2013, het jaar van de waarheid voor PostNL

1
2013, is volgens onze geachte directie het jaar van de waarheid. Het is jaar waarin het nieuwe PostNL op de rails gezet moet worden. Zou het lukken om van een aantal vbg´en 1 grote maken, en vervolgens deze grote vbg´en onder te brengen in 1 grote cvl? En in hoeveel tijd moet dan gaan gebeuren.
Wat ik wel weet dat er bij ons -Rotterdam = zuidwest- vanaf 7 januari volgens een nieuwe dienstregeling gewerkt gaat worden. Waar ook al weer minuten zijn afgehaald ten opzichte van de oude.
Wat verandert er voor jullie dit jaar, wat merken jullie van de reorganisatie?

Re: 2013, het jaar van de waarheid voor PostNL

5
Wij gaan ook volgens een nieuwe dienstregeling werken, maar we hebben wel inspraak gehad over de tijden die gehanteerd worden. In eerste instantie had men tijden bedacht die nog gebaseerd waren op onze wijken van VOOR Georoute, na protest van onze kant mochten we mee gaan denken over de nieuwe normtijden en die tijden die we hebben doorgegeven krijgen we nu voor onze wijken. Ik zit trouwens ook in area zuid west.

Re: 2013, het jaar van de waarheid voor PostNL

9
Ik ben nog nooit onder mijn contracturen gekomen, ondanks dat mijn contract is verhoogd (van 7 naar 10 uur). Moest ook wel, want regelmatig zat ik op een zaterdag al aan mijn weekrantsoen. Ook als ik niks extra's doe zit ik altijd ruim boven mijn uren. Wel merk ik dat (sinds meer postbodes mogen blijven?) vaker postbodes worden ingezet om de gaten op te vullen.
Als je voor de keuze zou staan, zou je dan kiezen voor af en toe een zaterdag, of vermindering van contracturen?
cron