Re: AD 19 april uw mening

21
ike schreef:
Jette schreef: Foute, met uitzondering van rouwkaarten en medische post, bezorg ik niet na, maar gaat terug naar het depot.
Dan komt de fout daar te liggen, waar die hoort, nl bij de tc en voorbereider.
De tc ziet die foute post en de voorbereider krijgt dit dan te horen.
Een iets constructievere manier van werken, lijkt me, is de foute post bezorgen, en de fouten melden.
Dan krijgen de tc en de voorbereider het ook te horen, maar de klant is niet de dupe.
Heb ik al geprobeerd, maar dat werkt niet.
Voorbereiders moeten hun gemaakte fouten ZIEN en niet van een TC horen, wat ze fout hebben gedaan. Dat blijft vaak niet 'hangen'.
Het enige dat werkt is dat de bundel zetfouten terug gaat naar de vestiging en het probleem daar wordt aangepakt waar het hoort.
De belangrijke zetfouten bezorg ik wel na, hoor!
De andere zetfouten zitten de volgende dag alweer bij de post, dus niets aan de hand. De klant merkt er niets van.

Re: AD 19 april uw mening

22
jan272 schreef:
Carla41 schreef:maar tegen je bloedeigen collega zeggen dat ze haar hersens eens moet gebruiken.. dat zegt veel over de onderlinge solidariteit bij postnl in barre tijden.
Hoezo? Moet je dan alles zomaar goedkeuren als collegas de boel flessen? Wat is dat voor USSR mentaliteit?
Jij weet blijkbaar niet van het boekje dat we hebben gekregen waarin de 20 punten staan. Als wij weet hebben van collega's die bepaalde zaken doen die niet door de beugel kunnen, dan zijn we verplicht dat te melden. En als we dat niet doen en het komt later uit (en het komt altijd uit) dan waren we automatisch medeplichtig door het niet te melden. En vliegen we er ook mee uit.
Bij postNL kegelen ze je er gewoon uit als je je misdraagt. Of je nou de beste of de slechtste bent in een team, als je je niet aan de regels houdt komt de volgende dag de postale recherche bij jou thuis en dan moet je een verrekte goed verhaal hebben. Moet ook wel natuurlijk met de soort post die wij versturen.
Bij S&D zijn er geen regels die kritisch zijn. Kan ook niet als er geen gezagsverhouding is tussen niet-baas en niet-werknemer. En als jij een IKEA boek verliest of dumpt dan is er geen man overboord. Maar als in een wijk stelselmatig alle staatsloten verdwijnen dan is dat heel anders.
Een bedrijf waar je geen kritiek op collegas en bazen mag hebben is een dictatuur. Of een bedrijf van niet-bazen en niet-werknemers. Bij postNL wordt het gewaardeerd dat je je mening geeft (mits die hout snijdt) want wij hebben ontslagbescherming en het bedrijf heeft ruggegraat.
S&D en postNL zijn zo totaal verschillend dat er eigenlijk andere aparte fora voor moeten zijn. Het is het verschil tussen respectievelijk een buurtwacht en de marechaussee. Ze doen allebei hun werk maar op totaal verschillende niveaux.

Jan de postale recherche komt niet zomaaar even bij je thuis,
ook zij hebben zich aan bepaalde regels te houden.
cron