Wat neem jij onderweg mee als je bezorgt?

1
Toen ik een antwoord van Postgirl had gelezen op http://www.postbezorgers.org/forum/view ... =23&t=1445 ("Als je een thermostaat beker met heet water meeneemt, dan kan het wel") vroeg ik me opeens af wat iedereen meeneemt tijdens de bezorging. Ik heb geen grote wijken dus ik heb geen eten en drinken bij me.
Ik neem mee:
- De post :mrgreen:
- Een plastic zakje met retourstickers, een pen en een pleister
- Een paar zwarte handschoenen zonder vingertoppen (helpt goed tegen beschadigde handen door brievenbussen en doordat ze geen vingertoppen hebben kun je toch snel je post uit de stapel pakken)
- Een vinyl handschoen zoals ze tegenwoordig verkopen bij de apotheek in plaats van die medische latex dingen. Ik gebruikte die in het begin als mijn hand beschadigd was maar dat komt nu minder voor.

Re: Wat neem jij onderweg mee als je bezorgt?

4
Ik ga post bezorgen en neem mee:

- de Post :mrgreen:
- Pen, retourstickers, kennisgevingen, excuusbriefjes
- Mobiel
- Flesje water en brood
- Dextro's
- Eventueel een kladblaadje
- Hondenkoekjes om het vertrouwen van een hond in mijn wijk te winnen
- Mezelf, fiets, fietstassen, schoudertas en op de piekdagen een 2e schoudertas
- Goed humeur ;)

Re: Wat neem jij onderweg mee als je bezorgt?

5
Zo, sommige collega's nemen wel veel mee. Ik neem als ik op de fiets ga alleen de post mee en als ik met de trolley ben neem ik een plastic zakje mee (dat hang ik aan de trolley) om daarin mijn elastiekjes te stoppen die ik van de bundels post afhaal. Dat deed ik dus vandaag ook want ik ging met de trolley. Verder neem ik nog mijn niet thuiskaartjes mee als er dikkere poststukken bij zitten. Vandaag geen kaartje gebruikt want de bewoner van nr. 3 was gelukkig thuis. Onder de autoroute had ik nog de pech dat iemand tegen mijn linker buitenspiegel aan reed die er prompt afviel. En dat op een weg met alleen bestemmingsverkeer. Zij mocht daar waarschijnlijk niet eens rijden. Je mag daarop alleen rijden als je iets moet bezorgen, ophalen, iets moet kopen bij een boer of bloemen kwekerij. Of als je daar bij iemand op bezoek gaat. Anders dus niet. Ik mocht daar wél rijden want ik moest daar post en flyers (voor andere opdrachtgever) bezorgen. We geven het beiden op aan de verzekering en nu maar afwachten. De garage heeft de nieuwe spiegel al besteld en belt me als hij binnen is. Dat ding gaat zo'n € 382 euro kosten en ik heb geen zin dat zelf te betalen. Dus heb ik op een apart briefje gezet dat het een weg met bestemmingsverkeer is en dat is ook zo. Maar ter plaatse dacht ik daar even niet aan. Moest ook nog wel wat post bezorgen en ik baalde als een stekker. Dat kostte me veel tijd. Gelukkig was er niemand gewond en was er alleen schade aan beide auto's. Haar lamp was ook stuk en zij had nog schade aan haar portier. Tja, die heb ik niet gezien want ze stond een stuk verderop. Nu maar wachten op bericht van de verzekering. Vandaag alles naar de verzekering gestuurd.
cron