Re: Begrip buren belevering PostNL pakketdienst

3
Nee, dat meen ik wel. Ik heb gewerkt bij de klantenservice bij PostNL en kwam het vaak tegen dat een pakketje in dezelfde straat wordt bezorgd. Immers de pakketbezorger krijgt geen geld als hij het pakket niet aflevert dus hij zal zijn best doen om het toch af te leveren. Het zij 10 huizen verderop. Op de klantenservice kreeg ik dan ook weleens het Van Dale woordenboek voorgelegd dat de buren alleen naast jouw huis is.

Re: Begrip buren belevering PostNL pakketdienst

4
Het was mij al opgevallen dat er bij ons opvallend veel aangebeld wordt, de laatste jaren, om een pakje voor mensen uit mijn straat in ontvangst te nemen. Van elk adres hoor. Tegenover ons, daarnaast, tien huizen verderop. Geeft niet hoor, maar nu snap ik het wel.

Overigens, de pakketbezorger weet dat ik voor een postbedrijf werk en ik ben gewoon veel thuis, buiten twee bepaalde ochtenden. Maar ook dat ik uiteraard de pakketten ook aan de eigenaren geef als ze aanbellen.

Re: Begrip buren belevering PostNL pakketdienst

9
Wanneer het gaat om een aangetekend pakket dan mag die alleen op het adres bezorgd worden wat op het pakket staat. Wanneer het gaat om HVO dan mag het ook alleen op dat adres afgeleverd worden. Oei, afkortingen en vaktaal.... Handtekening voor ontvangst.

Omdat de chauffeur alleen zijn geld krijgt voor het afleveren wil het nog weleens dat het pakketje in de kliko beland met een tekst op het kaartje dat het pakket in de kliko ligt. Of dat de chauffeur het pakketje over het balkon gooit. Meest creatieve oplossingen kwam ik tegen! Of door het keukenraampje waarna er vervolgens schade is gekomen omdat het pakketje op andere dingen was gevallen en koffiezet apparaat op de grond lag. Ik vind het een perverse prikkel dat de chauffeur alleen geld krijgt bij aflevering. Hij heeft ook werk verricht wanneer diegene niet thuis was.

Aan de klantenservice kreeg ik ook eens iemand aan de lijn dat het huisnummer waarop het afgeleverd was niet bestaat. Vervolgens ging ik dat checken bleek dat het huisnummer wel degelijk bestond. Maar die meneer vond dat het te ver weg was toen ik zei dat ik de betreffende woning zag op internet!

Re: Begrip buren belevering PostNL pakketdienst

10
Nou, dat hoofde bij Selektvracht niet hoor (10 huizen verderop). Onze depothoudster zei dat je alleen bij de directe buren naast of tegenover het huis hoefde aan te bellen. Anders raak je buiten het bezorgblok van 4 uur. En je kreeg gewoon betaald want de bezorger kan er niets aan doen als de bewoner niet thuis is. Kost hem alleen maar meer tijd ook. Dat schiet toch ook niet op als je 60 of meer pakketten in je busje hebt liggen die je dezelfde dag bezorgd moet hebben (dat je 10 huizen af moet om dat pakketje kwijt te raken).
cron