Belastingdienst motorrijtuigenbelasting nota niet ontvangen

1
Boete van 147 euro wanneer je de motorrijtuigenbelasting te laat betaald. De nota heb ik niet gekregen dus kon ik die ook niet betalen. Maar dat maakt niet uit zegt de Belastingdienst. Je bent zelf verantwoordelijk om te betalen. Dat je de nota wel of niet ontvangen hebt doet daar niet aan af! Leuk is dat! Wanneer ik een brief verstuur naar de Belastingdienst, en die zegt vervolgens die niet te hebben ontvangen moet ik toch aantonen dat ik 'm verstuurd heb? Onlangs ben ik van auto verwisseld dus de hoogte van het bedrag was ook nog eens gewijzigd in een lopende maand.

Inmiddels heb ik rechtsbijstand aangesproken om te kijken of dat inderdaad zo is.

Re: Belastingdienst motorrijtuigenbelasting nota niet ontvangen

7
Bij ons ook. Nooit een probleem met boetes gehad daardoor.

Maar ik snap het punt van Verzenden wel. Het is ook krom dat als jezelf een keer te laat bent er een enorme boete op staat, terwijl ze zelf zo lang mogelijk wachten met terugbetalen als ze een fout hebben gemaakt.

Een schoonzus van mij heeft een zaak aangespannen tegen de belasting met haar bedrijf. Gewonnen en nu wacht ze al tien (ja je leest het goed) jaar op de terugbetaling. Is wel heel extreem, maar het ging om ettelijke tienduizenden euro's die haar bedrijf misliep vanwege een fout van de belasting. Niet eens de fout van haar boekhouder. Rechter stelde haar in het gelijk, maar ze moet al tien jaar achter haar geld aan. Het is inmiddels een principe kwestie geworden.

Dus ik kan mij wel voorstellen dat Verzenden hier boos over is. Als het nu om tien euro boete ging..

Re: Belastingdienst motorrijtuigenbelasting nota niet ontvangen

8
Carla41 schreef:zolang het niet via een automatisch incasso kan.. is het jouw verantwoordelijkheid om OP TIJD te betalen.
weet je hoeveel geld het de overheid, dus ons belastingbetalers kost, als jij niet aan je verplichting op tijd voldoet?
boete.. eigen schuld.

je wist in september al dat een automatische incasso per 1 januari kon ingaan.
dan wacht je toch geen 3 maanden om te betalen?

De hoogte van het bedrag was nog niet bekend Carla41. Dit omdat ik een andere auto heb. Dus het hoogte van het bedrag wist ik niet. Vervolgens heb ik de nota niet ontvangen. En dan krijg je een boete.

Misschien als de overheid nog extra geld wil verdienen ze de boete nog maar hoger moeten maken naar 1000 euro. Keihard aanpakken die te laat betalers.

En Carla41: Als ik zomaar geld overmaak moet er ook een betalingskenmerk van de acceptgiro kaart bij gevoegd worden. Die had ik dus niet ontvangen via de post. Als ik zomaar wat geld overmaak dan weten ze niet bij de Belastingdienst waarvoor het geld bedoeld is. Zij gebruiken bij de motorrijtuigen belasting hetzelfde giro nummer als bij de gewone belastingzaken.
Laatst gewijzigd door verzendenenontvangen op 21 dec 2014, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Belastingdienst motorrijtuigenbelasting nota niet ontvangen

9
slagvaardige schreef:Bij ons ook. Nooit een probleem met boetes gehad daardoor.

Maar ik snap het punt van Verzenden wel. Het is ook krom dat als jezelf een keer te laat bent er een enorme boete op staat, terwijl ze zelf zo lang mogelijk wachten met terugbetalen als ze een fout hebben gemaakt.

Een schoonzus van mij heeft een zaak aangespannen tegen de belasting met haar bedrijf. Gewonnen en nu wacht ze al tien (ja je leest het goed) jaar op de terugbetaling. Is wel heel extreem, maar het ging om ettelijke tienduizenden euro's die haar bedrijf misliep vanwege een fout van de belasting. Niet eens de fout van haar boekhouder. Rechter stelde haar in het gelijk, maar ze moet al tien jaar achter haar geld aan. Het is inmiddels een principe kwestie geworden.

Dus ik kan mij wel voorstellen dat Verzenden hier boos over is. Als het nu om tien euro boete ging..
Slagvaardige: Belachelijk! Wat is dit voor waardeloze prut? 10 jaar lang procederen?! Ik neem aan dat de Belastingdienst ook rente percentage van 6% eroverheen gaat betalen? Immers je bent spaarrente misgelopen!
cron