Re: Werk ik langzaam???

31
Beste Newman,

Dat klopt......al met al moet dat volgend jaar november gerealiseerd zijn.

Doch helaas zal die droom snel uiteengespat zijn..... betreffende de 'thuiswerkende' TC-ers. En de 'eindverantwoordelijke' voor 100(!) depots is de procesmanager! 8-)

U voelt 'm al....daar gaat het namelijk fout. :D Overigens al héél lang in dit land op ALLE fronten in ELKE branche waar "managers" 'werkzaam' zijn.

Het is gewoon een kwestie van nuchter redeneren en rekenen.

Maar ik kom er binnenkort uitgebreid op terug...beloofd! (Y)

Fijn weekend allemaal! :)

Re: Werk ik langzaam???

32
Hoi, ik ben hier net nieuw op het forum en wil toch even reageren.
Ben als *december hulp* begonnen in een wijk met 470 adressen en idd dacht ik ook WTF om daar 5 uur over te doen.
Nu ik zelf de post sorteer weet ik precies hoe de wijk in elkaar steekt, ik sorteer nu anders dan voorheen werd gedaan en zet mijn fiets op "strategische" plekken neer.
Als ik nu de sortering doe en de wijk loop in 3 uur waar 3½ uur voor staat incl HAH denk ik dat ik op de goede weg ben.
Dat ik gezellig ga lopen kletsen onderweg neem ik maar voor lief.

Btw, tuintje in tuintje uit met rondslingerende fietsen e.d.

Re: Werk ik langzaam???

33
@88ce

bestaat dat nog dan een postbezorger die ook mag sorteren?
ik dacht dat dat bij postnl alleen was toebedeeld voor de echte postbode.. ;)

wel :lol: prettig je eigen wijk sorteren... dan loop je niet de fouten van een ander weg.
bij sandd weten we niet beter , daar doen we het altijd zelf.

Re: Werk ik langzaam???

34
postbode21 schreef:@88ce
bestaat dat nog dan een postbezorger die ook mag sorteren?
geen idee, in mijn geval wel
Laat ik het anders formuleren, ik sorteer ook voor anderen daar krijg ik uiteraard extra tijd voor.
Dit was een omrekening naar mijn "eigen" wijk.
Om op het topic terug te komen, (al zou je niet zelf sorteren)
Op een gegeven moment komt er routine in je hoofd en handen.
Eerlijk gezegd keek ik op postbezorgers neer, nu ik het zelf doe krijg ik een warm gevoel om best wel zwaar werk te verzetten en kom elke dag met een smile thuis.

Re: Werk ik langzaam???

35
Ik ben 12 dec. begonnen als decembermedewerker, die tijd loopt voor mij t/m zaterdag.
Inderdaad moet je eerst je wijk leren kennen, dat gaat wat sneller als je ook sorteert denk ik(ik sorteer ook).
Deed er eerst ook lang over, vorige week eindelijk korter maar dat kwam natuurlijk ook door het aantal post, dat was een stuk minder.
Donderdag voor kerst ben ik t/m half 4 bezig geweest, had 5 tassen. (Wijk van +/- 350 woningen?)
Vandaag er weer lang over gedaan, bah dat weer. 2 keer naar het depot moeten fietsen(gelukkig dichtbij, neemt toch tijd in beslag. En dan stilgezet worden door de wind :lol: Ik ben er maar om gaan lachen, post moest toch bezorgd worden.
Newbie ;)

Re: Werk ik langzaam???

36
@marr

Welkom op het forum Mar!
het weer van vandaag is extreem joh... geen takken op je hoofd gehad of dakpannen?
nou dan heb je mazzel gehad.. :P
code oranje dat gebeurt slechts enkele keren per jaar.

zie het naar het depot fietsen gewoon als onderdeel van je werk.
je wordt in die tijd vanaf dat je gestart bent tot je klaar bent toch gewoon uitbetaald. ;)

je hebt ook geluk dat je zelf je wijk mag sorteren bij postnl.. ligt hij precies op de volgorde die jij wil
en over een paar weken schaaf je dat weer bij , ga je nog effectiever lopen.

Re: Werk ik langzaam???

37
postbode21 schreef:
je hebt ook geluk dat je zelf je wijk mag sorteren bij postnl.. ligt hij precies op de volgorde die jij wil
en over een paar weken schaaf je dat weer bij , ga je nog effectiever lopen.
Klopt, ik heb hem ook al bijgeschaafd ik moet toch (meestal) 3x tassen halen.
De vorige loper had van ver en dan terug lopen, na eerst de sortering te hebben veranderd is het (tot nu) geworden.
Ik pak eerst het moeilijkste gedeelte heb ik die vast gehad en dan vanaf ver weer richting depot.

Re: Werk ik langzaam???

38
Ook ik ken dit probleem.. Heb een behoorlijk grote wijk met veel loopwerk, staat 2,5 uur voor.. (zakken worden gesorteerd aangeleverd) Maar op DiDoZa lukt dit niet, heb dan met regelmaat 5 tot 7 tassen.. Op deze dagen loop je echt wel 1,5 uur langer.. Veel terug fietsen naar het depot soms 2 á 3 keer, dat kost +/-15 minuten per keer.. Ik vraag me ook af of de laad en aanrij tijd naar de wijk ook in de 2,5 uur zit.. Nu hebben ze tot nu toe de uren netjes uitbetaald.. Kreeg onlangs te horen dat ze de uren niet meer kunnen verantwoorden.., dus niet meer uitbetalen... Ik vraag me af of dit ook de voorbode is van Georoute... Ben eigenlijk best content met mijn wijk, maar op deze manier gaat de lol er snel af...
Laatst gewijzigd door Pieter Post op 19 jan 2012, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Werk ik langzaam???

39
Pieter Post schreef:Ook ik ken dit probleem.. Heb een behoorlijk grote wijk met veel loopwerk, staat 2,5 uur voor.. Maar op DiDoZa lukt dit niet.. Op deze dagen loop je echt wel 1,5 uur langer.. Veel terug fietsen naar het depot soms 2 á 3 keer, dat kost +/-15 minuten per keer.. Ik vraag me ook af of de laad en aanrij tijd naar de wijk ook in de 2,5 uur zit.. Nu hebben ze tot nu toe de uren netjes uitbetaald.. Kreeg onlangs te horen dat ze de uren niet meer kunnen verantwoorden.., dus niet meer uitbetalen... Ik vraag me af of dit ook de voorbode is van Georoute... Ben eigenlijk best content met mijn wijk, maar op deze manier gaat de lol er snel af...

gooi een van de door mij genoemde progs op je mobiel en ze kunnen je niks maken,
je hebt ten alle tijde een bewijsstuk, waar je juridisch iets mee kan als het moet.
Zo even opschrijven komen probs van,en gaan ze lopen zeuren dat het niet kan.

Re: Werk ik langzaam???

40
Ik blijf het raar vinden, gisteren een halve tas.
Vandaag maar liefst 11 tassen zonder hah.
Meeste poststukken waren 3>4 DIKKE boeken van NTI per adres (geloof dat de halve wijk aan de taalcursus gaat :D )
Vraag me dus af of dat dan niet verdeeld kan worden over de woensdag en de vrijdag.
Gisteren met een kleine 3 kwartier klaar, vandaag 5 uur op pad geweest.
Is geen klagen hoor, schitterend weer en blije mensen op straat, alleen ik snap de logica dus niet (Y)
cron