Wat verdien je nu echt gemiddeld per maand

1
Hallo, ik ben sinds kort een alleenstaande moeder (van 2 kids) en dus in de bijstand,
maar hier wil ik uit, maar daarnaast heb ik mijn handen ook vol aan mijn kids die beide veel tijd vragen.
Ik zoek dus iets wat ik parttime kan doen en het liefst ook nog zelf een beetje kan indelen qua tijd, zodat ik geen opvang hoef te regelen.

Nu zit ik al een tijdje naar het het postbezorgers vak te kijken, lijkt me heerlijk om gewoon buiten te zijn, weer en wind maakt mij niet zoveel uit. In de vakanties kan ik dan of de kids een paar uurtjes thuis laten (ze zijn groot genoeg zo lang het niet te lang is of ik laat ze mee wandleen, vinden ze nog leuk misschien ook, ik zou dat ook eventueel een vaste zaterdag wijk kunnen doen onder dezelfde omstandigheden.) ik hoef niet veel te verdienen als ik maar op dezelfde hoogte zit als de bijstand nu, dan zou ik al blij zijn. maar ik vraag me af of het te doen is, ik heb bij postnl gevraagd of het mogelijk is om meerdere wijken te lopen want, met (2 dagen in de week plus zaterdag is maar 9 uur.). Nu werd aangegeven dat dit niet mogelijk is, toch als ik overal rond lees zie ik dit wel heel veel gebeuren?

Ook al verdien je bij Sandd minder qua uren zou het iets interessanter zijn want dan kan je 16 uur werken, misschien dan daarnaast op zaterdag nog bij postnl, dan zou ik bijna op minimaal 20 uur zitten en zit ik volgens mij qua salaris redelijk op wat ik krijg van de bijstand.

Maar kan dit, hoe is de praktijk kun je dit soort uren halen en wat verdienen jullie nu gemiddeld per maand? Het zou voor mij het idealen baantje zijn naast de extra zorg voor kids en mijn eigen dingen. Heb een tijdje als thuishulp gewerkt, maar kreeg te veel last van klachten door bepaalde lichamelijke klussen. Daarnaast is het binnen zitten niet echt iets voor mij, krijg het benauwd na een tijdje. Hier kan ik gewoon na gelang mijn bui, dan weer wat meer op mezelf zijn en dan weer wat meer sociaal met wat je tegen komt. Goed ik hoor graag hoe jullie ervaringen zijn...

Re: Wat verdien je nu echt gemiddeld per maand

2
Tja, ik denk niet dat deze vraag eenduidig te beantwoorden valt. Laat ik beginnen met te zeggen dat je niet bij allebei de postbedrijven mag werken, want dat is in strijd met het concurrentiebeding.

Ik denk persoonlijk dat je bij PostNL beter af bent als het je vooral gaat om zoveel mogelijk verdienen, om de simpele reden dat wij 6 bezorgdagen per week hebben (hoewel de maandag er mogelijk in 2014 af gaat), en Sandd heeft er maar 2. Ik denk niet dat gemiddeld 16 uur per week er in zit als Sandd-bezorger, maar dat is slechts mijn inschatting.

Het is echter wel zo dat PostNL niet meer zo scheutig is met het geven van hele grote contracten. Tot een paar jaar terug kreeg je nog wel een contract voor 20-25 uur, maar tegenwoordig is 15 toch wel het maximum. Dat komt ook omdat ze tegenwoordig vaak alleen nog aannemen voor de dinsdag, donderdag en zaterdag, want dat zijn de drukste dagen van de week. Op die drukke dagen laten ze je in de regel niet meer dan 2 wijken lopen, hooguit 3 als het kleine wijkjes zijn (klein is max. 1,5 uur per wijk).

Het uurloon als postbezorger is ongeveer EUR 9 per uur. Daar komt dan nog 8% vakantiegeld bij (dat krijg je in mei), en afhankelijk van hoe goed het hele bedrijf presteert soms ook nog een winstbonus (maximaal 3%). Als je uitgaat van een contract voor 15 uur per week tegen 9 euro per uur komt dat neer ongeveer EUR 586 bruto per maand.

Re: Wat verdien je nu echt gemiddeld per maand

3
@Tabula Rasa

kijk naar de vacatures bij postnl als postbezorger en je leest het volgende:

"Als je post bezorgt, werk je buiten, in alle vrijheid, in je eigen wijk. Als de zon schijnt, maar ook als het regent of sneeuwt. Je werkt vooral op dinsdag, donderdag en/of zaterdag. Afhankelijk van je bezorgroute doe je dat 2 tot 4 uur per dag."

Dan zijn dat vacatures voor 2 - 3 dagen tussen de 6 - 12 uur max per week.

Nog 1 belangrijk voordeel bij Sandd: Geen ONGEADRESSEERDE RECLAME VAN GAMMA, AH ETC... ( nog niet gelukkig :D ) wat bij Postnl op Piekdagen.. Dinsdag, Donderdag en Zaterdag hoofdzakelijk de Post bevat.


.

Re: Wat verdien je nu echt gemiddeld per maand

4
@Tabula Rasa (2)

Bij Sandd krijg je een contract voor 3 - 16 uur per week. maar ook daar maak je GEEN 16 uur.
gemiddeld tussen de 8 - 12 uur per week.

Bij Sandd mag je 1 vaste wijk hebben en daarnaast kan je invallen voor wijken die openvallen/ziekte e.d.
waardoor je meer uren kan maken , maar je komt niet boven de 16 uur.

VOORDEEL van Sandd is dat je de dag ervoor de post al krijgt THUIS bezorgd.
Je hoeft daar dus niet de deur voor uit.

Je sorteert het zelf op de tijd die jou het beste uitkomt..(als de kids slapen?)
Je moet op di/vr de post wegbrengen tussen 8 - 18 uur... (mag je zelf kiezen...) daar heb je dus 10 uur de tijd voor. :!: :mrgreen:
zoveel tijd doe je er natuurlijk niet over , over een wijk doe je maximaal 2 1/2 uur. (grote wijk)
Laatst gewijzigd door Carla41 op 24 jun 2013, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Wat verdien je nu echt gemiddeld per maand

5
@Tabula Rasa (3)

ook bij Sandd ontvang je vakantiegeld ( direct elke maand) en wordt je doorbetaald bij ziekte/vakantie.
maar geen fietsvergoeding/ winstuitkering...

NADEEL van Sandd:. er wordt i.t.s.t. postnl geen 8.89 euro bruto betaald maar het minimumloon = 8.48 per uur Bruto.

Waarom 14.000 bezorgers toch voor Sandd kiezen (lagere betaling) en niet voor Postnl?

Jij bepaalt HOE en WANNEER Je loopt.
Mijn Tip solliciteer bij beiden.. mischien kan je door de week sandd wel combineren met zaterdags
postnl.. Laat het weten of het je lukt.. Succes

Re: Wat verdien je nu echt gemiddeld per maand

6
Carla41 schreef:@Tabula Rasa
Nog 1 belangrijk voordeel bij Sandd: Geen ONGEADRESSEERDE RECLAME VAN GAMMA, AH ETC... ( nog niet gelukkig :D ) wat bij Postnl op Piekdagen.. Dinsdag, Donderdag en Zaterdag hoofdzakelijk de Post bevat.
.
Dat klopt niet helemaal, we hebben nog altijd aanzienlijk meer post dan hah. En op donderdag is er bijna nooit hah.

Re: Wat verdien je nu echt gemiddeld per maand

7
bedankt voor de uitgebreide verhalen, combineren lees ik al meer mag dus niet dat is heel jammer.
En qua aantal uren kom je dus grotendeels hetzelfde uit, alleen verdien je bij de ene meer als de andere.
Maar daar weer voor in de plaatst kan er een paar voordelen qua flexibiliteit dan toch de doorslag geven al
verdien je minder.

maar alles samengevat tot nu toe denk ik helaas dat het er gewoon niet in zit om er genoeg uit te halen (om rond te kunnen komen) voor mij op het moment, dus dat geeft weer een heleboel vraagtekens. Wat is is nu het beste en wat zijn er anders als optie's? jammer toch dat je deze banen niet voor meer uren (meerdere dagen) kunt doen, zou ideaal zijn.

Goed we piekeren nog even verder.
cron