pcl fiets

1
Mijn schoonzoon heeft de pcl fiets gewonnen en gebruikt deze voor de bezorging van zijn wijk.
Helaas is de kwaliteit van deze fiets niet goed, het gewicht wat de fiets kan hebben is te weinig en na 1x bezorgen lagen alle spaken los van het achterwiel. Dit is de volgende dag gerepareerd door Halfords (garantie) maar vanochtend belde hij op dat weer de spaken los zaten na 5 km fietsen.

Re: pcl fiets

4
koewartje schreef:Mijn schoonzoon heeft de pcl fiets gewonnen en gebruikt deze voor de bezorging van zijn wijk.
Helaas is de kwaliteit van deze fiets niet goed, het gewicht wat de fiets kan hebben is te weinig en na 1x bezorgen lagen alle spaken los van het achterwiel. Dit is de volgende dag gerepareerd door Halfords (garantie) maar vanochtend belde hij op dat weer de spaken los zaten na 5 km fietsen.
Ik heb twee jaar geleden ook een postcodeloterijfiets aangeschaft voor het bezorgen van de post.
Ze waren toen tweedehands redelijk goedkoop te vinden op markplaats.nl.
Het eerste onderdeel dat bij mij de geest gaf was inderdaad het achterwiel. Standaard zit er een wiel met aluminium velg op en de spaken komen na een tijdje door het aluminium naar buiten. Ik heb er toen een ander achterwiel met roestvrijstalen velg opgezet en dat doet het al anderhalf jaar zonder problemen. Een ander euvel is de matige kwaliteit van het lakwerk, waardoor er roestvorming optreedt. Maar voor de prijs die je voor zo'n fietsje betaalt is het al met al geen slechte koop. Het frame is oersterk, de naafdynamo in het voorwiel loopt als een zonnetje, en de lage instap maakt op- en afstappen erg gemakkelijk. Ik ben eigenlijk best wel blij met deze fiets. Als-ie versleten is koop ik er waarschijnlijk weer eentje tweedehands.
cron