Re: Wat verdien je nu echt gemiddeld per maand

21
@Carla

Meen je dat serieus dat je bij Sandd mag uitwijken naar de zaterdag? Is dat landelijk zo of heel erg plaatselijk zo geregeld?
Dat biedt voor sommige bezorgers wel wat "ruimte" en "lucht".

Ik werk van dinsdag tm vrijdag en de zaterdag om en om met een collega.
Combineren met Sandd gaat prima aangezien wij de post bij postnl toch niet voor 12 uur aangeleverd krijgen.
Dus als je smorgens bijtijds begint heb je zelfs nog een enorme pauze voordat je naar postnl moet.

En @ Redquirrel dat vrouwlijke postbezorgers worden achtergesteld heb ik wel zo ervaren, ik werk nu 6 jaar bij postnl en ben 6 jaar al aan het "drammen" dat ik graag meer en extra wil werken. Kdacht dat ze na al die jaren nu wel in de smiezen hadden dat ik geen watje ben en mn "mannetje" wel sta maar blijkbaar hebben ze nog steeds een betonplaat voor hun hoofd.
Dus blijf ik vragen en vragen en voorstellen doen en vragen etc en dat is blijkbaar het enige wat werkt want om maar van mijn gezeur af te komen laten ze me dan regelmatig wat extra's doen.
Nu na 6 jaar heb ik wel een contract voor 15 uur, werkte altijd ongeveer 20 uur omdat ik op maandag werkte, maar dat ben ik dus kwijt door de afschaffing van de maandag.
Maar ik heb ook weken van gemiddels 25 uur gewerkt. Doordat er bij postnl steeds minder werk beschikbaar is en zij me niet meer kunnen bieden ben ik ook bij Sandd aan de slag gegaan en dat is prima te combineren.

Re: Wat verdien je nu echt gemiddeld per maand

22
@maroma64

NEE :lol:

je mag met Sanddpost NIET naar de zaterdag uitwijken..
gewoon omdat sandd met de opdrachtgevers heeft afgesproken dat het expliciet op dinsdag/vrijdag wordt bezorgd.

ik bedoel.. je mag van Sandd volgens sommigen wel voor Postnl op zaterdag werken .
want dan loop je Niet voor Sandd. (Y)

en als een postbezorger met die ene wijk van Sandd het binnen de 10 uur op een dinsdag/vrijdag
niet lukt.. dan is postbezorgen niet zijn/haar ding.


ik vind het bijzonder dat Postnl het goed vind als je dinsdagmorgen Sandd post loopt
en smiddags Postnl post. andere jas/andere tas?
heb je dat besproken bij postnl of doe je het gewoon zonder dat ze het weten?
ik heb eerder sandd gecombineerd met vsp/ dhl.. (selektmail) maar met postnl nog niet .

Re: Wat verdien je nu echt gemiddeld per maand

24
Carla41 schreef:@maroma64


je hebt gelijk dat het concurrentiebeding in 2014 voor kleine contracten niet meer mag worden
gebruikt. (volgens de wet)
Maar dat je niet voor PostNL en Sandd tegelijk mag (mocht) werken heeft niets te maken met het concurrentiebeding! Een concurrentiebeding houdt in dat wanneer je ontslag neemt of ontslagen wordt, je niet voor de concurrent mag gaan werken. Dus stel: je werkt bij Coca Cola, je neemt ontslag, en je gaat DAARNA voor Pepsi werken.

De clausule die bij de meeste PostNL-medewerkers in het contract staat is een verbod op concurrerende nevenwerkzaamheden. Dat houdt in dat je niet TEGELIJK voor PostNL en voor een concurrent mag werken.

Een verbod op (concurrerende) nevenwerkzaamheden is NIET hetzelfde als een concurrentiebeding!

Re: Wat verdien je nu echt gemiddeld per maand

26
postgirl schreef:Ik vind het dan toch nog vreemd.

Stel dat je voor Sandd loopt EN voor PostNL in hetzelfde wijk, dan kun je toch beter wachten tot je post van PostNL hebt en dan beide post bezorgen? Dan hoef je niet dubbel te lopen? ;)
@ postgirl

Dat is vanuit PostNl de enige afspraak: Dat je PostNl en Sandd strikt gescheiden houdt !!
Met Sandd begin ik lekker smorgens heel bijtijds en Postnl doe ik smiddags.........werkt prima.

Re: Wat verdien je nu echt gemiddeld per maand

27
Carla41 schreef:@maroma64

NEE :lol:

je mag met Sanddpost NIET naar de zaterdag uitwijken..
gewoon omdat sandd met de opdrachtgevers heeft afgesproken dat het expliciet op dinsdag/vrijdag wordt bezorgd.

ik bedoel.. je mag van Sandd volgens sommigen wel voor Postnl op zaterdag werken .
want dan loop je Niet voor Sandd. (Y)

en als een postbezorger met die ene wijk van Sandd het binnen de 10 uur op een dinsdag/vrijdag
niet lukt.. dan is postbezorgen niet zijn/haar ding.


ik vind het bijzonder dat Postnl het goed vind als je dinsdagmorgen Sandd post loopt
en smiddags Postnl post. andere jas/andere tas?
heb je dat besproken bij postnl of doe je het gewoon zonder dat ze het weten?
ik heb eerder sandd gecombineerd met vsp/ dhl.. (selektmail) maar met postnl nog niet .
@Carla

Mijn teamleider van Postnl liet zich een keer ontvallen dat je tegenwoordig ook bij de concurrent aan de slag mocht.
Dat liet ik mij geen twee keer zeggen en heb direct contact gehad met Sandd, kon meteen aan de slag. Bij Sandd vroegen ze nog: weet je zeker dat je geen problemen krijgt? Dus weer mn teamleider gebeld en die heeft weer geïnformeerd en belde terug met de mededeling dat het toegestaan is mits je PostNl en Sandd wel gescheiden houdt.
Nou dat vind ik geen probleem, smorgens Sandd en smiddags Postnl.
Zowel op dinsdag als vrijdag en ik werk verder nog op de woensdag en zaterdag (om en om) bij PostNL.

Ruim 6 jaar geleden heb ik ook bij Sandd gewerkt en zij deden toen ook absoluut niet moeilijk dat ik ook bij Selectmail ging werken, PostNl vonden ze ook geen probleem. Alleen Postnl wilde niet dat je naast hun als werkgever Sandd of wat dan ook er naast deed. Nu kan en mag dat dus wel!

Oh en inderdaad Carla :roll: smorgens Sandd tassen en Sanddpetje, smiddags PostNl tassen en kleding :lol: Het houdt je bezig toch !?
cron