Over hekjes stappen.

1
Ik las op de klachtensite dat er bezorgers over hegjes en hekjes stappen en daar klachten over kregen van een bewoner.
Nu doe ik dit ook als ik van naaste nrs dus deuren naast elkaar gelegen en hegjes ertussen met mn lange benen stap ik ook over van alles heen. Werkt ook vlotter maar daar waar het kan alleen.
Jullie doen dit toch ook?
Er zijn soms hele lange voortuinen dus dit is een snelle manier van werken niks mis mee mist je niets beschadigt of zelf niet struikeld! :D :D
Ik stap ook altijd over zon kleine inval muurtjes heen en wip zo de post in de bus ipv het lange voortuin pad te nemen.

Re: Over hekjes stappen.

2
Ja, ik doe dat ook wel eens. Maar uiteraard alleen waar dat kan en mag. Ik heb ook een straat ertussen gehad bij TNT destijds waar twee adressen waren waar de bewoners zich eraan ergerden. Ze hadden op de brievenbus zo'n papiertje geplakt met de mededeling erop dat over het heggetje stappen niet de bedoeling was. Bij hen deed ik dat trouwens niet, maar de folderbezorger wel. Dan doe ik dat dan ook niet. Maar elders af en toe wel hoor, als dat een stuk sneller werkt. Ik heb trouwens, bedenk ik mij nu, een straat erbij zitten waar bij een paar adressen de deuren vlakbij elkaar zitten. Hoef ik mijn arm alleen maar over een heggetje te hijsen. Ik kan zo bij de brievenbus van de buren. Ik hoef niet eens over de heg heen te stappen.

Re: Over hekjes stappen.

3
Zeker waar het kan en mag stappen we eroverheen. Ik heb lange benen en armen dus best handig onderweg. Als men erop wijst dit niet te willen helemaal goed, ook voor de ramen langslopen stoort veel mensen en kan ik goed begrijpen ook al kijk ik niet naar binnen. :D
Ik zondig natuurlijk ook net als iedereen als er heel veel post is. Maar normaliter doe ik het gewoon waar het kan en mag. Jullie dan?

Re: Over hekjes stappen.

4
Ik zou niet weten waar het niet zou mogen, totdat je anders te horen krijgt :) Ik heb ook een straat met een relatief lang stuk tot de deur. Soms zitten er heggen of hekjes tussen, soms zit er helemaal niets tussen en bestaan de tuinen uit allemaal tegels. Waar mogelijk probeer ik gewoon de kortste weg te pakken, maar in die straat zit ook wel een heggetje waar halverwege een heel stuk uitgesleten is van de mensen die er over heen stappen. Maar het lijkt mij sterk dat dat alleen van postbezorgers komt.

Re: Over hekjes stappen.

5
ik heb 2 woningen naast elkaar, die met trapjes bereikbaar zijn, er loopt een pad langs beide ramen.....helaas kan ik er niet langs lopen omdat het gescheiden wordt ( de woningen) door een of andere buis.
dus zit er voor mij niets anders op dan trapje op...trapje af...gelukkig maar 2

Re: Over hekjes stappen.

6
Ik moet wel zeggen met de jaren wordt je wel handiger, in het begin braaf braaf overal netjes van deur naar deur, trapjes op en af, maar je kiest toch voor snelheid als je veel post hebt. Er is hier een wijk vol trapjes en brugjes en nogal uitgestrekt, een wijk die niemand graag loopt. Loopt, dat is niet te doen qua afstanden gewoon!

Re: Over hekjes stappen.

7
Ik heb ook eens zo'n wijk gelopen. Elk huis heeft een lang tuinpad tot aan de deur, overal hekjes en trappetjes en 80% van de brievenbussen zijn van het 'jaren -30 -van- de- vorige- eeuw- model' waar alleen zonder te vouwen een niet te dikke A5 envelop in past.
Een rampwijk om te lopen. Na een jaar was ik het zat. Sindsdien loopt er een vaste medewerker van DHL.

Oh, en nergens kon je over een hekje stappen... :o

Re: Over hekjes stappen.

9
Over hekjes stappen hoef ik in mijn wijk niet. Overigens stap ik ook niet over heggetjes en hekjes. Op de een of andere manier vind ik dit niet netjes.
En ik heb in mijn wijk een aantal straten, waar per twee woningen 1 toeganspad is, en dit gaat wel lekker snel. :D

Re: Over hekjes stappen.

10
Over hekjes en hegjes stappen als ik de kans krijg? Echt wel! Ik ga niet onnodig omlopen. Ben niet gek. Ik ga echter niet voor ramen langs lopen. Dat vind ik niet netjes staan en dat zou ik zelf ook niet willen (dat ze dat bij mij deden). Ik moet toch al in een straat erg oppassen omdat de boel daar helemaal open ligt. Ze zijn met het riool bezig. Zal wel nodig zijn maar voor een postbode is dat vet balen. Je kan daar nauwelijks op de stoep lopen of je komt een kuil tegen of een hoopje stenen waar je overheen moet. Moet je door de tuintjes of door het zand. Lekker hoor. Gelukkig is het deze week gaaf weer. Anders werd het nog een onganse modderpoel ook. Vrijdag heb ik 818 stuks post van Sandd. Voor morgen krijg ik er maar 353 (als de prognose van SMN tenminste klopt).
cron