Re: Het regenseizoen is weer begonnen...

21
Hier is het inderdaad ook niet droog gebleven vandaag, maar niet erg genoeg voor een regenbroek. Daar heb ik zo'n hekel aan dat ik m pas aantrek als het echt hard doorregent.

De afgelopen week was verder heerlijk. Super weertje, gisteren heb ik zelfs in mn t-shirt en korte broek gelopen. Daar kan ik erg snel weer aan wennen 8-) Maar helaas zijn de voorspellingen voor volgende week dramatisch, koud en veel regen.

De post hou ik meestal vrij redelijk droog. Bij TNT zit de post in de fietstassen in waterdichte binnenzakken die je dicht kan ritsen (als ze niet te vol zitten tenminste :( )
Omdat ik meestal twee bundels post per straat heb, is de post nooit lang uit de zak en dus in de regen. En meestal hebben we er ook nog huis-aan-huis bij, die ik dan bovenop mn post vasthoud. Ik vind het minder vervelend om natte huis-aan-huis binnen te gooien dan natte post.
De meeste mensen begrijpen het gelukkig wel, dat de post niet 100% droog kan blijven als het takkenweer is.

Re: Het regenseizoen is weer begonnen...

22
anne schreef:Ik heb ook de retourenzak gebruikt, maar ik vouw dit dubbel, en het stapeltje dat ik bezorg, leg ik ertussen, en zo blijft het zo droog mogelijk tijdens het bezorgen. Ik vind dit wel handig werken. Al gaat er niets boven een bezorgdag zonder regen. :)
Je kunt het beter in de zak stoppen, blijft het helemaal droog tijdens het lopen, alleen als je het eruit pakt word het een beetje nat.

Dus gewoon de retourzak een stukje oprollen, door het oprollen voorkom je ook dat er water in de zak komt.

Re: Het regenseizoen is weer begonnen...

23
als er veel regen wordt voorspeld, dan zorg ik dat met sorteren,
bovenop en sowieso onderop post ligt dat geseald is. bij elke nieuwe stapel.
ik heb sandd kratjes in de fietstas, blijft de post goed rechtop liggen :D
en gebruik een retourzak om bovenop te leggen. ;)

gisteren was het hier de hele dag droog, heb zelf geen jas aan gehad

Re: Het regenseizoen is weer begonnen...

24
Dat is weer eens wennen, na al die droge bezorgdagen. :cry: Het regenpak kon ik vandaag goed gebruiken, maar ik was vroeg begonnen vanochtend, en toen viel het nog wel mee met de regen. Het ging nog niet zo hard vanmorgen, en het was zelfs eventjes droog, om daarna weer zachtjes te starten met miezerregen.. :evil: :roll:

Re: Het regenseizoen is weer begonnen...

27
Ik heb vanmorgen alweer in de regen moeten bezorgen.De temperatuur was niet laag, met als gevolg... zweten in je jas.
Maar ik heb geen regenbroek aan gedaan hoor,daarvoor regende het toch niet hard genoeg.
Gelukkig was het een rustig bezorgdagje en was ik zo klaar.
En terwijl ik dit schrijf schijnt de zon weer, grom!!
cron