Re: Kaatsheuvel

11
De bezorger ontslaan wordt lastig, want bewijs maar eens dat die de dief is geweest. Volgens PostNL is het pakket beschadigd aangetroffen en toen van een nieuwe barcode voorzien. Nu werk ik zelf niet bij de pakketservice, maar het lijkt mij iets wat op een sorteercentrum is gebeurd. Dus als er sprake is van diefstal dan is het ook heel goed mogelijk dat iemand op het sorteercentrum dit gedaan heeft, en de bezorger te goeder trouw is.

Re: Kaatsheuvel

12
Bedankt @Anky dat u ons op de hoogte houdt. Ik zou het zelf ook hoogst vervelend vinden als ik iets zou versturen en het komt niet of maar gedeeltelijk aan. En het verzendbedrijf doet er niets mee. (ook al werk ik zelf ook bij een postbedrijf) Laat ze desnoods in die containers kijken. Als het daar gebeurd is, dan moeten die spullen toch te voorschijn kunnen komen? Of denk ik er nu te gemakkelijk over?? (vast niet) :evil:

Ik vind wel inderdaad dat Postnl sowieso uit coulance de boel mag vergoeden. En er anders voor zorgen te achterhalen waar en door wie of wat het mis is gegaan.

Je mag er vanuit gaan dat als er iets van waarde in een pakket heeft gezeten en het in vertrouwen verzonden is, dat het ook heel aankomt. Als er ergens iets met de inhoud mis is gegaan, dan is het bij het postbedrijf misgegaan en hoeft die de verantwoording niet af te schuiven. Want ik vind dat afschuiven.

Ik kan mij de woede van de verzender (Anky in dit geval) heel goed voorstellen. En de teleurstelling van de ontvanger ook. Want die zal de verzender misschien ook niet meer vertrouwen. Daar gaat je goede naam als bedrijf. Het kan zijn dat de post- of pakketbezorger uit goeder trouw heeft gehandeld, maar als je merkt dat een doos leeg is, dat je wilt bezorgen, dan stuur je de boel terug naar de verzender. Of je belt even aan bij de ontvanger.

Maar goed, ik vind wel dat in dit geval Postnl zich er wel heel gemakkelijk van afmaakt. (maar goed, dat is mijn mening maar) Ja en uiteraard wil Postnl dat het verzekerd verzonden wordt, dan vangen ze ook meer geld. Ook een pakket dat niet verzekerd is verzonden, moet heel aankomen. Daar hoort een verzendbedrijf zorg voor te dragen.

Ik kan me voorstellen dat iemand die een pakket verzend het gevoel krijgt dat pakketjes die niet verzekerd verzonden zijn eruit gepikt worden en de inhoud gestolen wordt. Want.. het hoeft toch niet vergoed te worden en het verzendbedrijf hoeft toch geen rekenschap en verantwoording af te leggen... Ja, zo'n gevoel krijg je dan wel. Dit zal heus niet zo gebeurd zijn, maar als bedrijf mag je wel enige service verlenen. Dat hoort erbij. Of je nu een staatsbedrijf of een geprivatiseerd bedrijf bent. Dit geld voor elk postbedrijf. Een verzender (en ontvanger) moet een bedrijf en zijn medewerkers kunnen vertrouwen.

Ik hoop (maar ben bang van niet) dat de inhoud terecht komt en dat anders Postnl de inhoud vergoed. (ben bang van niet)
Ik zou het er in ieder geval niet op laten zitten hoor.

@Newman, ja het kan zeker ook op het sorteercentrum gebeurd zijn. Of eventueel bij de aanlevering naar het sorteercentrum. Ik denk dat het best te achterhalen is, met enige moeite hoor.

Re: Kaatsheuvel

13
Dank jullie wel. Ik laat het er ook niet bij zitten. Jammer voor Postnl ben ik een pitbull als het om recht gaat.
Dat een pakket kan beschadigen begrijp ik allemaal heel goed, we zijn allemaal maar mensen en waar mensen zijn worden fouten gemaakt. Geen probleem. Maar van die afschuifmailtjes die ik krijg met talloze dezelfde inhoudelijke excuses heb je als klant niets aan dan alleen maar opspelende ergernis en wantrouwen.
Oplossingen worden er niet gegeven alleen maar herhaaldelijke teksten dat ze niets kunnen doen omdat het pakket onverzekerd was. Belachelijk. Als ik het ijzer buiten zet voor de ijzerboer neemt hij het oud ijzer mee en trekt hij ook niet het hele ijzeren hek eruit. Even logisch nadenken dus en de klant niet als kind behandelen.
Dus...ik ga door want ik kan me her absoluut niet in vinden. Alleen al reacties op het internet nagaan over allerlei zoekgeraakte pakketten moet toch een bewijs zijn hoe ontevreden men momenteel is? De directie van TNT, Postnl etc etc moet dus beter afstemmen . De postbezorgers die geen heldere leiding krijgen gaan anders een beetje raar doen zeg maar. Zo werkt het overal. Als we geen grenzen krijgen aangereikt gaan we lekker grensoverschrijdend op eigen houdtje onze weg. Dat doen kinderen ook en dus moet er opgevoed worden, ook bij Postnl.

Hartelijk dank nogmaals en heel veel succes want hoe dan ook, iets meer respect voor de postbezorgers mag ook wel. In weer en wind en regen, bij allerlei soort mensen en huizen...ja, daar heb ik ook respect voor!
vr gr Anky
cron