebben verdient vorige maand (9 slagen).

Ik hoop dat er mensen zijn die mij hier meer over kunnen vertellen, alvast bedankt!

Re: Vraag over het loon

2
Als je OVO'er bent dan moet je aan het begin van elk jaar belastingaangifte doen als freelancer en dan moet je in juli ongeveer een derde van je loon afdragen. Dat is loonbelasting en sociale premies. Normaal draagt je werkgever dat af en dat ben je dan dus zelf. Als je een contract hebt dan krijg je ook vakantiegeld en netto uitbetaald. Dat levert meer op alleen dan ben je dus wel in dienst. Ik ben nog steeds OVO'er dus over het contract kan ik weinig zeggen.

Re: Vraag over het loon

3
Klopt inderdaad toeslagen zijn veelal inkomensafhankelijk wat natuurlijk logisch is volgens mij
behalve kinderbijslag .
als je voor OVO hebt gekozen dan moet je idd 1/3 van je loon er nog afhalen en ook ZVW premie
daar krijg je ook nog een naheffing van de belasting !
Ik zou kiezen voor een contract CAO.
en anders loont het niet de moeite of je moet graag in beweging zijn :lol:

Re: Vraag over het loon

4
Inderdaad worden de toeslagen gekort.
Ik ga daarom ook stoppen.
Per jaar verdien ik 1400 netto bij sandd en vervalt het grootst gedeelte van de toeslagen. Gevolg ik ga er ruim 100 euro op achteruit in een jaar.Ook ik heb man met fulltime baan en 2 kinderen 10 en 13 jaar

Re: Vraag over het loon

6
@Vlinder /Maaike

je krijgt allerlei toeslagen als je weinig tot geen inkomen hebt.
maar is het nou niet prettiger het zelf te verdienen dan te ontvangen omdat je niet werkt?

en maaike , ik weet niet of je ovo-er bent. maar als dat zo is en je gaat in loondienst bij sandd
(als dat kan) ontvang je netto zo 300 per jaar meer.. ( ivm vakantiegeld en doorbetaling tijdens je vakantie)
mischien een overweging.. om dan toch te blijven werken. ga je er niet op achteruit maar op vooruit.

het is toch best te combineren omdat je zelf kan uitmaken wanneer je werkt ( tijdens schooltijd kinderen bijvb)
en later heb je dan een kleiner "gat" in je cv voor toekomstige werkgevers.
cron