Re: Brievenbus met veer nieuwe vrees postbodes

6
postbode7 schreef:En misschien is een stevige houten liniaal ook wel handig om tegen die klep te duwen. Blijven duwen tot de post er helemaal door is en dan weghalen. Niet liniaal eronder duwen want dan krijg je hem niet zo gauw uit.
Ik heb inderdaad weleens hulpmiddelen bij me, maar niet altijd. Het duurt altijd even voordat ik me de moeilijke brievenbussen herinner. Ik heb me dan ook voorgenomen om de adressen op te schrijven als ik weer eens ergens moet invallen.
Ik heb ook altijd een keukenpincet bij me (zo'n grote kunststof pincet om dingen om te draaien in de pan).
Die is handig gebleken voor het terughalen van verkeerd bezorgde post zonder mensen lastig te hoeven vallen.
Okee, het staat niet zo goed om te vissen in iemands brievenbus, maar ik heb hem gelukkig niet vaak nodig.

Re: Brievenbus met veer nieuwe vrees postbodes

10
Ach.. ik heb zoveel brievenbussen met een veer. Nu en in vorige wijken ook.

Met de ene hand hou ik de bus open en met de andere duw ik de post er helemaal door. Gaat al tien jaar goed. Soms maak ik een rol van de post en dan lukt het ook.

De klittenband is van die twee brievenbussen in mijn Postservice wijk gehaald. Misschien heeft mijn collega van Postnl wel bij hen aangebeld. Die zie ik er wel voor aan. :mrgreen:

Ik zag bij hem geen hand in het verband, maar ik zie hem morgen weer als ik voor Postnl ga lopen en dan zal ik eens vragen of hij die twee brievenbussen ook opgemerkt heeft.
cron