Re: Andere wijk lopen

11
Ja en dat was de reden waarom ik in Arnhem ben gestopt met werken voor Postnl. Elke keer die onverwacht extra wijken. En ik had al twee wijken. Een ochtend- en een middagwijk. Vaak moest ik anderhalf uur wachten tussen de twee wijken. Een keer was ik klaar tegen vijf uur in de sneeuw, belde de tc of ik nog even een zak weg kon brengen van een andere wijk, die zaterdags was blijven staan. Ja.. echt niet.

En dat beknibbelen op de uren. In Arnhem-zuid waar ik liep (Elderveld) was het echt heel erg. Ik las dat mensendie in Noord werkten het beter getroffen hadden. Ik moest vaak op zaterdag extra lopen voor nop om de minminuten weg te werken. Terwijl ik een contract voor 15 uur in de week had en zoveel liep dat ik er vaak al 17 uur over deed die ik niet maar dan ook niet uitbetaald kreeg. Enne... ik loop snel, heel snel.

Maar goed, ik ben al drie jaar weg.Tijden zijn veranderd. Al begun ik te twijfelen als ik jouw verhaal lees @opdedeurmat. Mijn postbode+ is allang weg maar van de tc weet ik het niet. Jij zit ook in Arnhem he? Misschien is het wel dezelfde als die ik had. Al dacht ik dat hij weg was inmiddels..

Re: Andere wijk lopen

12
@opdedeurmat, het kan zijn dat het gewoon nog een zooi is en dat het niets te maken heeft met het feit dat je ook voor Postservice werkt. En gewoon een derde wijk weigeren in het vervolg Deed ik ook vaak. Het is gewoon teveel. En er zijn altijd genoeg collega's met maar een wijk. Moeten ze die maar bellen.

Re: Andere wijk lopen

13
Ik heb in een mail geschreven wat me dwars zat. Daar werd ik meteen over teruggebeld vanochtend (8 uur). We kwamen er niet echt uit (teveel emoties in de weg). Later nog een mail gestuurd, ter verduidelijking.
En zojuist word ik gebeld voor een extra wijk ;-) echter met de vraag of het kan en dat de post eventueel eerder gebracht kan worden. De boodschap is overgekomen, geloof ik!
Ik loop in Noord. Maar het is overal een zootje :-) Er is net een reorganisatie gaande, veel loopt in de soep en dan mag je alleen nog bellen met een servicecentrum, dat van niks weet. Meestal lossen we (ik) dingen zelf wel op, maar dat werd me nu even te gortig. Gelukkig is de lucht wat geklaard nu (ook letterlijk), want ik kan daar slecht tegen. Zo lekker uithuilen op de fiets ;)

Re: Andere wijk lopen

14
Let er ook goed op via de Harmonylijst dat je de extra wijken ook netjes uitbetaald krijgt hoor. Het moet niet zo zijn dat ze ter 'compensatie' zijn. Tenzij het terecht is natuurlijk.

En als het niet kan. Weigeren hoor. Je hebt maar een lijf.

Re: Andere wijk lopen

15
@opdedeurmat.nl

Nou, geniet van het mooie postweer en laat de rest lekker los!

Vergeet niet, dat de vrijheid van postservice lekker is t.o.v. postnl maar je hebt nog geen uitbetaling gehad.
oftewel.. geef niet te snel de brui aan je postnl werk. (Y)

3 wijken in een middag is als het veel is, niet realistisch. maar mischien is je tc gewend dat je het voorheen zonder commentaar deed? je moet ws ook nog meerdere keren herladen , dus terug.. of rijd je op een racefiets?
Eventueel eerder? Nou, als het meer dan 2 wijken zijn ( op piekdagen) SOWIESO eerder, anders NIET.

je hebt wel een slimme tc.. gebruik maken van je kwetsbaarheid door je juist na vanmorgen een extra
wijk aan te bieden.. vooral dat ... eventueel eerder... houd je rug Recht!

Re: Andere wijk lopen

16
Pfff en wie had het hier over geen stress ;-)
(o ja!)

Ik hoef niks, met mijn vaste wijk kom ik ruim boven mijn contracturen. Maar ik wil meestal wel. Het moet alleen niet te vanzelfsprekend worden dat ik altijd alles maar oplos. En ik wil dat mijn signalen worden gehoord, als ik aangeef dat ik iets niet in orde vind. Met de betaling is niks mis, de uurtjes (waarin ik het werk erdoorheen race) krijg ik wel uitbetaald. Maar een beetje (andere) waardering kan op zijn tijd ook geen kwaad en hoeft niks te kosten.

Re: Andere wijk lopen

17
Over het algemeen vind in het niet erg om een extra wijk te lopen. Dat levert mooi extra poen op. Dat deed ik gisteren ook en volgende week heb ik ook een extra wijk. Dat is dan wel een fietswijk. Maar met de Ikea en de PCL agenda's of koeken loop ik liever geen extra wijk. Dan heb ik aan mijn eigen wijk wel genoeg. Puf.

Re: Andere wijk lopen

20
opdedeurmat.nl schreef:
Carla41 schreef:@opdedeurmat.nl
ps.. als je om 8 uur bij je eerste brievenbus bent.. doe je zachtjes met de klep (Y)
Mijn eerste brievenbus, dat is die van mezelf ;-)
(maar mijn post moet netjes in de bundel tot de volgende dag)
Ja hoor... nou die van mij gaat meestal vanuit de krat de vuilnisbak in. Er zit zelden iets nuttigs bij mijn post die via SANDD komt.
cron