Boek "autisme - epidemie en bijbelse heelheid"

1
De schrijver is Sietse H.W. Werkman. In het boek wordt gesteld dat je met vitaminnes en ontgiftigen je autisme klachten sterk kunt reduceren.

De volgende vitaminnes zouden goed zijn:

Vitamine's A, B6 en C. Verder in combinatie met magnesium, selelum, selenium en zink. Verder zou vitamine b15 goed zijn, alleen is deze vitamine later geschrapt. Het betreft dimenthylglycine + trimenthylglycine. Verder zou het noodzakelijk zijn te ontgiften door middel van chlorella of dmsa dat staat voor DiMercaptoSuccinic Acid. Ook de alg spirulina kan helpen.

Ik heb ook een wetenschappelijk tijdschrift benaderd maar die wil niet over één nacht ijs gaan om over dit onderwerp te gaan publiceren. Wel vind ik de bronnen die zij gebruiken vaag. Inmiddels ben ik begonnen met aanvulling van vitamine. Ik hoop dat ik me snel beter kan voelen in plaats van die rot depressiviteit en zeer belemmerende executieve functies!

Re: Boek "autisme - epidemie en bijbelse heelheid"

2
Ik heb autisme en ik moet je zeggen dat je
autisme echt niet vanzelf kunt reduceren door te ontgiften.
Water drinken en vitamines eten is altijd gezond maar
nog gezonder is gewoon een goed dieet met veel groenten sla en fruit o... en beweging!
Werkt voor:
Sandd, Spotta en [RVZH] (Reclame verspreiding haaglanden/De Posthhorn (Axander)

Re: Boek "autisme - epidemie en bijbelse heelheid"

3
Beweging is inderdaad goed, dat weet ik uit eigen ervaring. Dat is ook de reden dat ik postbode ben geworden. Daarbij voel ik me stukken beter dan dat ik hele dag op de stoel zat op kantoor. Dat kon ik helaas niet volhouden. Echter ik kan mij nergens toezetten en dat is het grote struikelblok. Ik moet me er zelf elke keer weer overheen duwen om iets te doen. Het postbezorgen moet gewoon. Maar stofzuigen kent geen dwang, het heeft geen consequenties als ik het niet doe. Maar nu heb ik weer een stok achter de deur omdat ik nu muizen heb die de rommel opruimen. Maar helaas geven die ook weer rommel en laten keuteltjes achter. Die diertjes hebben niet geleerd het keurig netjes op het toilet te doen!

Volgens de schrijver van dit boek zou autisme te wijten zijn aan vaccinaties waarin kwik zou zitten. Zie ook http://www.news-medical.net/news/200911 ... Dutch.aspx

Maar onderzoek hetzelf wel!

Re: Boek "autisme - epidemie en bijbelse heelheid"

6
Verzendenontvangen. Autisme is een ontwikkelingsstoornis die al voor de geboorte ontstaat en dat kun je niet met ontgiften of welk dieet dan ook oplossen. De stoornis is al op jonge leeftijd te merken. Het kind blijkt geen oogcontact te maken en lachjes blijven uit. Autisten kijken meer naar de mond dan naar iemands ogen en plotselinge veranderingen geven vaak paniek en driftbuien. Gezond eten met de nodige vitamines en sporenelementen kan nooit kwaad. Dat geldt ook voor bewegen. Nou, als postbode doe je dat al. Maar 2x per week is wat weinig. Maar misschien loop je ook folders en krantjes? Dan beweeg je al 4x per week. En bijbelse heelkunde? Nooit van gehoord. Wat vage lulkoek als je het mij vraagt. Een ontwikkelingsstoornis valt niet te genezen. Met de nodige begeleiding van de ouders en een deskundige kan het kind heel wat bereiken als er tenminste sprake is van het syndroom van Asperger. Je hebt dan een normale tot goede intelligentie. Ik neem aan dat jij dat syndroom hebt. Kinderen met het syndroom van Kanner (klassiek autisme) zijn veelal verstandelijk gehandicapt. Maar het is echt geen epidemie. Dan zou er besmettingsgevaar zijn. Nou, dat heb ik in geen enkel wetenschappelijk boek kunnen vinden. Doordat meer mensen ervan weten lijkt het vaker voor te komen dan vroeger toen men er niets over wist.

Re: Boek "autisme - epidemie en bijbelse heelheid"

7
Helemaal eens met postbode7. Voldoende beweging en gezonde voeding; voor iedereen goed of je nou een stoornis of ziekte hebt of niet. Maar een ontwikkelingsstoornis zal er niet van over gaan, dat valt (voor mij) inderdaad in de categorie lulkoek. Depressieve gevoelens misschien wel, de structuur van werken (elke dag hetzelfde doen) zal je misschien ook goed doen.
Dat is mooi!

Voor je gevoel (hoop?) helpt het soms ook om ergens in te geloven. Dat kan ook geen kwaad, zolang er tenminste geen te duur prijskaartje aan hangt (al kan dat het geloof erin weer versterken). Ik geloof zelf dat mijn zelf aangemaakte stress-stofjes net zo giftig zijn als kwik. Dus ik probeer me zo min mogelijk druk te maken om dingen die toch niet veranderen. Gaat me niet altijd goed af!

Maar een lastig kenmerk van autisme kan ook zijn dat als iemand iets eenmaal in de kop heeft, het er moeilijk uit te krijgen is. Dus vzo, slik je vitamientjes, lees de onderzoeken, ik ga niet proberen het uit je hoofd te praten. Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt!

Re: Boek "autisme - epidemie en bijbelse heelheid"

8
Ohhh dit geven ze nu ook aan voor adhd. Als je een dieet volgt dan gaat het stukken beter met je. Het is alleen wel een traject van jaren en kost duizenden euro's.
Nou weet je ik ben ook groot geworden en mijn zoon zal er ook wel komen al is het met heel veel vallen. We proberen hem te begeleiden waar het kan.
En inderdaad een kantoorbaan is niks.
Woede-aanvallen moet hij (en ik) onder controle zien te krijgen.

Maar nee ik geloof met dit soort dingen, of het nu autisme is of adhd, niet in dieten. Ermee om leren gaan lijkt me beter!
cron