Zwaar onderwerp als kanker: abrikozenpit

1
In nicht van mij is kortgeleden gestorven. Nu las ik dat de abrikozenpit een goed middel tegen kanker is. Ik las op een website dat de farmaceutische industrie dat niet wil om de reden: geld! Daar kan ik erg boos om worden als dat zou kloppen. Het bevat vitamine b17. Zijn er meer mensen die hiervan hebben gehoord? http://boinnk.nl/blog/abrikozenpitten-met-vit-b17/

Als dit waar is dan zou dit een goede oplossing zijn. Mijn ervaring is dat huisartsen en overige artsen niet zo van de vitaminnen zijn. Het lijkt me goed dat hier meer onderzoek zou naar moeten komen?

Re: Zwaar onderwerp als kanker: abrikozenpit

3
verzendenenontvangen schreef:In nicht van mij is kortgeleden gestorven. Nu las ik dat de abrikozenpit een goed middel tegen kanker is. Ik las op een website dat de farmaceutische industrie dat niet wil om de reden: geld! Daar kan ik erg boos om worden als dat zou kloppen. Het bevat vitamine b17. Zijn er meer mensen die hiervan hebben gehoord? http://boinnk.nl/blog/abrikozenpitten-met-vit-b17/

Als dit waar is dan zou dit een goede oplossing zijn. Mijn ervaring is dat huisartsen en overige artsen niet zo van de vitaminnen zijn. Het lijkt me goed dat hier meer onderzoek zou naar moeten komen?
De site waar jij naar linkt komt op mij niet professioneel of wetenschappelijk over, maar riekt naar oplichterij. Mensen die ernstig ziek zijn klampen zich vaak vast aan elke strohalm die ze tegenkomen, en zijn zo extra ontvankelijk voor charlatans. Allerhande verklaringen van niet-bestaande artsen moeten de schijn wekken dat het wel goed zit, maar het is zo doorzichtig als wat.

Ik citeer:
Vitamine B-17 komt in een hoge concentratie voor in abrikozenpitten. Als men mede volgens Dr. Krebs ongeveer 10 tot13 van deze pitten (gemalen) per dag opeet: KAN DIT AANMERKELIJK DE KANS VERKLEINEN EN DAT TOT IN HOGE MATE, DAT MEN KANKER KRIJGT.
Om te beginnen is de opmerking "aanmerkelijk, en dat in hoge mate" totale onzin. Behalve dat aanmerkelijk per definitie in hoge mate is, is het geen zin die je uit de mond van een wetenschapper verwacht. En dan die dr. Krebs. Aangezien krebs het duitse woord voor kanker is, lijkt het me zeer sterk dat er daadwerkelijk een duitse doctor bestaat die kennelijk iets met kankeronderzoek doet, die dan ook nog eens "kanker" van z'n achternaam heet.

Dat is net zoiets als een dermatoloog die dr. Eczeem heet, of een cardioloog die dr. Hartklep heet. Totaal ongeloofwaardig.

TRAP ER NIET IN!!

Re: Zwaar onderwerp als kanker: abrikozenpit

4
Newman schreef:...En dan die dr. Krebs. Aangezien krebs het duitse woord voor kanker is, lijkt het me zeer sterk dat er daadwerkelijk een duitse doctor bestaat die kennelijk iets met kankeronderzoek doet, die dan ook nog eens "kanker" van z'n achternaam heet.
Dat is net zoiets als een dermatoloog die dr. Eczeem heet, of een cardioloog die dr. Hartklep heet. Totaal ongeloofwaardig.
TRAP ER NIET IN!!

Als een Duitser in een restaurant Krebs bestelt, dan verwacht hij geen kankergezwel op zijn bord, maar KREEFT.
Maar je hebt gelijk: met een naam als Beenhakker kun je natuurlijk ook nooit voetbaltrainer worden. :roll:

Re: Zwaar onderwerp als kanker: abrikozenpit

5
Beenhakker is een bestaand persoon. Over deze site heb ook ik mijn twijfels. Ik hecht waarde aan alternatieve therapieen. Maar die abrikozenpitten zijn niet getest. En inderdaad deze site wekt de indruk een hoax te zijn.

Het is altijd goed om kritisch en oplettend te blijven. Niet alle alternatieve therapieen zijn door goedbedoelende mensen opgezet. Er is veel kaf onder het koren. Helaas been there done that.

Re: Zwaar onderwerp als kanker: abrikozenpit

6
RedSquirrel schreef:
Newman schreef:...En dan die dr. Krebs. Aangezien krebs het duitse woord voor kanker is, lijkt het me zeer sterk dat er daadwerkelijk een duitse doctor bestaat die kennelijk iets met kankeronderzoek doet, die dan ook nog eens "kanker" van z'n achternaam heet.
Dat is net zoiets als een dermatoloog die dr. Eczeem heet, of een cardioloog die dr. Hartklep heet. Totaal ongeloofwaardig.
TRAP ER NIET IN!!

Als een Duitser in een restaurant Krebs bestelt, dan verwacht hij geen kankergezwel op zijn bord, maar KREEFT.
Maar je hebt gelijk: met een naam als Beenhakker kun je natuurlijk ook nooit voetbaltrainer worden. :roll:
En wat is het Engelse woord voor kreeft? Precies, Cancer!

Het zou toeval kunnen zijn, immers, de Voorzitter bij Nederlandse Vereniging van Huidtherapeuten heet Sabine Uitslag, maar wat ik aan wil geven is dat heel die site riekt naar oplichterij. Die dr. Krebs komt ook ineens uit de lucht vallen, er wordt niet eens bij verteld waar hij of zij werkzaam is, of hij of zij een arts is, etc.

Wat ik wil zeggen is dat verzendenenontvangen hier niet in moet trappen, en niet ineens voor honderden euro's gemalen perzikpitten of zoiets moet gaan bestellen. Het is bullshit, er bestaat geen enkel bewijs voor dat het werkt, en iedereen kan zo'n site bouwen (sterker nog: deze site is van een dermate hoge knulligheid dat ik zelfs zou durven stellen dat veel mensen een aanzienlijk betere site kunnen bouwen).

Maar ja, sommige mensen trappen overal in. Die kopen ook de Biostabiel of die magnetische armband van Nico Haak :roll:

Re: Zwaar onderwerp als kanker: abrikozenpit

7
Newman schreef: Wat ik wil zeggen is dat verzendenenontvangen hier niet in moet trappen, en niet ineens voor honderden euro's gemalen perzikpitten of zoiets moet gaan bestellen.
...
Maar ja, sommige mensen trappen overal in. Die kopen ook de Biostabiel of die magnetische armband van Nico Haak :roll:
In het geval van de abrikozenpitten gaat het overigens om de sporen cyanide (blauwzuur) die erin zitten, vooral bij de wilde (bittere) abrikoos. Iemand die er "veel" (hoeveel?) van inneemt kan dus ook direct overlijden.

Mensen die fanatiek klokhuizen opeten ("er is al genoeg honger in de wereld") denken er waarschijnlijk ook niet aan dat perenpitten vaak arsenicum bevatten.
cron