Re: Blauwe envelop straks verleden tijd (NOS)

3
Na al die ict schandalen bij de overheid twijfel ik of dit zo goed idee is.
Krijg je dan i.p.v. een brief een email?
Niemand heeft zin om elke week op hun site te kijken of er een rekening klaarstaat om te betalen.
Denk aan al die nepmails waar mensen nog steeds intrappen.
Geef mij maar een brief dan deze risicovolle site.
Deze week krijg je een brief met het verzoek om je aan te melden bij Mijn Overheid.
Zal die brief goed doorlezen en als het niet verplicht is dan doe ik het niet.
Eerst al die kinderziektes eruit.

Re: Blauwe envelop straks verleden tijd (NOS)

4
Hiermee ben ik het helemaal eens Doro. Wie zegt dat die site niet gehackt kan worden? Dan liggen ook al onze belastinggegevens op straat. Dat willen we echt niet. Dus of alles digitaal zo veilig is? Daarbij zijn er nog genoeg ouderen die geen computer hebben en niet kunnen telebankieren dus die blauwe envelop moet maar blijven. Het is ook makkelijker als je fysieke rekeningen op datum klaar kan leggen om te betalen. Dan vergeet je ze minder snel. En wat zeker zo belangrijk is (voor ons postbodes dan) dat we dol zijn op alle brieven en zeker blauwe. Want de belastingdienst is toch een hele grote klant. Die raken we niet graag kwijt.

Re: Blauwe envelop straks verleden tijd (NOS)

5
@postbode7
en toch gaat het gebeuren postbode7 .
dat houden we niet tegen hoe graag we dat ook willen ( qua werk)

maar jij pakt het wel slim aan, je werkt voor zoveel mogelijk postverspreiders las ik.
levert dat bij de regionale zoals Hoon /Gico nou net zoveel poststukken op in aantallen als bijvb sandd?
m.a.w.

ben je nu gestegen per poststuk bij Gico ( met 10 cent bruto) of gedaald?

Re: Blauwe envelop straks verleden tijd (NOS)

8
Ja en witte enveloppen kunnen dan niet meer. En wat dacht je van zwarte enveloppen. Rood kan niet en geel ook niet. "zucht"

Maar.. we kunnen altijd nog regenboog en stroopwafel enveloppen inzetten. Alhoewel... stroopwafel is toch ook weer typisch Nederlands. En dat mag toch niet? Dan sluit je weer bevolkingsgroepen uit, die geen stroopwafels in hun cultuur kennen. Dus... tja.. *zucht* wat nu? :twisted:

Re: Blauwe envelop straks verleden tijd (NOS)

9
Nu nog niet carla41 maar na 1 januari zal er wel meer komen. De klanten moeten nog van de nieuwe tarieven horen. Lang niet alle klanten weten dat die tarieven dan zo gaan stijgen. Gicopost zegt het steeds drukker te krijgen. In Breda bezorgen ze al alle 5 dagen post. In een dorpje komt er nog te weinig post om alle dagen te bezorgen.
En ja, het grootste deel van die blauwe enveloppen zal wel verdwijnen. Enkele zullen nog blijven voor ouderen zonder internet. Kijk op de site van Sandd bij nieuws hoe men die krimp dat op wil gaan vangen.
cron