Re: OR-lid mee op loopronde

2
Wees niet benauwd. Het zijn ook gewoon mensen. ( lees:postbode, sorteerder, postbezorger etc) net als ik. Sommigen zitten al heel lang in de OR en zijn volledig vrijgesteld voor OR-werk, maar die komen ook allemaal gewoon uit de postwereld. Maak er een gezellige loop van en uit gewoon je grieven, want ik neem aan dat ze meelopen om te kijken hoe het gaat. Dus positieve en negatieve punten gewoon benoemen.

Re: OR-lid mee op loopronde

5
Vraag of deze persoon ook je wijk vooraf wil sorteren en dan meteen kan doorgeven hoeveel
het er waren per uur !
ook zou je deze persoon niet moeten laten meelopen maar jij moet met deze persoon meelopen
en dan noteren hoelang je er over gedaan hebt
uiteindelijk uren sorteren en lopen bij elkaar op tellen
en vergelijken met de werkbrief
indien er een verschil is tussen de werkelijkheid en de werkbrief dan samen noteren en meegeven dan kan deze het aankaarten bij de OR

Re: OR-lid mee op loopronde

7
@bezorger

alleen gaat het hier niet over sandd maar volgens mij over postnl.
en daar bezorgen de postbezorgers.. sorteren doen anderen.

bij sandd zou naast het or lid naast bezorgen ook thuis moeten komen sorteren..
en dan jij met de stopwatch ernaast :D
dan krijgen ze een werkelijk beeld.

@geertjan
inderdaad, altijd goed zo,n initiatief.
maar dan moet niet een tc een zo gunstig mogelijk wijkje uitkiezen
en zeker meelopen op een piekdag..

Re: OR-lid mee op loopronde

8
@Ellen, benauwd ben ik er absoluut niet voor. Kben echt niet op mn mondje gevallen en ben ook van plan om duidelijk aan te geven dat wij niet als "topsporters" zijn aangenomen, dus die tijden die ze aangeven voor je wijk incl voorbereiden zijn wel mega scherp afgesteld!
En aangezien ik nogal van een babbeltje hou zal er absoluut niet te controleren zijn hoe lang ik over mijn wijk doe ;) .
Er werd in die mail ook aangegeven dat ik moest aangeven wat er onder de bezorgers leefde, nou daar weet ik ook wel raad mee..........fatsoenlijk regenpak..........geen zweetpak en fietskosten!
Ook zou ik graag zien dat je extra tijd krijgt toegewezen als je twee (of meer) wijken doet. Je moet dan sowieso meerdere keren fietsen en dat doe je in werktijd, dus waarom niet betaald!?

Dus mensen als jullie ook nog zaken hebben die onder de aandacht gebracht moeten worden.....meldt het dan even, kneem rustig een waslijst aan op en aanmerkingen mee!

Verder was ik gewoon benieuwd naar de ervarinegn van anderen.

Re: OR-lid mee op loopronde

9
Ik bedoelde meer te zeggen dat het gewone mensen zijn die ook nog steeds post bezorgen of dat al jaren gedaan hebben. Trouwens de tijd tussen de wijken in die jij nu heen en weer fietst hoort gewoon betaald te worden: gewerkte tijd=betaalde tijd en dat valt zeker onder gewerkte tijd. Bij mij is wel een keer een TC en een TC in opleiding meegelopen. Dat was om mijn tijd te controleren Ik had het gevoel alsof er constant een schaduw met mij meeliep. De mensen vroegen mij ook of ik niet meer zonder bewaking de straat op mocht. Was dus eigenlijk wel lachen. Daarbij werd zeer duidelijk dat de tijden voor mijn wijk niet klopten.

Re: OR-lid mee op loopronde

10
@ Ellen. Bij PostNl wordt inderdaad altijd gezegd gewerkte tijd is betaalde tijd ( al gebeurd dat daar ook niet altijd ), maar is dat bij Sandd ook dan?
Ik denk dat ik mijn bezorgmanager van Sandd dan eens even aan de tand moet gaan voelen ;)

En mocht dat OR-lid met mij meegaan staat dat gewoon op mijn "verlanglijstje" !
cron