Re: Kassa Vara prijs postzegel PostNL 57% duurder

2
verzendenenontvangen schreef:In 4 jaar tijd is de postzegel met 57% gestegen in de prijs. Dit was te zien in Kassa prijspakker van de week. En PostNL elke keer maar weer in de kranten zeggen dat de postaantallen afneemt. Hoe zou dat komen? Zij wijten het aan e-mails e.d. maar of dat wel zo is?
Dat is nog niks. Heb je weleens uitgerekend hoeveel de Decemberzegel duurder is geworden in hetzelfde tijdsbestek? 74%!

Re: Kassa Vara prijs postzegel PostNL 57% duurder

4
Dat denk ik ook slagvaardige. Je zou haast geen zin meer hebben om nog een brief te sturen met die tarieven. Elke keer als het verhoogd wordt vraagt PostNL die verhoging aan. En het wordt nog goedgekeurd ook. Daarom krijgt Gicopost e.a. streekpostbedrijven het steeds drukker. Hun tarieven zijn een stuk lager. Voor de kerstkaarten ook. Wel zo makkelijk als je kaarten in dezelfde streek moet versturen. Scheelt toch een stuk hoor.

Re: Kassa Vara prijs postzegel PostNL 57% duurder

9
Vaak zie je dat wanneer de één het verhoogt de andere schapen volgen. Er zijn in principe maar 2 concurrenten op de postmarkt. De regionale aanbieders zijn voor consumenten ook bereikbaar voor het versturen van een kaart. Ik vraag me af of je kaart dan wel aankomt maar dat terzijde.

Voordeel is wel dat je nu flink postzegels kunt inkopen en dat je dan voordeliger uit bent. De postzegels blijven geldig. Daar waar ik veel feedback toen heb gestuurd aan PostNL dat ik het onklantvriendelijk vond dat ik steeds 2 cent er bij moest gaan plakken. Toen ik werkte bij de klantenservice heb ik die feedback ook even regelmatig doorgegeven. :D

Trouwens je moet wel bekijken dat je niet teveel postzegels inkoopt anders loop je rente mis van circa 1% bij je bank!
cron