Voor alle PostNL bezorgers maar SPECIAAL voor VEO!

1
De afgelopen weken is een beweging in gang gezet om meer op prestaties te sturen door het strikt hanteren van de scenariotijden t.o.v. de praktijktijden in zowel de voorbereiding als de bezorging. Deze aanpak heeft de afgelopen weken tot heftige reacties van medewerkers geleid en is ook onderwerp van discussie geworden, zowel binnen de area met de OC als op landelijk niveau met de OR.

Ik hecht eraan duidelijk te maken dat wij als bedrijf onze medewerkers goed willen en moeten behandelen en vertrouwen, waarbij wij betalen voor de geleverde prestaties. De nu ontstane situatie draagt niet bij tot een goede relatie met onze medewerkers en uiteindelijk ook niet tot het verbeteren van de prestaties van ons bedrijf. Daar waar medewerkers aangeven de afgelopen periode onterecht gewerkte tijd niet betaald te hebben gekregen, zal deze tijd alsnog betaald worden. Als dit nog leidt tot discussie, zal de leidinggevende in gesprek gaan met de betreffende medewerker om vast te stellen waar de afwijking door is ontstaan.

In het geval dat de medewerker het niet eens is met de beslissing van de leidinggevende kan de gebruikelijke “Oranje kaart”-procedure worden gevolgd. In dat geval zal binnen twee werkdagen de ingediende “Oranje kaart” door de leidinggevende worden ingevuld. Vervolgens is het aan de medewerker om het kaartje op de bus te doen. Het kaartje zal worden behandeld door de KM Bezorgen en de voorzitter OC. Ook geldt dat als de medewerker een gesprek met de leidinggevende wenst, daar gehoor aan moet worden gegeven en dat dit gesprek in werktijd plaatsvindt. Ik ga ervan uit dat we dit soort situaties tot een minimum weten te beperken door reëel in te zetten en door de gewerkte tijd te betalen.

We zullen op prestaties blijven sturen maar zullen vooraf overleg voeren met de medewerkers over planning en inzet, rekening houdend met de dagelijkse realiteit.

In die gevallen dat er aan het einde van de dienst toch nog een discussie ontstaat met een medewerker over de gewerkte tijd, is het uitgangpunt dat we de gewerkte tijd betalen. Vervolgens gaan we met de betreffende medewerker in gesprek om vast te stellen waar de afwijking door is ontstaan. Dit kan ertoe leiden dat er acties worden overeengekomen met als doel om uitloop een volgende keer te voorkomen. In het geval dat de medewerker het niet eens is met de beslissing van de leidinggevende kan de gebruikelijke “Oranje kaart”- procedure worden gevolgd.

Verder wil ik nog benadrukken dat door de huidige bezetting op de kantoren, de ontwikkeling in het volume en het “Piek/Dal”-patroon dit helaas steeds meer tot min-uren zal leiden. Deze zorg leeft bij de medewerkers en de leiding en we doen er alles aan om deze zoveel als mogelijk te beperken.


Bron: nieuwsbulletin PostNL - 20 juli 2012

8-)

Re: Voor alle PostNL bezorgers maar SPECIAAL voor VEO!

6
Cortina schreef:Hoi Tobo,
Dat is mooi nieuws :o
Waar heb je dit bericht gevonden? Kun je mij een link toesturen met het originele bericht? Alvast dank!


Cortina
Hai Cortina,

Ja dat vind ik nou ook! 8-)

Ik heb dit bericht niet gevonden maar gekregen. Nee, die kan ik je niet doorsturen die link want die is er niet(?) Overigens moet ieder depot deze nieuwsbrief hebben ontvangen, mits de verantwoordelijke TC deze in zijn oranje mapchen heeft gedeponeerd. Kortom: het komt van de ketenmanager die het heeft opgesteld.

Graag gedaan!
cron