Re: Loterijenpost

21
Zo Postnl is begonnen met zijn eind offensief om Sandd voorgoed uit te schakelen.
Want je maakt mij niet wijs dat ze echt goedkoper zijn dan Sandd.
Met de winst van je pakket afdeling kan je best wat doen om nu een klant binnen te halen waar je tijdelijk wat geld op toe moet leggen.
Ik lees hier dat bij Postnl extra uren worden vergoed en er een fietsvergoeding is, vakantie geld, pensioen etc.
Aan de kwaliteit zal het niet liggen want het is spam post.
Ben bezorgd dat als de overheidspost straks stopt en Sandd geen alternatief gevonden heeft ze de stekker eruit trekken.
Helaas maar het is niet anders. :cry:

Re: Loterijenpost

22
Doro

ik zal jou voorspellen dat het beroep van postbode ook uit het straatbeeld gaat verdwijnen net als de kolenboer , groenteman , bakker , visboer, schillenboer en de melkboer.
over een aantal jaren kan je een keer in de week je post ophalen in een of andere garage , loods of winkel in de buurt.

Re: Loterijenpost

23
slagvaardige schreef:70 euro fietsvergoeding........daar kun je wel een spaken voor halen.
Goed geregeld bij Postnl. ( wist ik wel hoor ).
Bij de fietsenmaker vernam ik dat Postnl'ers klaagden over hoogte vd fietsvergoeding.

slagvaardige ; ik dacht dat je voor Sandd werkte (Sandd profiel) ; af en toe snap ik niks van het forum......... :roll:
" of zijn er 2 slagvaardig(en) " :mrgreen:

@Doro

Begrijp jij hoe de vork in de steel zit ?

Postnl kan alleen zo'n klant naar zich toetrekken door onder de Sandd prijs te duiken.Óók Postnl moet door krimpende markt gaten op zien te vullen.Elke Postnl-tak zal zijn eigen broek op moeten houden lijkt mij.

Waarschijnlijk weet jij dan ook al te vertellen welke order(s) Sandd er voor terug krijgt. :roll:
Postbezorger Sandd

Re: Loterijenpost

24
fredselekt schreef:
slagvaardige schreef:70 euro fietsvergoeding........daar kun je wel een spaken voor halen.
Goed geregeld bij Postnl. ( wist ik wel hoor ).
Bij de fietsenmaker vernam ik dat Postnl'ers klaagden over hoogte vd fietsvergoeding.

slagvaardige ; ik dacht dat je voor Sandd werkte (Sandd profiel) ; af en toe snap ik niks van het forum......... :roll:
" of zijn er 2 slagvaardig(en) " :mrgreen:

@Doro

Begrijp jij hoe de vork in de steel zit ?

Postnl kan alleen zo'n klant naar zich toetrekken door onder de Sandd prijs te duiken.Óók Postnl moet door krimpende markt gaten op zien te vullen.Elke Postnl-tak zal zijn eigen broek op moeten houden lijkt mij.

Waarschijnlijk weet jij dan ook al te vertellen welke order(s) Sandd er voor terug krijgt. :roll:
Onder de prijs van Sandd duiken lijkt me onzin, dan zou PostNL er verlies op lijden omdat bij ons de personeelslasten hoger liggen en we 5 dagen per week moeten bezorgen. Dat er een soort kruissubsidie zou zijn met de hoge winsten van pakketservice geloof ik ook niet, want hoewel er steeds meer pakketten verstuurd worden is de concurrentie op de pakkettenmarkt moordend, en zit er maar heel weinig marge op. Wat wil je, met al die webshops (zelfs Chinese) die gratis verzending aanbieden.

Ik geloof dus niet dat we goedkoper zijn dan Sandd, waarschijnlijk zijn we zelfs duurder. De enige reden dat de loterijen nu voor ons kiezen kan dus liggen in ofwel betere bezorgkwaliteit, ofwel dat PostNL wellicht flexibeler is en gewoon meer service kan aanbieden dan Sandd. We bezorgen 5 dagen per week, bij geen gehoor kan de klant al dezelfde dag zijn pakje bij een servicepunt afhalen (Sandd heeft niet eens servicepunten), etc.

En ja, die EUR 105 (maximaal) fietsvergoeding is inderdaad veel te weinig, maar nog altijd zo'n slordige 105 euro meer dan je bij Sandd krijgt ; )

Re: Loterijenpost

26
Newman schreef: " Onder de prijs van Sandd duiken lijkt me onzin ,
dan zou PostNL er verlies op lijden omdat bij ons de personeelslasten hoger liggen.......... "

" De enige reden dat de loterijen nu voor ons kiezen kan dus liggen in
ofwel betere bezorgkwaliteit, ofwel dat PostNL wellicht flexibeler is........."
Afgelopen week had ik een uitgebreid gesprek met iemand van Sandd/Apeldoorn ; hierbij kwam de NPL kwestie ook ter sprake.
Van deze betrouwbare bron vernam ik dat Postnl wel degelijk ONDER de Sandd prijs door is gedoken, en dat Postnl dat inderdaad
duur moet betalen. Vlgs de bron heeft de klantwisseling dan ook niets te maken met de kwaliteit van de bezorging
door Sandd , en ook niet met flexibiliteit.

Nu laat zich dus vrij gemakkelijk " raden " , wát de reden van deze " klantvriendelijke actie zou kunnen zijn " .
Postbezorger Sandd

Re: Loterijenpost

27
fredselekt schreef:
Newman schreef: " Onder de prijs van Sandd duiken lijkt me onzin ,
dan zou PostNL er verlies op lijden omdat bij ons de personeelslasten hoger liggen.......... "

" De enige reden dat de loterijen nu voor ons kiezen kan dus liggen in
ofwel betere bezorgkwaliteit, ofwel dat PostNL wellicht flexibeler is........."
Afgelopen week had ik een uitgebreid gesprek met iemand van Sandd/Apeldoorn ; hierbij kwam de NPL kwestie ook ter sprake.
Van deze betrouwbare bron vernam ik dat Postnl wel degelijk ONDER de Sandd prijs door is gedoken, en dat Postnl dat inderdaad
duur moet betalen. Vlgs de bron heeft de klantwisseling dan ook niets te maken met de kwaliteit van de bezorging
door Sandd , en ook niet met flexibiliteit.

Nu laat zich dus vrij gemakkelijk " raden " , wát de reden van deze " klantvriendelijke actie zou kunnen zijn " .
Goh, laat ik nou uit betrouwbare bron bij PostNL exact het tegenovergestelde vernomen hebben....

Maar serieus, wat is volgens jou de reden van deze "klantvriendelijke actie?" Want volgens mij gaat PostNL onherroepelijk verlies lijden op orders die ze onder de prijs van Sandd aannemen. Terwijl het de aandeelhouders alleen maar gaat om zoveel mogelijk winst maken, en niet om zoveel mogelijk post bezorgen.

Tenzij het natuurlijk zo is dat Sandd zelf de tarieven fors verhoogd heeft. Nu Sandd onder druk van de politiek steeds meer mensen een arbeidsovereenkomst moet aanbieden ipv een OVO zullen hun loonkosten ook wel flink stijgen, en moeten de tarieven omhoog. Waardoor het prijsverschil met PostNL steeds kleiner wordt.

Re: Loterijenpost

28
Newman schreef:
" Goh, laat ik nou uit betrouwbare bron bij PostNL exact het tegenovergestelde vernomen hebben.... "

Maar serieus, wat is volgens jou de reden van deze "klantvriendelijke actie?"
Da's ook toevallig Newman............en laat ik toevalstreffers nou extra interessant vinden.......... :mrgreen:

Veel van wat je schrijft is gebasseerd op aannames/hypothesen/veronderstellingen.............
Ik zou schrijven : "wat KAN vlgs jou EEN reden zijn " .................. iplv " is ".

Tijdens het gesprek kwam oa het woord " zijspoor " naar voren ; je weet wel ................
van het bekende spreekwoord : " iemand op een zijspoor zetten " ( in dit geval voor veel bankbiljetten )
Zou dat vlgs jou ook een reden kunnen zijn ?

Wat DORO al liet doorschemeren , Postnl heeft altijd wel ergens een oude SOK of POSTZAK liggen om financiéle gaten dicht te breien ;anders Postzegel wederom duurder te maken ?

( let wel , het blijven hypothesen/aannames/veronderstellingen...........)
Postbezorger Sandd

Re: Loterijenpost

29
Uiteraard zijn het aannames. Denk je soms dat PostNL (of Sandd, for that matter) de door hun met grote klanten afgesproken prijzen openbaar maken? Wat dat betreft neem ik jouw opmerking over die welingelichte bron binnen Sandd ook met een flinke schep zout, want hoe kan een Sandd-medewerker de door PostNL gemaakte prijsafspraken kennen? Bedrijfsspionage? Vandaar dat ik mij moet verlaten op aannames die gebaseerd zijn op logische redenaties.

PostNL is een beursgenoteerd bedrijf, dus draait alles om winst maken. Onder de kostprijs werken gaat ten koste van de winst (dat oude sokkenverhaal is natuurlijk gelul).

Dat verhaal van Doro rammelt natuurlijk ook aan alle kanten, want zij heeft het over tijdelijk geld er op toeleggen. Maar wat zou dat opleveren? De klant heeft een tweejarig contract getekend, en als er na twee jaar ineens een verlenging aangeboden zou worden tegen veel hogere tarieven, dan loopt die klant natuurlijk meteen weer weg. Dus wat zouden we daarmee opschieten? Tenzij de klant het natuurlijk gedurende die twee jaar zoveel fijner met ons samenwerken vond dan met Sandd, en de verhoogde prijs er graag voor over heeft. ; )

Dat er kruissubsidie zou plaats vinden met pakketpost of postzegeltarieven lijkt me ook onzin. Ik gaf al eerder aan dat op de pakketten zeer weinig winstmarge zit, en dat wordt alleen maar minder nu die schijnconstructies met schijnzelfstandigen (terecht!) wordt aangepakt.

En de door postzegelplakkende particulieren verstuurde post is een dermate geringe poststroom dat daar naar mijn inschatting echt te weinig winst op zit om een zogenaamd verliesgevende order met de loterijen mee af te dekken.

Re: Loterijenpost

30
En de door postzegelplakkende particulieren verstuurde post is een dermate geringe poststroom dat daar naar mijn inschatting echt te weinig winst op zit om een zogenaamd verliesgevende order met de loterijen mee af te dekken.


als iedereen nu eens kijkt hoeveel postzegels hij per jaar ( kerstkaarten uitgezonderd ) zelf gebruikt dan weet je precies hoe de post terug loopt.
als er niemand dood gaat kom ik persoonlijk niet aan 10 postzegels
cron