Wat te doen bij geen brievenbus winkel/bedrijf?
Geplaatst: 31 okt 2013, 17:05
Hallo allemaal,
Vanaf morgen begint mijn nieuwe wijk (i.v.m. maps 2.0).
In mijn oude wijk had ik wel 12 (van de ongeveer 450) adressen die geen brievenbus hebben. En in mijn nieuwe wijk hou ik 9 van deze adressen en ik heb begrepen dat er nog eens 4 bij komen.
Dit zijn bedrijven, winkels, supermarkten en scholen zonder brievenbus of woningen bovenop een winkel/bedrijf.
Ik heb het hier al meerdere keren met mijn contactpersoon over gehad. Toen ik vorig jaar begon bij Sandd zei ze dat ALLES retour moet als ze geen brievenbus hebben. Als ik dit allemaal retourneer gaat er een stapel van 10 tot soms wel 20 cm retour.. en soms nog wel meer! En dit zijn dus niet alleen de Hanos/Makro of andere reclamestukken, maar ook belastingpapieren. Ik ben toen in mijn eigen tijd bij deze adressen langs geweest om te vragen een brievenbus te plaatsen, maar 1 nam mij serieus en heeft een brievenbus geplaatst. De rest bedankte me alleen voor de 'tip' en 1 werd zelfs pissig omdat ik het vroeg. (Moest me niet bemoeien met zijn zaken...)
Na een paar maand retourneren werd ik ineens aangesproken door mijn contactpersoon dat ik niet zomaar alles mag retourneren en dat ik het binnen moet brengen. Sindsdien doe ik dit, maar omdat het er zoveel zijn kost het me zo 20 minuten extra. (Fiets neerzetten, op slot, post goed afdekken want het is wel midden in een winkelstraat waar zo de post wordt gestolen, helemaal naar binnen en afgeven en dan weer fiets van slot) Deze routine kost in totaal veel extra tijd, die niet betaald wordt. En dit vind ik in principe niet eens zo erg. Het probleem waar ik tegen aan loop is dat (bijna) al deze adressen pas open zijn vanaf 9.00. En omdat het een dorp is met een dorpse mentaliteit gaan winkels soms ook helemaal niet open of pas na 10:00. En vaak zijn ze ook tussen de middag zo 1 tot 1,5 uur dicht en sluiten ze soms de boel al om 16:00. Ik wil graag om 8:00 starten en met de oude wijk begon ik in de woonwijk, zodat ik pas na 9.00 bij de winkels aankwam. Met de nieuwe wijk kan dit straks niet meer. En ik heb geen behoefte om de bewuste adressen over te slaan en later opnieuw te bezorgen. Het houdt namelijk ook eens een keer op.
Een heel verhaal, maar ik wou jullie graag een duidelijk beeld schetsen van de situatie.
En ik weet dat er meer hier tegen aan lopen.
Graag wil ik van jullie, mijn collega's horen hoe jullie hier over denken en wat jullie ervaringen zijn. Want mijn contactpersoon tast volgens mij zelf ook in het duister.
Zijn hier regels voor opgesteld? Ik kan maar 1 vinden en daar staat duidelijk dat wanneer er geen brievenbus aanwezig is of als hij te klein is, dat de poststukken retour moeten. En dat je niet hoeft aan te bellen. Waarom dan wel helemaal binnen brengen bij bedrijven/winkels etc. ?
p.s. Ik heb een zomer bij TNT (voormalig postnl) gewerkt. En had in die wijk een groot stuk industrieterrein en bij TNT werd de eigenaar verplicht om een brievenbus te hebben, anders ging het retour...
Vanaf morgen begint mijn nieuwe wijk (i.v.m. maps 2.0).
In mijn oude wijk had ik wel 12 (van de ongeveer 450) adressen die geen brievenbus hebben. En in mijn nieuwe wijk hou ik 9 van deze adressen en ik heb begrepen dat er nog eens 4 bij komen.
Dit zijn bedrijven, winkels, supermarkten en scholen zonder brievenbus of woningen bovenop een winkel/bedrijf.
Ik heb het hier al meerdere keren met mijn contactpersoon over gehad. Toen ik vorig jaar begon bij Sandd zei ze dat ALLES retour moet als ze geen brievenbus hebben. Als ik dit allemaal retourneer gaat er een stapel van 10 tot soms wel 20 cm retour.. en soms nog wel meer! En dit zijn dus niet alleen de Hanos/Makro of andere reclamestukken, maar ook belastingpapieren. Ik ben toen in mijn eigen tijd bij deze adressen langs geweest om te vragen een brievenbus te plaatsen, maar 1 nam mij serieus en heeft een brievenbus geplaatst. De rest bedankte me alleen voor de 'tip' en 1 werd zelfs pissig omdat ik het vroeg. (Moest me niet bemoeien met zijn zaken...)
Na een paar maand retourneren werd ik ineens aangesproken door mijn contactpersoon dat ik niet zomaar alles mag retourneren en dat ik het binnen moet brengen. Sindsdien doe ik dit, maar omdat het er zoveel zijn kost het me zo 20 minuten extra. (Fiets neerzetten, op slot, post goed afdekken want het is wel midden in een winkelstraat waar zo de post wordt gestolen, helemaal naar binnen en afgeven en dan weer fiets van slot) Deze routine kost in totaal veel extra tijd, die niet betaald wordt. En dit vind ik in principe niet eens zo erg. Het probleem waar ik tegen aan loop is dat (bijna) al deze adressen pas open zijn vanaf 9.00. En omdat het een dorp is met een dorpse mentaliteit gaan winkels soms ook helemaal niet open of pas na 10:00. En vaak zijn ze ook tussen de middag zo 1 tot 1,5 uur dicht en sluiten ze soms de boel al om 16:00. Ik wil graag om 8:00 starten en met de oude wijk begon ik in de woonwijk, zodat ik pas na 9.00 bij de winkels aankwam. Met de nieuwe wijk kan dit straks niet meer. En ik heb geen behoefte om de bewuste adressen over te slaan en later opnieuw te bezorgen. Het houdt namelijk ook eens een keer op.
Een heel verhaal, maar ik wou jullie graag een duidelijk beeld schetsen van de situatie.
En ik weet dat er meer hier tegen aan lopen.
Graag wil ik van jullie, mijn collega's horen hoe jullie hier over denken en wat jullie ervaringen zijn. Want mijn contactpersoon tast volgens mij zelf ook in het duister.
Zijn hier regels voor opgesteld? Ik kan maar 1 vinden en daar staat duidelijk dat wanneer er geen brievenbus aanwezig is of als hij te klein is, dat de poststukken retour moeten. En dat je niet hoeft aan te bellen. Waarom dan wel helemaal binnen brengen bij bedrijven/winkels etc. ?
p.s. Ik heb een zomer bij TNT (voormalig postnl) gewerkt. En had in die wijk een groot stuk industrieterrein en bij TNT werd de eigenaar verplicht om een brievenbus te hebben, anders ging het retour...