Sandd maps 2.0

1
Ik kreeg net een email dat de wijken weer anders worden per 1 mei 2013 en dat Sandd met Sandd maps 2.0 gaat werken. Dit geldt dan voor Postservice, maar ik neem aan ook voor andere onderaannemers en mensen die rechtstreeks voor Sandd werken onder ovo?

Als ik het zo lees wordt het een soort van Georoute, maar dan voor Sandd. :o

Er staat een disclaimer onderaan de email, dus ik mag hem niet kopieren en plakken.

Ik zie trouwens net dat @Har099 ook al met Sandd maps 2.0 heeft kennisgemaakt. Al in september 2012. Met onlogische wijken tot gevolg. En daar heb ik blijkbaar ook al gereageerd destijds. Was het vergeten. Dang, nu zijn wij aan de beurt. Dang! :o

http://www.postbezorgers.org/forum/view ... &start=160

Re: Sandd maps 2.0

2
Sanddmaps 2.0? Niets van vernomen. Ik zie het wel komen. Het is nog geen mei. Als het me niet bevalt (eventuele nieuwe wijkindeling dan lever ik wel commentaar). Wil er wel straten bij maar niet af. Zo groot is mijn wijk nu ook weer niet. Maar bij sommigen zal de wijk misschien logischer ingedeeld worden en dan hoeven ze voor een paar adressen niet een heel eind om te fietsen. Dan is alles dichter bij elkaar en dat is wel zo efficiënt. Maar je schreef dat het alleen voor OVO was? Lijkt me toch niet.

Re: Sandd maps 2.0

3
@slagvaardige

als je voor een onderaannemer werkt ben je sowieso ovo-er.
maar indeling van wijken heeft toch niets te maken met de uitbetaling..

zou het niet kunnen zijn dat Postservice zich net als bij har (reli groep) moet aanpassen aan de wijkindeling van sandd.
m.a.w. heb jij voor postservice wel eens post voor straten die niet in je sanddwijk horen.?.
ik denk dat ze uniformiteit nastreven..

Re: Sandd maps 2.0

4
Dat betekent dus dat ik voor de tweede keer een andere wijk krijg. Waarom kunnen ze die wijken niet meteen logisch indelen? Ik heb er alleen een appartementencomplex bijgekregen door de bouwvakmanie hierin de hoofstad maar verder is alles logisch in mijn ogen.

Re: Sandd maps 2.0

5
@postboy

je behoudt zosiezo je wijk. alleen de kans is groot dat die of kleiner wordt of groter.
Och ze willen je bezig houden he, ze denken vast van, och het is weer tijd dat de postwijken weer worden omgegooid ze moeten niet verwend worden he!?

@postbode
Daar heb je niks op te zeggen. Enigste commentaar dat je krijgt is *hier kunnen wij niks aan doen, de wijken zijn zo ingedeeld.* Mijn wijk was ook niet groot, maar ik kreeg er dus ook 4 a 5 straten erbij.

@slagvaardige
Sanddmaps 2.0 is erg wennen, moet nog steeds wennen aan me wijk, krijg de logica er niet in. Ik denk als je op een gegeven moment je nieuwe wijk krijgt dat je dan nog wel zit te kijken van *goh hoe de hel hebben ze dit nou kunnen verzinnen?* maar op den duur heb je zo iets van *goh het kan wel!*

@Carla
Ik denk meer dat ze eerst gingen kijken van hoe het gaat bij de onderaannemers. en dan pas zo iets hadden van, laten we nu de echte sanddgangsters pesten?
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: Sandd maps 2.0

7
Ik weet niet of het alleen voor OVO geldt. Lijkt mij van niet.

Gelukkig kunnen wij onze wijken nog zelf sorteren. Dan kun je het zo doen, dat het een beetje logisch te lopen blijft. De ene wijk van mij is gewoon een compact, vierkant blok, waar de straten binnen vallen. De andere wijk is de helft van een grote wijk met veel straten kriskras door elkaar. En er zitten straten tussen die overlappen met de wijk van mijn collega.

Ik zou niet weten wat er aan mijn compacte flatwijkje te tornen valt. Er is een straat bij waar ik een sloot over moet steken. Het oneven deel ligt uit de buurt. Misschien dat dat wegvalt. We zullen zien. Ik wacht maar af. Misschien blijft in ieder geval mijn flatwijk hetzelfde. Aan de andere kant is het ook wel leuk om wat nieuwe straten te mogen gaan lopen. Maar het moet wel in de buurt zijn van de wijk die ik al loop. :mrgreen:

Als ik een wijk zou moeten laten vallen, zou ik niet weten welke ik zou moeten kiezen. Voor de pingels zou ik het beste de grote wijk kunnen houden, maar voor het gemak beter de flatwijk. Het aantal brievenbussen is bij beide wijken nu ongeveer gelijk, maar de flatwijk heeft minder post en je bent sneller met Ikea's enz. De grote wijk ligt weer dichterbij en is een iets betere wijk dan de flatwijk. Toch is de flatwijk gezelliger qua mensen die er wonen. Maar ja, dat is van latere zorg.

Eerst maar eens zien of er iets veranderd en wat er dan veranderd in de wijken. En dan kijken wat het beste past.

Re: Sandd maps 2.0

8
als je meerdere wijken hebt, dan raak je er zoiezo 1 kwijt. ik had namelijk ook 2 wijken en toen ik op een geven moment zei dat ik het voortan bij 1 wijk wilde houden, zeide ze dat de postwijk die ik dan inviel na de sandd maps 2.0 niet meer bestond.
met gevolg dat ik op een gegeven moment dus weer 1 invalwijk kreeg, waarbij wel 5 straten van me vorige invalwijk was.
dus het kan best zijn dat nadat ze de wijken via sandd maps hebben aangepast, dat sommige wijken niet eens meer bestaan en zijn samengevoegt met een andere wijk.

ze kijken trouwens ook hoever het rijden is van je huis...
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: Sandd maps 2.0

10
De info is binnen.

We krijgen een Overlapvergoeding van 1 Eurocent. Een adresvergoeding van 4 Eurocent, een wijkvergoeding (ik ga flink omhoog. Yes!) een herlaadvergoeding vanaf 30 KG per wijk, Eigen Postvergoeding van 6 Eurocent (dat is eigen post van Postservice zelf) en HAH vergoeding van 3 Eurocent, mochten we hah hebben. Ik heb zo'n vermoeden dat we wel aan de hah gaan, anders zou het niet vermeld worden.

De adresvergoeding was bij ons altijd 3 Eurocent. Dus we gaan iets omhoog.

Mijn wijknummer is anders geworden. Ik denk dat er inderdaad, zoals Har099 al schreef, wijken 'verdwenen' zijn. Ik heb iets andere straten gekregen, maar al met al is het nog een overzichtelijk, compact blok dat ik mag doen. Ik heb er twee loopstraten bij gekregen en al mijn flatstraten gehouden.

De straten die verafgelegen waren, zijn bij een andere wijk gevoegd. Dat vind ik op zich niet zo erg. Ik denk dat ik nu nog wel sneller klaar ben ook, daardoor.

Ik zie trouwens net dat bij een lange winkelstraat de hoogste even nummers ook weg zijn uit mijn wijk. Onlogisch. Want ze liggen in mijn compacte blok. Niet zo handig voor mijn collega die dat nu moet gaan doen. hmmm. Dat is niet zo handig. Wel handig voor mij, maar lastig voor haar. Nu moet zij een stuk om... hmmmm Denk niet dat ze daar blij mee zal zijn... Denk het niet. :o (was even aan het peinzen) :lol:
cron