Re: Huilen met Postnl [2]

31
Ja , heb ik ook wel es , dat ik n bundel niet kan vinden.
Eerst ging ik dan spitten , maar nu weet ik beter :
gewoon eerst maar es bezorgen wat ik wel zie liggen ,
en als dat weg is komt die bundel vaak vanzelf weer in beeld.
Gelukkig heb ik nu niet meer zo'n gejaagde, gejakkerde instelling meer,
ik maak geen afspraken direct na werk , en werk rustig door , tot alles is bezorgd.
Ik heb in de korte tijd dat ik voor PostNL werk al 3x meegemaakt dat mijn post er niet bij was op depot,
nouja 2x , en 1x 1 zak niet, en ging bellen en uiteindelijk had ik mn post , en ging alsnog bezorgen,
ik laat me door n ander zn fouten niet meer opfokken , en ook niet als er ineens toch hah is ,
vind ik allemaal best ,ik zie geen enkele reden het niet te bezorgen.
De kunst is om je niet te laten gek maken door te tijden die je zijn voorgehouden,
en gewoon te vertrouwen dat ze je het uurloon uitbetalen.

Re: Huilen met Postnl [2]

33
idd, na 3x stressen over een verkeerde bundel weet je al ongeveer waar die ertussen zit.
Verkeerde zakkenlabels zijn ook leuk, of een verkeerde bon :lol:
"depot 5 zakken, HAH 3"
Bellen, ik mis 2 zakken komt je collega terug dat hij veel te veel HAH heeft.
Blijft mensenwerk natuurlijk.

Re: Huilen met Postnl [2]

34
Jette schreef:Ik hoop echt, dat de sluiting van ons VBG uitgesteld wordt tot na de winter.
Het bezorgen uit 3 bundels gaat bij ons in als het VBG in november sluit.

Als ik nu uit 3 bundels had moeten bezorgen, met de gigantische hoeveelheid post die ik vandaag had, dan had ik accuut ontslag genomen!
Jette,

wat bedoel je met 'uit 3 bundels bezorgen' ? Ik lees hier zoveel 'posttaal' maar die zijn voor mij dus vaak nog een soort onbegrijpelijk.
HaH, TC en CVL is me duidelijk maar misschien zou er iemand zo vriendelijk willen zijn {kijkt heel lief} om voor nieuwelingen een lijstje te maken met veel gebruikte uitdrukkingen en afkortingen.

Bedankt!

Re: Huilen met Postnl [2]

36
brievenbus schreef:@Postduif

Kijk op deze site http://www.metafoormedia.nl/435/instructiefilm-2/ en behalve instructiefilmpje 3 bundelbezorging vind je er ook filmpjes over "de nieuwe weg van de brief".
Het zal je ieder geval allemaal duidelijker worden.
Dank je, de filmpjes maken de 3 bundels duidelijk (ik had ze al eerder bekeken maar hier werken we zo nog niet dus ik was het alweer vergeten na alle informatie die ik afgelopen week kreeg). Mijn eerste week zit er sinds gisterenmiddag op.

Het 'posttaal en -afkortingen' verzoekje blijft..... ;).

Tnx en fijne pasen allemaal.

Re: Huilen met Postnl [2]

37
Laatst heeft TBo een topic gestart over het postNL woordenboek. Daar kan je een en ander in vinden. Maar ik meen dat TNT dik 1500 afkortingen heeft. Sommigen naar het schijnt met dezelfde mnemonic....
En andersom. OGV = HaH = DvD
VBG = VoorBereidingsGebouw.

Re: Huilen met Postnl [2]

38
Postduif schreef:
Jette schreef:Ik hoop echt, dat de sluiting van ons VBG uitgesteld wordt tot na de winter.
Het bezorgen uit 3 bundels gaat bij ons in als het VBG in november sluit.

Als ik nu uit 3 bundels had moeten bezorgen, met de gigantische hoeveelheid post die ik vandaag had, dan had ik accuut ontslag genomen!
Jette,

wat bedoel je met 'uit 3 bundels bezorgen' ? Ik lees hier zoveel 'posttaal' maar die zijn voor mij dus vaak nog een soort onbegrijpelijk.
HaH, TC en CVL is me duidelijk maar misschien zou er iemand zo vriendelijk willen zijn {kijkt heel lief} om voor nieuwelingen een lijstje te maken met veel gebruikte uitdrukkingen en afkortingen.

Bedankt!
Met alle plezier, hoor!
Bij PostNL werken we veel met afkortingen en voor mij is het al zo gewoon, dat ik vergeet dat het voor een ander helemaal niet zo gewoon is.

Alvast een paar:

VOS is Vroege Ochtend Sortering.
HSM is Huisnummer Sorteer Machine.
VBG is Voor Bereidings Gebouw (wordt ook wel de vestiging genoemd).
Hier wordt nu nog post voorbereidt....straks gebeurt dat in de CVL.
CVL is Centrale Voorbereidings Locatie (ook wel de sorteerfabriek genoemd).
OGS is On Geadresseerde Stukken...hetzelfde als HAH.
HAH is Huis Aan Huis (reklamefolders).

Wie volgt?

Re: Huilen met Postnl [2]

39
Herstel: VBG: Voorbereidings Gebied
En elk VBG bestaat dan weer uit kleinere DVG's: Deel Voorbereidings Gebieden

pbz: postbezorger
zdw/zapo: zaterdagwerker
dtw: deeltijdwerker
vtw: voltijdwerker
tc: teamcoach
vm: vestigingsmanager
lola: los- en laadruimte
kng: kennisgeving
bgg: bij geen gehoor
agt: aangetekende
madje: zending met aanvullende dienst (zoal bijv. een agt)
zadje: zending zonder aanvullende dienst
didoza: meeste post bezorgen op dinsdag, donderdag en zaterdag
optima: alle foutlopers en herstelpost van zaterdag niet op maandag meenemen maar laten liggen tot dinsdag, omdat het voor de kwaliteitscijfers niet uitmaakt of iets nu 1 dag vertraagt of meerdere, en nu kun je tenminste op maandag weer wat tijd van de diensten afhalen.
cron