Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

112
@slagvaardige

weet je zeker dat het Bruto is? of houd postservice de loonbel.. er wel af. Dan ontvang je gewoon een Netto bedrag.

ben je niet in de war met het feit dat aan het eind van het jaar , jouw inkomen + dat van je partner bij elkaar worden
opgeteld en dat je daar eventueel een aanslag voor krijgt...


kan me niet voorstellen slagvaardige dat jij over 500 poststukken sorteren 2,5 uur doet.

200 per uur? kijk dat je thuis de 400-420 niet haalt , dat krijg ik ook niet voor elkaar.
maar gemiddeld 350 per uur moet toch te doen zijn slagvaardige.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

114
@Newman , er staan geen agenda's in mijn hal. Er hangt er geloof ik wel 1 aan de muur, maar die is dan weer niet van de postcodeloterij.

Maar als we het erover hebben, de opslag van de kratten in de hal nooit erkend als onbetaalde dienst.
Gelukkig dat niet alle mensen in Nederland bij Sandd werken. Je zit niet echt op die kratten te wachten. Ik vind echt dat Sandd in de beloningsvorm wel eens iets tegenover de geleverde prestaties mag zetten. Zolang een veelgehoorde klacht luid dat mensen alles moeten geven voor een loon onder het minimum, is er iets nog niet goed geregeld. Zo simpel is dat.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

115
Frank V. schreef:@Newman , er staan geen agenda's in mijn hal. Er hangt er geloof ik wel 1 aan de muur, maar die is dan weer niet van de postcodeloterij.

Maar als we het erover hebben, de opslag van de kratten in de hal nooit erkend als onbetaalde dienst.
Gelukkig dat niet alle mensen in Nederland bij Sandd werken. Je zit niet echt op die kratten te wachten. Ik vind echt dat Sandd in de beloningsvorm wel eens iets tegenover de geleverde prestaties mag zetten. Zolang een veelgehoorde klacht luid dat mensen alles moeten geven voor een loon onder het minimum, is er iets nog niet goed geregeld. Zo simpel is dat.
Oh, dus je woont in een flat en die stapels agenda's zijn van de buurman. Maar werk je wel voor enig bedrijf als postbezorger, of heb je dit gedaan?

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

116
Frank V. schreef:Gelukkig dat niet alle mensen in Nederland bij Sandd werken. Je zit niet echt op die kratten te wachten.
Ze worden wel gebracht. Ik hoef mijn post niet te gaan halen.
Ik hoef ook geen halve wijk terug te lopen omdat iemand anders
een straatzetfout heeft gemaakt. Ik begin om 8 uur 's ochtends en
bepaal zelf de volgorde waarin ik de straten loop. Als het zo
uitkomt combineer ik de wijken zodat ik 1x minder hoef te herladen.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

118
RedSquirrel schreef:
Frank V. schreef:Gelukkig dat niet alle mensen in Nederland bij Sandd werken. Je zit niet echt op die kratten te wachten.
Ze worden wel gebracht. Ik hoef mijn post niet te gaan halen.
Ik hoef ook geen halve wijk terug te lopen omdat iemand anders
een straatzetfout heeft gemaakt. Ik begin om 8 uur 's ochtends en
bepaal zelf de volgorde waarin ik de straten loop. Als het zo
uitkomt combineer ik de wijken zodat ik 1x minder hoef te herladen.
Nee, nu moet je teruglopen omdat je zelf een fout hebt gemaakt. :lol:

Zonder gekheid, ik zie heus wel de voordelen van het werken voor Sandd, maar die wegen wat mij betreft niet op tegen de nadelen (minder gunstige arbeidsvoorwaarden, maar max. 2 dagen werk per week, enz.)

Overigens kan ik bij PostNL ook de loopvolgorde van mijn wijk laten aanpassen, en zeker op daldagen gooi ik soms ook op het depot de hele boel om. Kost wat extra tijd, maar daardoor loop ik zoveel sneller dat ik het er makkelijk uit haal.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

120
Carla41 schreef:@FrankV

je wijk begint waar je eerste stop is..
een ander rijdt/fietst naar zijn kantoor zonder kmvergoeding. de 1e 5 km worden bij veel werkgevers niet meer vergoed.
Maar aangezien je het thuis al sorteert (wat ook al werk is) zou het rijden vanaf je huis (wat in feite het depot is) naar je wijk toch ook vergoed moeten worden? Het vervoeren van de post is ook onderdeel van je werk. Stel je voor dat ze bij een buschauffeur zouden zeggen dat de werktijd begint bij de eerste bushalte! (Dus bus ophalen bij remise en ermee naar eerste stop rijden is eigen tijd).
cron