Het regenseizoen is weer begonnen...

1
Wat een weer vandaag hier, 3 uur in de regen gelopen. Gelukkig nu lekker warm binnen, maar wat ik me wel afvroeg:

Natte post, hoort dat erbij als het regent of proberen jullie het zo droog mogelijk te houden. Ik zou niet direct wat weten om de post die je op dat moment in je hand heb voor de straat die je op dat moment loopt droog te houden. Ik denk wel dat het er uiteindelijk bij hoort en dat men dat ook wel weet. Vroeger baalde ik er trouwens wel altijd van als de Donald Duck weer is helemaal nat geregend was..

Re: Het regenseizoen is weer begonnen...

4
Ik houd de post nooit in mijn hand. Ik heb altijd de straat waar ik mee bezig ben in een mand voorop de fiets liggen. Ik kan dan altijd zien wat het volgende adres is en ik heb 2 handen aan het stuur. Als het regent vouw ik een grote plastic tas om de post heen. Zo blijft de post redelijk droog.

Re: Het regenseizoen is weer begonnen...

5
Nou...dat heb ik geweten! Wat een druildag, ik ging er zelf ook bijna van wateren...:cry: En de moed zonk me letterlijk in de schoenen! Want liep die dag pas voor de derde keer. Notabene ook vanaf die dag voor twee weken een wijk erbij van iemand die op vakantie is. Hopelijk gebeurd dat niet veel vaker. Hebben jullie daar ervaring mee? Hoeveel procent je ongeveer in het jaar de hele dag regen hebt? Vind de kou dan duizend keer minder erg, lekker dik inpakken en flink de pas erin! :arrow:
Ps: Na regen komt zonneschijn! 8-)

Re: Het regenseizoen is weer begonnen...

6
Uiteindelijk valt het altijd allemaal wel mee met de regen. Ik weet nog mijn eerste dag, het regende niet eens, maar ik had er op het laatst echt totaal geen zin meer in. Ik had toen ook een veel te grote wijk genomen en je bent het nog niet gewend dus alles ging echt super traag.

Re: Het regenseizoen is weer begonnen...

7
Ik loop nu al bijna 2 1/2 jaar post te bezorgen en ik heb de laatste maanden al zoveel slecht weer gehad, en dat had ik de eerste 2 jaar niet. Toen viel het wel mee, af en toe een regen dag, maar zoals dit, dat kende ik niet. Ik denk wel, dat de echte liefhebbers van postbezorgen, ook na dit weer blijven lopen. Ik ken enkele die nu de brui er aan hebben gegeven i.v.m. het weer.

Re: Het regenseizoen is weer begonnen...

8
Vorig jaar hadden we per slag nog 2 dagen. Toen hoefden bijna nooit door de regen. Nu de slag in één dag bezorgd moet worden is het wel moeilijker om droog de post te bezorgen, maar het regent bijna nooit de hele dag. Even op buienradar kijken en dan blijkt vaak dat een uurtje later beginnen al veel oplost.

Re: Het regenseizoen is weer begonnen...

9
Dat het regent, dat is één ding...
Maar ik wordt af en toe met nat weer helemaal ziek van die mode-catalogi die van die
goedkope inkt gebruiken om de adressen voorop te printen (weet zo effe nie meer welke dat zijn)!!!
Ongetwijfeld dat er op zulke dagen dan een pare mooie doorgelopen exemplaren tussen zitten...
(en soms ook nog andere poststukken volsmeren met zwarte vegen.. :twisted: )
cron