Rechtspraak: Huisnummer moet toevoeging

1
http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... S:2014:898

In de uitspraak staat dat huisnummer moet toevoeging a in feite niet bestaat:

De stelling van belanghebbende dat zij het aanslagbiljet niet heeft ontvangen, is gebaseerd op de toevoeging van de letter[A] aan het huisnummer [1]. Zij heeft aangevoerd dat dit adres niet bestaat, nu het in 2.4.2. bedoelde besluit tot toekenning van de letter [A] aan het huisnummer [1] nimmer is gepubliceerd. Een naar een niet-bestaand adres gezonden aanslagbiljet is - zo stelt belanghebbende - niet bekend gemaakt, zodat de termijn voor het maken van bezwaar geen aanvang heeft genomen.

Het gaat hierover rechtspraak over een pand met verschillende toevoegingen maar met één brievenbus. In dat appartement wordt volgens mij de rest verder gesorteerd.


.....

Dat de toevoeging van de letter [A] in een nimmer gepubliceerd besluit is opgenomen en mitsdien formeel ‘niet bestaat’ doet daar onder deze omstandigheden niet aan af.

Re: Rechtspraak: Huisnummer moet toevoeging

4
verzendenenontvangen schreef:http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... S:2014:898

In de uitspraak staat dat huisnummer moet toevoeging a in feite niet bestaat:

De stelling van belanghebbende dat zij het aanslagbiljet niet heeft ontvangen, is gebaseerd op de toevoeging van de letter[A] aan het huisnummer [1]. Zij heeft aangevoerd dat dit adres niet bestaat, nu het in 2.4.2. bedoelde besluit tot toekenning van de letter [A] aan het huisnummer [1] nimmer is gepubliceerd. Een naar een niet-bestaand adres gezonden aanslagbiljet is - zo stelt belanghebbende - niet bekend gemaakt, zodat de termijn voor het maken van bezwaar geen aanvang heeft genomen.

Het gaat hierover rechtspraak over een pand met verschillende toevoegingen maar met één brievenbus. In dat appartement wordt volgens mij de rest verder gesorteerd.


.....

Dat de toevoeging van de letter [A] in een nimmer gepubliceerd besluit is opgenomen en mitsdien formeel ‘niet bestaat’ doet daar onder deze omstandigheden niet aan af.
en waarschijnlijk bedoel je een pand gesplist is in afzonderlijke woningen die aan worden geduid met een letter.

lees dan ook even verder:
Als al sprake is van een onvolkomenheid in deze adressering dan is die onvolkomenheid zo gering dat redelijkerwijs geen misverstand kan bestaan voor wie het toegezonden biljet is bestemd
Deze mevrouw had kunnen weten dat deze brief voor haar bestemd was.

Re: Rechtspraak: Huisnummer moet toevoeging

6
Er was zo ik begrijp één brievenbus met nummer 5 er op en alle huisnummers met toevoegingen konden daarin worden gedaan. Indien er alleen nummer "5" op staat dan had het volgens de regels van Sandd de post retour gestuurd moeten worden? Want ik heb instructie gekregen: Als je alleen brievenbus met nummer 5 hebt en op het poststuk staat 5a dan moet het retour gaan!

Re: Rechtspraak: Huisnummer moet toevoeging

7
verzendenenontvangen schreef:Er was zo ik begrijp één brievenbus met nummer 5 er op en alle huisnummers met toevoegingen konden daarin worden gedaan. Indien er alleen nummer "5" op staat dan had het volgens de regels van Sandd de post retour gestuurd moeten worden? Want ik heb instructie gekregen: Als je alleen brievenbus met nummer 5 hebt en op het poststuk staat 5a dan moet het retour gaan!
Maar wat doe je dan als er alleen een huisnummer op het huis staat (inclusief alle toevoegingen) en geen nummer op de brievenbus? Mij lijkt dat je dan gewoon bezorgd toch?

Re: Rechtspraak: Huisnummer moet toevoeging

8
Mij lijkt dat de brievenbus die bij het huis met het huisnummer staat, bij dat huis hoort. Bezorgen dus. Maar waarschijnlijk zou Verzenden dat niet doen.

Ik zou het overigens zeer op prijs stellen als een bedrijf per ongeluk een a achter mijn huisnummer zet, ik de post toch gewoon bezorgd krijg. Er zitten wel eens typefouten bij en gelukkig heb ik een bezorger die zich daar niet aan stoort en gewoon bezorgd.

Re: Rechtspraak: Huisnummer moet toevoeging

9
@slagvaardige

Gelukkig zal een weldenkende postbezorger bij jou ook het poststuk
gericht aan slagvaardige op nr. 2a in de bus doen.
Ook al is het merendeel van de post voor slagvaardige op nummer 2 geadresseerd.


vzo, ik begrijp al minder waarom je post bezorgd.
het woord dienstverlening staat bij jou niet hoog aangeschreven. :cry:

Re: Rechtspraak: Huisnummer moet toevoeging

10
Carla41: Als Sandd dat van mij verlangt dan doe ik dat. Op de retoursticker staat "huisnummer toevoeging ontbreekt" op dus dan moet het retour gaan. Als nummer 2a bestaat moet je dat gewoon bezorgen. Maar als jij Carla op 12a woont en er is geen nummer 12 aanwezig dan moet ik op de sticker aangeven toevoeging ontbreekt. En andersom: Als jij op 12 woont en op het poststuk staat 12a en 12a bestaat niet dan moet het retour gaan. We bezorgen geenzins op naam maar op adres. Dat zijn de regels en services van de postaanbieder. Het poststuk gaat retour afzender en die kan het adres corrigeren zodat het aangepast wordt.

In het geval van rechtspraak: daar staat bij dat nummer 5a had in werkelijkheid retour afzender gemoeten en dan had die mevrouw dat poststuk ook nooit gekregen/ontvangen. Ik weet niet hoe het zit bij PostNL wat daar de officiële regels zijn?
cron