Dikke of dunne elastieken voor bundelen?

1
Ik heb van Sandd alleen een hele grote zak met dunne elastieken gekregen voor het maken van bundels.
Dat gaat meestal goed, maar ik merk dat die soms in flappen van de bladen snijden, om maar iets te noemen.
Geeft Sandd helemaal geen dikke elastieken meer, zoals die PostNL altijd door mijn wijk strooit? (Ik raap ze meestal op)

Re: Dikke of dunne elastieken voor bundelen?

3
Als ik die dikke elastieken op dinsdag bij het afmelden vraag, zitten ze er donderdag meestal al bij. Als ik diverse dunnere loopstapeltjes bij elkaar heb en het geheel wordt wat dik dan doe ik er een dik elastiek om. Zo kan ik grotere stapels ineens naar de posttas dragen en blijft alles goed zitten. Als het erg waait neem ik gewoon een loopstapeltje (met dun elastiekje erom uit de dikkere bundel en kan de rest niet ondertussen wegwaaien. Als in naar de Rijksweg moet en het waait erg dan kan er onder het fietsen ook niets wegwaaien. Beide elastieken worden dus intensief gebruikt. Voor de folderpakketten en kranten gebruik ik alleen de dikkere elastieken. De kranten gaan per straat bij elkaar in een dik elastiek. De dunnere zouden dan te snel breken. De folderpakketten gaan per straat of deel van een straat bij elkaar in een dik elastiek. Zo zit het allemaal goed op volgorde en kan ik vlug doorwerken. Scheelt heel wat gedoe op straat. :lol:

Re: Dikke of dunne elastieken voor bundelen?

4
Ik heb ook ooit eens voor iedere wijk een zak elastieken gekregen, dunne en dikke. De dikke worden intensief gebruikt, ik maar wel vrij grote stapels, van 50 deuren ongeveer. Ook vragen veel kinderen of ik een paar elastieken voor ze heb. Ieder kind krijgt er dan eentje. Zo worden het er iedere keer minder, want er breken nogal eens wat elastieken. Iedere bezorgdag wel eentje. Van 3 zakken (een van elastieken die ik op straat had opgeraapt) heb ik er nu nog maar eentje.

Re: Dikke of dunne elastieken voor bundelen?

5
Inmiddels ook een ladinkje dikke elastieken gekregen.
Ik doe nu vaak een dik elastiek over de breedte van een bundel
en dunne elastieken over de lengte.
Vandaag een bundel met onwijs veel verschillen in grootte tussen de poststukken.
Vooral doordat het universiteitsblad Spui erbij zat. Dat is nog net geen tabloid denk ik.
cron