Re: Geo-Route.

691
Kregen vandaag een sms dat de post op tijd zou zijn. Staan we met z'n allen rond half elf bij het depot krijgen we een sms dat chauffeur van het autobedrijf vergeten was om ons depot te beleveren. We hebben ruim een half uur in de kou staan wachten op de volgende chauffeur. Voordeel was wel dat de middagwijken ook maar meteen meekwamen. Jammer dat je door de sneeuw niet echt door kon lopen. Daarnaast had ik iemand bij me die pas twee weken bij ons werkt en dus nog niet zo veel snelheid heeft als een wat ervarener postbezorger.

Re: Geo-Route.

692
willemien schreef:Kregen vandaag een sms dat de post op tijd zou zijn. Staan we met z'n allen rond half elf bij het depot krijgen we een sms dat chauffeur van het autobedrijf vergeten was om ons depot te beleveren. We hebben ruim een half uur in de kou staan wachten op de volgende chauffeur. Voordeel was wel dat de middagwijken ook maar meteen meekwamen. Jammer dat je door de sneeuw niet echt door kon lopen. Daarnaast had ik iemand bij me die pas twee weken bij ons werkt en dus nog niet zo veel snelheid heeft als een wat ervarener postbezorger.

zoals ik eerder al zei een totale blamage die mooie nieuwe systemen
zeker nu

Re: Geo-Route.

693
Misschien een domme beginnersvraag, of al eerder gesteld: hoe komt het dat de post zo verschillend gesorteerd wordt?
De meeste dagen gebeurt het door degene die me heeft ingewerkt, dat is natuurlijk ideaal. Soms zijn er kleine verschillen, ook niks mis mee. Maar vandaag leek een deel van de wijk kriskras door elkaar gehusseld, ik snapte niks van de eventuele logica, huisnummers zaten vaak niet op loopvolgorde, straatjes die in elkaars verlengde liggen moest ik twee keer in, óf uit twee bundels tegelijk vissen, met ook nog een stapel huis aan huis tussen een paar andere vingers. Paar keer terug moeten fietsen naar een adres waar ik al langs was geweest en dacht geen post voor te hebben…. ha daar komt die verkleumde postbezorger weer ;-)
Kortom: ik vraag me af hoe dat gebeurt. Is het mensenwerk, of juist machinewerk? Wordt mijn (globale) bezorgroute niet ergens opgeslagen? Of wordt elke (zater)dag een nieuw wiel uitgevonden? Het kost wel veel tijd zo… plus tien minuten terugfietsen om het terug te rapporteren.

Re: Geo-Route.

694
Als er rechtsonder in beeld een adres geprint is (inkjet printer) met oranje barcode, dan is net machinepost. Machinepost ligt eigenlijk altijd op volgorde, alleen als de machine '60' heeft gelezen als '50'.
Is de rechter onderhoek leeg, dan is het post die handmatig door een (op zaterdag vaak) zaterdagwerker is ingevoegd, ONGEVEER op de juiste plaats.

Je bouwt een band op met je zetter. Als Truus mij D gezet heeft en Truus heeft iets, dan merk je dat aan je bundels. Dan zitten de stieken net iets anders, er zitten ineens foutjes in, al was het maar dat er brieven ondersteboven inzitten.
Ook kan je post ineens een keer door een linkspoot gezet zijn. Dan zitten alle tijdschriften verkeerd (180 graden gedraaid). Wij, normale mensen, verwachten het adres linksboven. Linkspoten rechtsonder.

Het blijft mensenwerk.

Re: Geo-Route.

695
Ik denk gewenning
Diegeen die jou in heeft gewerkt heeft een routine ingebouwd en diegeen die sorteert doet dat via een lijstje.
Voor mij word er nu ook gesorteerd en merk de verschillen hoe het is (wie het heeft) ingestoken.
Kijk even op de brief wie er heeft ingestoken dan weet ik al op het afhaalpunt dat ik de wijk zelf even anders moet gaan leggen.

btw Jan, heeft jouw Truus vandaag voor mij gesorteerd :mrgreen:
Als Truus mij D gezet heeft en Truus heeft iets, dan merk je dat aan je bundels.

Re: Geo-Route.

696
@Jan272

Linkspoten??

Wat een oneerbiedige uitspraak....wij 'normale' mensen?? Rechtshandigen 'normale' mensen??
We houden het wel leuk, hè Jannus!

Ik ben toevallig ook een links'poot' en hoop ooit nog een keer jouw wijk te zetten.. :lol:

Re: Geo-Route.

697
ja ik schijn erg oneerbiedig te zijn. zal wel aan de leeftijd liggen. maar het kan ook een beroepsdeformatie zijn.

het is trouwens grappig om te zien hoe mensen triggeren op losse woordjes in mijn teksten. vorm schijnt voor sommigen belangrijker te zijn dan inhoud. 'linkspoot' is een term uit de voetbalwereld en daar stoort niemand zich eraan. ik mag hieruit concluderen dat jette geen affectie heeft met het edele balspel. net als ik dus...

Re: Geo-Route.

698
Wij gebruikten vroeger ook de term "linkspoten of linkspootjes" Was niet oneerbiedig bedoeld. We hebben er nogal wat van in de familie nl.. Ik ben overigens een ambidexter. Kan zowel links als rechts uit de voeten. Dat is ook handig! :lol:

Ik mis een deel van mijn rechterschouderblad en het bot aan de rechterkant is anders gevormd. Je ziet er op het eerste oog niets van, maar ik kan bepaalde bewegingen met mijn rechterarm niet maken. En niet goed naar rechts buigen. En ik kan niet met mijn rechterarm naar achteren. Dus ook niet naar mijn rug.

Ben 'officieel' wel rechtshandig, maar heb veel dingen daardoor met links moeten leren. Nu ben ik niet anders meer gewend. Ik bezorg overigens wel met mijn rechterhand. Maar als ik eet dan heb ik het mes links en als ik met de hand afwas, dan heb ik de afwasborstel links. Ik snijd met links. Maar ik kan zowel met rechts als links schrijven en nog allebei even netjes ook. Enz. enz. (Y)

Re: Geo-Route.

699
@jan272

Ten eerste lees ik je postings graag...maar soms komt een zin er wat ongelukkig uit.
Het zal ongetwijfeld niet zo bedoeld zijn, maar ik kan me voorstellen, dat er mensen zijn, die dat anders opvatten.
Netjes formuleren en toch je doel bereiken...dat is een vak apart.

En ik heb idd niets met de voetbalwereld...kunnen we elkaar de hand schudden.

@slagvaardige

Ambidexter...die kende ik nog niet.
Dat lijkt me nou ideaal, zowel links als rechtshandig...
Ondervind je ook hinder van je 'afwijking' mbt je werkzaamheden?
cron