Re: Adres onvindbaar? Retour!

11
verzendenenontvangen schreef:In dat geval gaat de eerste reden op "adres bestaat niet". Daar staat: adres bestaat niet of je kunt het niet vinden! In het geval van nummer 53 is die niet onvindbaar maar dat adres bestaat niet.
Ben jij dan in staat om niet bestaande adressen te vinden :?:

Re: Adres onvindbaar? Retour!

12
peterhendrix schreef:
ike schreef:
peterhendrix schreef:Ik heb 2 jaar lang post (reclame) retour gestuurd omdat het huisnummer niet bestond, maar tot op heden is het niet aangepast, dus gaat het voortaan bij mij de prullenbak in. Er wordt toch niets mee gedaan, die bedrijven passen hun bestand niet aan.
Post weggooien, weer zo'n specialitieit van Sandd (Send and dump). Ga zo door, kinders!
Dus als jij 2 jaar lang een reclamekaartje in je postbak krijgt met een huisnummer wat niet bestaat dan plak jij er telkens weer een sticker en stuur je hem retour....Inderdaad ga zo door kinders!
Alle post blijft eigendom van de afzender, tot het moment van bezorging. Weggooien is dus absoluut niet toegestaan, en is bij PostNL reden voor ontslag. Bij Sandd niet?

Re: Adres onvindbaar? Retour!

13
peterhendrix schreef:
ike schreef:
peterhendrix schreef:Ik heb 2 jaar lang post (reclame) retour gestuurd omdat het huisnummer niet bestond, maar tot op heden is het niet aangepast, dus gaat het voortaan bij mij de prullenbak in. Er wordt toch niets mee gedaan, die bedrijven passen hun bestand niet aan.
Post weggooien, weer zo'n specialitieit van Sandd (Send and dump). Ga zo door, kinders!
Dus als jij 2 jaar lang een reclamekaartje in je postbak krijgt met een huisnummer wat niet bestaat dan plak jij er telkens weer een sticker en stuur je hem retour....Inderdaad ga zo door kinders!
Hoort bij je werk, toch? Hoewel ik het soms ook onzin vind hoor. Maar als daar geen regels voor zouden zijn (en de bezorger zelf mag beoordelen of iets weg mag) wordt het helemaal een zootje.

Re: Adres onvindbaar? Retour!

14
@peterhendrix

ja, dat is wat je "moet" doen peter.
je weet het al 2 jaar .. dus bij het sorteren haal je het poststuk er uit.
je krijgt er ook een stopvergoeding voor.. die gebruik je voor het schrijven van de retoursticker :P
we hoeven er niet over na te denken, gewoon bezorgen/niet bezorgen.

de afzender moet het in zijn /haar adressenbestand aanpassen. 1 x per 1,2 of 5 jaar... of nooit.
Sandd zal het zolang er een retoursticker op zit digitaal retour sturen..
en ws op verzoek van de afzender vernietigen..

Re: Adres onvindbaar? Retour!

15
Er is een verschil tussen niet bestaand adres (adres bestaat niet) en adres dat niet te vinden is. Als het onvindbaar is betekent het wel dat het adres bestaat.

Het is of keuze dus het is het een of het ander:
De wijkcode, postcode en plaats zijn juist en de straatnaam stemt overeen met de stratenlijst van de wijk, maar de straat en/of het huisnummer bestaat niet of is onvindbaar.

Als het niet bestaat dan is dat duideijk. Maar er staat nog één reden bij onvindbaar. Wanneer kan een adres onvindbaar zijn? Als je zegt dat een nummer niet bestaat dan is hij ook niet te vinden maar in de regel staat de keuze "of". Het moet dan wel een bestaande adres zijn. Er zijn dan verschillende mogelijkheden: Een pand heeft geen huisnummer of is niet te vinden omdat er een groot hek omheen zit? Je kunt niet bij het adres komen om het te vinden! Elk uitgegeven adres met geldige postcode en huisnummer moet er zijn. Ook kan het zijn dat het postcode huisnummer nog wel bestaat maar het gebouw is afgebroken in dat geval wordt doorgaans door de gemeente dat adres ingetrokken.

Re: Adres onvindbaar? Retour!

16
verzendenenontvangen schreef:Er is een verschil tussen niet bestaand adres (adres bestaat niet) en adres dat niet te vinden is. Als het onvindbaar is betekent het wel dat het adres bestaat.
Onvindbaar betekent dat je het niet kunt vinden. Hier kunnen twee redenen voor zijn:

1) Je hebt niet goed genoeg gezocht
2) Het adres bestaat niet.

Een niet bestaand adres is dus per definitie onvindbaar, een onvindbaar adres is daarentegen niet automatisch niet-bestaand.

Re: Adres onvindbaar? Retour!

18
peterhendrix schreef:
ike schreef:
peterhendrix schreef:Ik heb 2 jaar lang post (reclame) retour gestuurd omdat het huisnummer niet bestond, maar tot op heden is het niet aangepast, dus gaat het voortaan bij mij de prullenbak in. Er wordt toch niets mee gedaan, die bedrijven passen hun bestand niet aan.
Post weggooien, weer zo'n specialitieit van Sandd (Send and dump). Ga zo door, kinders!
Dus als jij 2 jaar lang een reclamekaartje in je postbak krijgt met een huisnummer wat niet bestaat dan plak jij er telkens weer een sticker en stuur je hem retour
Ja.
cron